Czy w TS jest tak ,że po zdjęciu nogi z gazu,podczas hamowania silnikiem ,jest odcinany dopływ paliwa do wtrysków ? Czy dojeżdżać na luzie czy hamować silnikiem w celu oszczędności paliwa ?
Czy w TS jest tak ,że po zdjęciu nogi z gazu,podczas hamowania silnikiem ,jest odcinany dopływ paliwa do wtrysków ? Czy dojeżdżać na luzie czy hamować silnikiem w celu oszczędności paliwa ?
hamować silnikiem jak najbardziej. wtryski w okolicy 1500 obr/min zaczynaja dopiero podawać paliwo.
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
dokładnie
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
To jak wytłumaczycie czas wtrysku rzędu nie całych 2ms?
Podłączcie kompa i hamujcie silnikiem, popatrzcie sobie na wykres czasu wtrysku.
Może wtedy ten parametr nie jest brany pod uwagę?
Sonda pokazuję ubogą mieszankę i tyle.
więc u mnie jest coś z wtryskami nie teges...
dzięki kolego! nawet nie wiesz jak bardzo mi ta informacja pomogła
u mnie jak jadę z górki na biegu (niższym) to gdy dojdzie wskazówka do tych 1500 obr to nie chce jej sama przeskoczyć i się tak buja 1500-1550 a przy tym szarpie i nie chce spaść dopóki nie wcisnę sprzęgła lub hamulca
nasuwa mi się nie działający wtrysk, lub zabrudzony, teraz już wiem że to w ogóle wtrysk
się nacieszyłem.... całe dwie minuty ;-)
- cos jest namieszane w naszym ECu, tez nie widziałem wyłaczania wtrysków a wg. tego opisu powinien być !
Odcinanie paliwa w czasie hamowania silnikiem (CUT -OFF)
Odcinanie paliwa w czasie hamowania jest typu adaptacyjnego. Wtrysk paliwa zostaje odcięty kiedy centralka stwierdzi. że przepustnica jest zamknięta, a prędkość obrotowa przekracza 1700 obr/min. Funkcja odcinania zostaje wyłączona, kiedy silnik pracuje z zamkniętą przepustnicą z obrotami poniżej 1700 obr/rnin - włączona zostaje wówczas strategia zarządzania biegiem jałowym. Kiedy nastąpi przerwanie (lub drastyczne zmniejszenie) dopływu paliwa - prędkość obrotowa silnika zacznie spadać z szybkością zależną od aktualnych warunków. Szybkość spadku prędkości obrotowej wału korbowego silnika musi być ściśle kontrolowana przez centralkę aż do osiągnięcia fazy biegu jałowego. Jeżeli szybkość spadku jest większa od określonej wartości progowej, doprowadzanie paliwa zostaje częściowo przywrócone zgodnie z zaprogramowaną logiką, która umożliwia "łagodny powrót" prędkości obrotowej silnika do biegu jałowego <(dash pof). Po osiągnięciu tego stanu przywrócone zostają normalne funkcje biegu jałowego. Żeby uniknąć "szarpania" silnika odcinanie w czasie funkcji hamowania będzie przywracane tylko po przekroczeniu progowej wartości odcięcia paliwa. Progi doprowadzania i odcinania paliwa są zmienne i zależą od temperatury silnika. Centralka sterująca ma również inną logikę odcinania paliwa - potrafi odcinać paliwo dla częściowych hamowań, tj. kiedy wymagane jest mniejsze obciążenie silnika. Funkcja ta jest aktywna tylko wtedy, gdy stan utrzymuje się przez z góry ustalony okres czasu i po ustaleniu wyprzedzenia zapłonu stosownie do sytuacji.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
dziwne, jestem a raczej byłem przeświadczony iż następuje odcięcie paliwa. jeśli tak nie jest to znaczy że tzw. ecodriving jest nie możliwy w naszych alfach.
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny