no ja o innym hamowaniu nie myślałem
no ja o innym hamowaniu nie myślałem
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
- kilka zrzutów z jazdy po zakupy i hamowanie silnikiem.
- może Marcin ma rację, poniżej 2 msek benzyna chyba nie leci.
- ja uzyskałem najniżej 1.8 msek czasu wtrysku.
- jestem zły na siebie ponieważ jak czyściłem wtryskiwacze to miałem generator i mogłem to sobie potestować.
- ale zawsze to jeszcze można zrobić.
- i co widać, jak nie da się po gazie to ECU nie otworzy elektrozaworu i potem takie auto ssssyczy.
- jak zbyt czesto sie gazuje to ECU potem dłuższy czas zbiera sobie opary.
--
--
--
--
--
--
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Patrzyłem sobie na własnym komputerku jak wyglądają "ms" w trakcie hamowania silnikiem. Można zjechać niżej od 1.8ms - wystarczy bardzo wysoko bujnąć obrotami i nagle hamować silnikiem. Przez jakiś czas będzie prawie 1ms. Tak jest u mnie.
Zauważyłem, że czas wtrysku przy hamowaniu zależy jak długo trwa hamowanie i jak wysoko ma się obroty w trakcie rozpoczęcia hamowania.
U mnie powoli narasta, muszę to zlogować. Czasem myślę, że lepiej brać na "luz" niż hamować silnikiem.
P.S. Zdaję mi się, że przy ~2ms leci paliwko, a termin CUT-OFF jest umowny bo wtedy działa program "większego" ograniczenia dostarczania paliwka.
jakie są normy dla czasów wtrysków?
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf