Strona 36 z 44 PierwszyPierwszy ... 26272829303132333435363738394041424344 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 351 do 360 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #351
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    Zakończe temat w sposób bezyskusyjny: w Motorze z 27.09 porównanie Julki z dieslem i Julki z TBi. Cytuję podsumowanie:
    "Dopłata 12 tysięcy do diesla teoretycznie zwróci się po 180 tysiącach kilometrów. W praktyce jednak nigdy nie odzyskamy tej kwoty! Nie liczyliśmy np. ewentualnych, dużo droższych napraw diesla. Trzeba być fanem silników wysokoprężnych by kupić Giuliettę z 2.0 JTD M2.
    Nasz wybó jest OCZYWISTY: 1.4 TBi".

    Tyle w temacie. Pozdrawiam klekotów))

  2. #352
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Żeby być sprawiedliwym, powinieneś napisać, że ogólny wynik to 3:2 dla diesli, ale my jesteśmy na forum Alfa Romeo, a nie jeździdeł .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #353
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    [QUOTE=A.Krystian;394354]
    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    No patrz a mój znajomy mówił mi niedawno, że nie skorzysta z możliwości odkupienia od firmy służbowego passata 2007 2.0 TSI automat bo zdecydowanie za dużo pali (ok. 15l w mieście Warszawie).
    Na szczęście nie mam passata , bo ma słabszy silnik ,większą o 80 kg wagę i automat , to może chyba wpływać na większe spalanie ??
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  4. #354
    tomek evo
    Gość

    Domyślnie

    Napisze jeszcze raz. Wybór jednostki napędowej zależy od indywidualnego przypadku i od oczekiwań oraz preferencji kupującego. Pisanie bzdur typu "taka jest prawda i koniec" czy "tyle w temacie" przy tego rodzaju dyskusji gdzie problem jest niezwykle złożonyn jest po prostu żałosny. Nie opowiadam się za żadną ze stron ale to obrońcy benzyniaków najczęściej nie mają pojęcia o czym piszą niestety. Przywoływanie artykułów z Motozru a tym bardziej z Auto-Świata też nie jest na miejscu bo Szanowny Pan Redaktor cżesto ma swój punkt widzenia i nie musi być obiektywnym tak dalej. Obliczanie opłacalności na podstawie zużycia katalogowego jest kardynalnym błędem niestety nagminnie powtażanym. Do katalogowego żużycia paliwa przy normalnej eksploatcji należy wg. mnie (każdy ma prawo do swojej opini) dodać 20-30% w przypadku diesla i ok. 30-40% w przypadku benzyniaków. Jeśli jeździmy dynamicznie to do diesla dodajemy ok.30-40% a do benzyny ok. 50-60% (a przy naprawde ostrym butowaniu nawet więcej). Dopiero wtedy liczymy ile zużyjemy paliwa i ile nas to będzie kosztować. Liczymy szacunkowe koszty ubzpieczenia, serwisu oraz bierzemy pod uwagę cenę auta przy odsprzedaży (gdzie w przypadku diesla odzyskujemy część z różnicy wydanych pieniędzy). Bierzemy też pod uwagę tzw. koszt alternatywny zainwestowanego kapitału tzn. jeśli różnica wynosi np. 10 tyś zł dopłaty do diesla to ile byśmy mieli po założonym okresie gdyby tą kase zainwestować w inny sposób np. lokata bankowa. Wtedy otzrymujemy wynik, że teoretycznie diesel zwróci się po x-kilometrach. I wówczas każdy może odpowidzieć sobie na pytanie czy warto i czy mu to pasuje czy nie i dodatkowo mieć na uwadze (albo przyjąć do kalkulacji) możliwość wystąpienia kosztownych usterek (dotyczy zarówno benzyny jak i diesla). W przypadku większośći użytkowników i zakupu nowego auta diesel będzie nieopłacalny - to fakt. Ale dla sporej grupy oraz zdecydowanej większości firm będzie się opłacało kupić diesla.

    Co do spalania przy maksymalnym obciążeniu silnika to diesel ujawnia swoją przewagę. Większość silników 1.9 TDI obojętnie w jakim wariancie mocy i budzie nie jest w stanie średnio pochłonąć więcej niż 8l/100 km jako średnia z całego baku. Diesle przy wysokich prędkościach autostradowych palą naprawdę niewiele. Leon TDI 150 KM spalał mi maksymalnie w trasie 6,5 l wtedy gdy prędkość przelotowa wynosiła 140-170 km/h. Służbowy Focus II TDCI 115 KM na trasie Baden-Baden - Katowice pokonanej w niecałe 8 h (licze czas czystej jazdy - przed oddaniem do użytku ostatniego odcinka do Zgorzelaca) spalił 7,5 l/100 km a najczęśćiej na liczniku w Niemczech było 190-210 km/h (w PL na autostradzie zwolniłem do 16-170 km/h licznikowe). Oczywiście były ograniczenia i sporą część trasy pokonałem dużo wolniej jednak wynik należy uznać za bardzo dobry. Diesle generalnie cholernie mało palą przy wysokich prędkościach autostradowych. Większość TDI przy ok. 200 km/h udaje się utrzymać poniżej 10 l spalania chwilowego. Tylko tak to można jeżdzić po autostradach i do tego najlepiej Niemieckich i też nie zawsze. Ale prędkośći rzędu 160-170 na dobrej autostradzie nie jest niczym szczególnym - wielu tak jeździ nawet w PL. I w takich warunkach spalanie w dieslu można utrzymać na poziomie ok. 7 l (1.9 JTD zcy 1.9 TDI) a w przypadku benzyny to będzie raczej powyżej 10l droższej PB. Jak kogoś stać na kupno benzy V6 i dynamiczną nią jazdę przez 30-50 tyś km/rok to ja tylko zazdroszczę. Większośći nie stać więć albo kupują diesla albo V6 jeżdzą dużo mniej kilometrów. Albo decydują się na słabszy silnik benzynowy i tu nowoczesne silniki turbodoładowane zaczynają mieć (słusznie zresztą) coraz więcej zwolenników.

    PS. Wujek jak nie pisze o superautach tylko porównałem Alfe 159 3.2V6 260 KM z 2.4 JTD 250 KM. W obu autach można liczyć na podobne osiągi a dieslu nawet lepszą elastyczność przy ok. 2 razy mniejszych wydatkach na paliwo. To nie jest bolid wyścigowy tylko fajny dupowóz więć nawet jak kogoś stać na takie auto to zazwyczaj zwraca uwagę nakoszty utrzymania i jak ktoś naprawdę dużo jeżdzi to po 2-3 latach za zaoszczędzoną kase może kupić w salonie Mito. Alfa w miejsce tego V6 powinna wymyśleć jakiś silnik doładowany o pojemności ok. 2.2-2.4 l i mocy ok. 300 KM. Wtedy osiągi rullez.
    PS. Silnik 1.9 to nie konstrukcja GM tylko FIAT-a. Opracowana i doskonalona przez inżynierów FIATA. To jest włoska myśl techniczna. Produkowana w zakłądach Powertrain, w których udziały mają zaróno GM jak i FIAT i wkładana do aut z grupy GM na zasadzie współpracy handlowej (podobnie jak FORD KA jest produkowany z zakłądach w Tychach przez ...FIATA ale to nadal FORD).

    Niereformowalny kolego BartekMan z całaym szacunkiem ale podejme temat jak tylko nabędziesz odpowiedniej wiedzy na temat, o którym najwyraźniej nie masz zielonego poijęcia. Puki co Twoje na górze

  5. #355
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    tomek popraw ilość KM w 2.4 JTDM
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  6. #356
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    To jest bezsprzeczna przewaga diesla - moja siostra ostro butując diesla w swojej "trójce" na trasach do Zagłębia Ruhry miała spalanie sporo poniżej 10 litrów przy przelotowej 170-180 km/h.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #357
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    [quote=tomek evo;395191]Jak kogoś stać na kupno benzy V6 i dynamiczną nią jazdę przez 30-50 tyś km/rok to ja tylko zazdroszczę. Większośći nie stać więć albo kupują diesla albo V6 jeżdzą dużo mniej kilometrów. Albo decydują się na słabszy silnik benzynowy i tu nowoczesne silniki turbodoładowane zaczynają mieć (słusznie zresztą) coraz więcej zwolenników.[/qu

    daj na luz,
    zachowaj to dla siebie,
    większość tych wypocin to prowokacje nudzących się alfistow
    potraktuj to jako dobra porcje humoru

  8. #358
    tomek evo
    Gość

    Talking

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    tomek popraw ilość KM w 2.4 JTDM
    Seria ma oczywiście 210 KM ale ja pisałem o aucie po programie, które powinno mięć w granicach 250 KM, które jest bezpieczne dla silnika. Koszt zabiegu to poniżej 2 tyś zł w profesjonalnej firmie (a można dużo taniej) a gwarancja też jest sprawą do przeskoczenia. Jak ktoś wydaje taką kasę to co za problem wydać dodatkowe "grosze" na program?
    Silniki turbodoładowane (szczególnie diesle ale nie tylko) aż się proszą o program i moje porównanie dotyczy auta 2.4 JTD ze zmienionym oprogramowaniem (choć JTS jest do 100 tylko o ok. 1 sek szybszy od seryjnego JTD).

    ---------- Post dodany o godzinie 13:43 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:39 ----------

    [QUOTE=Ducrider;395224]
    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Jak kogoś stać na kupno benzy V6 i dynamiczną nią jazdę przez 30-50 tyś km/rok to ja tylko zazdroszczę. Większośći nie stać więć albo kupują diesla albo V6 jeżdzą dużo mniej kilometrów. Albo decydują się na słabszy silnik benzynowy i tu nowoczesne silniki turbodoładowane zaczynają mieć (słusznie zresztą) coraz więcej zwolenników.[/qu

    daj na luz,
    zachowaj to dla siebie,
    większość tych wypocin to prowokacje nudzących się alfistow
    potraktuj to jako dobra porcje humoru
    Mam teorie że jeden kolega sobie jaja robi i mnie wypuszcza z podjazdami 40 stopni.

  9. #359
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Mam teorie że jeden kolega sobie jaja robi i mnie wypuszcza z podjazdami 40 stopni.
    ten kol występował wczesnej pod nickiem pingwin,poczytaj jego wszystkie posty i co nie co będziesz w stanie lepiej zrozumieć

  10. #360
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    tomek evo , Ty prawisz o spalaniu i osiągach, ja tylko o osiągach. Spalanie mnie nie interesuje. Ale jeśli piszesz o spalaniu to szczerze wątpię by taki focus w TDCI jeździł 210km/h. Zgodnie z danymi producenta jego v max. to 190 km/h, a co za tym idzie oznacza to, że jest to kres jego możliwości i jedzie na maksymalnych obrotach, a wtedy nie wierzę że spalanie jest na poziomie 7,5 l/100km. Silnik wykorzystany na max i takie spalanie, zastanów się bo tylko laik w to uwierzy. A te 210 to może po prostu licznik przekłamuje.

    Wracam do osiągów. Jak wytłumaczysz test z niemieckiej telewizji, prowadzony na torze przez kierowcę wyścigowego. Samochody biorące udział to nowe:
    BMW 530 diesel 235KM
    Mazda RX8 240KM
    BMW 520 170KM

    Wynik by taki, że najsłabszy benzyniak (170KM) objechał dwa pozostałe auta o ponad 3s, a przecież najmocnieszy i mocą i momentem był BMW 530d. A TY twierdzisz, że benzyniaki nie dają rady. Kwoli ścisłości druga była Mazda z przewagą nad dieslem 0,3s (też szybsza).


    I na koniec jeszcze Cię zacytuję "Przywoływanie artykułów z Motozru a tym bardziej z Auto-Świata też nie jest na miejscu bo Szanowny Pan Redaktor cżesto ma swój punkt widzenia i nie musi być obiektywnym tak dalej."
    Z Twoich wypowiedzi za to, aż tryska obiektywizmem.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory