Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: 145 1.4 T.S. poszła USZCZELKA pod głowicą - POMOCY!

  1. #1
    Juka
    Gość

    Domyślnie 145 1.4 T.S. poszła USZCZELKA pod głowicą - POMOCY!

    Kochani Alfoholicy!

    Kupiłam w czerwcu piękną Alfkę, dane techniczne:

    Model 145
    Silnik 1.4 T.S.
    Rok produkcji 1998
    Przebieg 220.000 km
    Instalacja fabryczna LPG sekwencja

    Samochód sprowadzony z Holandii.

    Historia samochodu:
    - czekała na mnie kilkaset kilometrów od Warszawy, pojechałam
    - stała dobre pół roku u sprzedawcy zanim ją kupiłam
    - trzeba było od razu wymienić akumulator i przednie opony, co zrobiłam na miejscu
    - w drodze do Warszawy działała bez zarzutów, ale byłam tak zadowolona i zaskoczona jej mocą i sportowym warczeniem, że deptałam gazu ile wlezie (o ile to ma jakieś znaczenie w kontekście tego, że stała nieużywana pół roku)
    - od razu jeździłam na gazie, ponieważ zależało mi na tym, żeby było ekonomicznie, ale benzyny zalałam, bo przecież pompa i tak pracuje
    - zrobiłam nią ok. 600 km i zaczęły się problemy...

    Problemy, problemy:
    - byłam 100 km od Warszawy
    - silnik zaczął się niebezpiecznie nagrzewać, temperatura dochodziła do maksymalnych 120 stopni
    - płyn chłodniczy uciekał, ale nigdzie nie było go widać
    - dolewałam wody zamiast płynu, bo i tak wszystko uciekało natychmiast
    - co kilkanaście minut trzeba było się zatrzymać, ostudzić silnik i dolać wody... męczarnia straszna, ale musiałam wrócić do Warszawy
    - silnik grzał się, dymił, woda gotowała, uciekała
    - woda w zbiorniku płynu chłodniczego uciekała w tempie ekspresowym, ale nigdzie jej nie było widać, czyżby tak szybko parowała(?), niemożliwe, gdzieś musiało ją zasysać

    Co zrobiłam dalej:
    - dojechałam jakoś do domu, ale samochód ledwo żył, padł akumulator, skończył się gaz i postawiłam go na parkingu
    - ktoś podładował akumulator, dolałam benzyny, ale już Alfka nie odpaliła
    - odholowałam ją do alfowskiego serwisu Twardowski w Warszawie (postanowiłam, że jak już naprawiać to u profesjonalistów, tym bardziej, że nie wszyscy mechanicy znają tak dobrze ten samochód)

    Diagnoza:
    - panowie powiedzieli, że to uszczelka pod głowicą ("wywaliło uszczelkę")
    - okazało się, że przy okazji trzeba będzie zrobić kilka innych 'małych' rzeczy
    - dostałam od nich listę części do kupienia, ponieważ postanowiłam kupić części sama (Alfowskie są horrendalnie drogie!), mój wujek ma sklep z częściami

    Samochód stoi w serwisie, a ja nie wiem co robić...
    Nie wiem dlaczego zepsuła się uszczelka?

    Koszt naprawy uszczelki i innych rzeczy: 1.500 zł w serwisie
    Części: ok. 1000-1200 zł (po kosztach: Allegro, wujek)

    Takie zestawienie cenowe dostałam od Alfy,
    jakbym kupowała części u nich:
    - zawór wydechowy 103pln
    - kpl.uszczelek góry silnika 610pln
    - pasek rozrządu 292pln
    - napinacz rozrządu 384pln
    - rolka rozrządu 167pln
    - kolo rozrządu na wale korbowym 143pln
    - pompa wody 269pln
    - świeca zapłonowa 97pln x4
    - świeca zapłonowa 130pln x4
    - uszczelka kolektor wyd.-dwururka 51pln
    - filtr oleju 41pln
    - uszczelka korka spustu oleju sil. 11pln
    - olej silnikowy 5 l 200pln
    - płyn do ukł.chłodzenia 8 l 104pln

    Co daje razem ok. 3.200 zł!!!! Mój samochód kosztował mniej!

    Nie wiem, dlaczego tyle części. Liczę na profesjonalizm serwisu Twardowski,
    ale te ceny... mówią same za siebie. Jak mam to rozumieć?

    Za naprawę i części musiałabym u nich zapłacić 4.700 zł.
    Za taką kwotę wolałabym już kupić nowy samochód, chociaż Alfkę pokochałam.


    Co robić?

    Naprawiać w serwisie ze swoimi częściami?
    Sprzedać samochód? Ma rozebrany silnik (nie cały oczywiście).


    Dzwoniłam wczoraj do serwisu:
    - złożenie silnika to koszt 500 zł (ale bez naprawy)
    - powiedziano mi, że za samochód w tym stanie dostanę najwyżej 500 zł(!)
    - i najgorsze: pan powiedział, że w trakcie remontu może się okazać, że trzeba będzie zrobić coś jeszcze (!),
    czy oni chcą mnie odstraszyć?


    Zapewniam, że moją Alfką jeździ się świetnie, ma ogromną moc mimo tego małego silniczka,
    warczy, lubi duże obroty, pięknie wygląda, ma elektryczny szyberdach i super blacharkę.

    No i ten sekwencyjny gaz alfowski (przecież to duży atut samochodu) - samochód jest ekonomiczny, ale pewnie trzeba będzie zmienić butlę,
    bo jest z Holandii i zrobić nową homologację.

    Czy są jakieś problemy z rejestracją holenderskiego samochodu z gazem?


    Co radzicie?
    Sprzedać i pozbyć się problemu, czy walczyć o moją miłość?

    Czuję się w niej naprawdę sexy


    Pozdrawiam,
    Justyna




    AKTUALIZACJA 9.10.2010

    Alfka zabrana z serwisu i przewieziona do mechanika.

    Silnik rozebrany i jak to powiedział nowy mechanik: "Jak rozebrane, to tylko się zabierać do roboty"


    Wymiana uszczelki, planowanie, sprawdzenie czy głowica cała (już wiadomo, nic nie pękło), wymiana rozrządu i wszystkie części plus małe rzeczy jak wymiana oleju (czyli sprawienie, żeby samochód jeździł, opcja minimum):
    1.100 zł.


    Dużo, mało? Nie wiem, ale na to przynajmniej mnie stać. W serwisie za samą naprawę chcieli 1500 zł, a gdzie części?

    Za kilka dni wszystko się wyjaśni, jak odpalimy



    Ostatnio edytowane przez Juka ; 09-10-2010 o 13:43

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    No ceny wysokie, nie da się ukryć. Dla porównania przykladowe ceny zamiennikow z sieci:
    uszczelka głowicy - 62zł
    uszczelka pokrywy zaworow - 43zł
    pasek rozrzadu - 70zł
    napinacz paska rozrzadu - 164zł
    rolka prowadzaca - 91zł
    pompa wody - 157zł
    olej silnikowy - okolo 100zł
    petrygo - okolo 60zł za 10litrow

    wszystko z http://e-autoparts.pl/catalog/index.php

    Do tego trzeba splanować głowicę.

    Nie wiem co Ci doradzić... Ja bym robił sam, ewentualnie ustawić rozrząd dać do serwisu.


  3. #3
    rufio29
    Gość

    Domyślnie alfa

    szkoda ze jestes z warszawy,by bylo troche blizej to nie ma problema ,zrobilby Ci alfke za 300zl.za robocizne + częsci [ZAMIENNIKI DAJĄ RADE]

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Jak będziesz robić to radzę od razu pierścienie wymienić bo z opisu wnioskuje, że motor zagotował się nie jeden raz co skutkuje pierścieniami grubości żyletki.

    Później będzie płacz i post pt. "pali 1l oleju na 100km co robić?"

  5. #5
    f_u_n_k_y
    Gość

    Domyślnie

    Jak chcesz mogę dać Ci namiary na serwis w którym moja alfa czeka na swap. Dostałem na nich namiary po znajomości i muszę przyznać, że znają się na rzeczy i cenowo jak na Warszawę to jest naprawdę super.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar themim
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Krk
    Auto
    AR 145 1,9jtd 2000r
    Postów
    260

    Domyślnie

    naprawiaj ale nie w serwisie bo beda naciagac
    Diagnostyka komputerowa, kasowanie błędów
    Sprzedam Alfe 145!

  7. #7
    f_u_n_k_y
    Gość

    Domyślnie

    ja nie miałem na myśli ASO - żeby nie było

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,411

    Domyślnie

    A co ma być naprawiane poza uszczelką pod głowicą ?
    Bo ta cena to nawet jak na ASO to kosmos.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vinc
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Złotoryja, Poland
    Auto
    Stelvio 2.0 Q4
    Postów
    417

    Domyślnie

    To, co mówili o różnych rzeczach, które mogą wyjść, może niestety okazać się prawdą. Miałem podobną sytuację i w zasadzie jeszcze kilka drobnych spraw mam do zrobienia, a od kupna minęło już troche czasu. To niestety efekt tego, ze auto stoi i niszczeje. Nie ma cudownych okazji, niskie ceny zawsze mają swój powód.
    Ostatnio edytowane przez Vinc ; 26-09-2010 o 20:07
    155 TS 1.8 16v - była
    159 JTDm 1.9 16v - była
    GT V6 3.2 - była
    MiTo 1.4 - jest
    Stelvio 2.0 Q4 - jest

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar daroo
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 145 boXer, Fiat Stilo 1.8 16V
    Postów
    215

    Domyślnie

    no niestety tak to jest, że jak coś jest tanie to jest drogie. nie ma żadnych problemów z rejestracją alf na gazie holenderskim bo taką miałem. sprzedana ostatnio za psie pieniądze, rocznik starszy (boxer) myśle, że z jeszcze piękniejszym dźwiękiem niż ts. części z tego co widzę dużo tańsze. Dziwne, że nie zwróciłaś tego samochodu skoro zepsuł sie w drodze do domu.

Podobne wątki

  1. Uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez maniek6600 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 21:30
  2. czy to uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 11:50
  3. [146] Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez stet22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 07:34
  4. Czy to uszczelka pod głowicą? POMOCY !
    Utworzone przez enzo001 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-11-2012, 12:51
  5. [156] Uszczelka pod głowicą??
    Utworzone przez Hammer w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 22:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory