Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 58

Temat: wymiana chlodnicy

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Przy zalewaniu chłodnicy po wymianie, przyjrzyjcie się na rogu chłodnicy na górze od strony pasażera macie korek do odpowietrzenia chłodnicy. Odkręcić, lać płyn jak popłynie z koreczka zakręcić uzupełnić płyn w wyrównaczym do wymaganego poziomu i niemal bez odpowietrzania się obędzie.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Przy zalewaniu chłodnicy po wymianie, przyjrzyjcie się na rogu chłodnicy na górze od strony pasażera macie korek do odpowietrzenia chłodnicy. Odkręcić, lać płyn jak popłynie z koreczka zakręcić uzupełnić płyn w wyrównaczym do wymaganego poziomu i niemal bez odpowietrzania się obędzie.
    w dieslu nie ma korka i się nie odpowietrza

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    w dieslu nie ma korka i się nie odpowietrza
    A założymy się?

    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 01-10-2010 o 11:56
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    A założymy się?

    to w takim razie ja nabyłem jakąś lewą... bo u mnie nie ma korka. Mniejsza z tym, nic nie odpowietrzałem, a chłodnica pracuje super. Zrobiłem na niej już 8tyś km i w upały też się sprawdziła.

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Penie jest tylko może ci się w oczy nie rzucił, miałem chyba w rękach od każdego producenta chłodnice i do benzyn i do JTD do 156 i miały, różniące się wyglądem te korki ale były w każdej.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Penie jest tylko może ci się w oczy nie rzucił, miałem chyba w rękach od każdego producenta chłodnice i do benzyn i do JTD do 156 i miały, różniące się wyglądem te korki ale były w każdej.
    nie wykluczone...

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Wymieniałem chłodnicę we wtorek w swoim ts'ie. Generalnie wymiana jest łatwa, ale jest kilka "kwiatków", za które osobom to projektującym kazałbym wymieniac chłodnicę codziennie przed snem za karę. ale po kolei:
    da się wymienić bez ściągania zderzaka. Ale wtedy trzeba ściagnąć płytę pod silnikiem. Ja na szczęście jej chwilowo nie mam po zmianie rozrządu.
    Trzeba wyjąć puszke filtra, gdyż cięzko się dostać do mocowania wentylatora oraz ogólnie będzie łatwiej ją wyjąć. Ja miałem chłodnicę zakładaną jeszcze w fabryce więc szczytem wszystkiego były te dwie śruby pod spodem chłodnicy łączące ją z plastikową "owiewką". W normalnym położeniu nawet ich nie widać, już o dojściu do nich z jakimkolwiek kluczem nie wspomnę. Kolejny "kwiatek" to kolanko na dolnym wężu. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że rozciąłem tą metalową opaskę w miejscu gdzie jest to wycięcie, delikatnie rozwinąłem wraz z tą zawleczką pod nią, całość przełożyłem na nową chłodnice razem z wężem.
    Później ścisnąłem całość dwoma plastikowymi opaskami i trzyma prawie jak oryginał. lepiej pewnie byłoby to spiąć metalowymi zamiast plastikowych ale takowych nie miałem pod reką. jak narazie trzyma.
    Acha. dużym ułatwieniem dla mnie było to, że mam połamaną kratę w zderzaku i nie było mi żal łamiąc ją aby ułatwić sobie dostep do śrub.
    Tak jak napisałem, wymiana nie jest super trudna, ale trzeba duzo myśleć aby nie narobić sobie problemów. oczywiście bez całej masy niecenzuralnych słow sie nie obylo wychwalając ww rozwiazania techniczne.
    Ostatnio edytowane przez Kynium ; 01-10-2010 o 13:31
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kynium Zobacz post
    ... Kolejny "kwiatek" to kolanko na dolnym wężu. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że rozciąłem tą metalową opaskę w miejscu gdzie jest to wycięcie, delikatnie rozwinąłem wraz z tą zawleczką pod nią, całość przełożyłem na nową chłodnice razem z wężem.
    Później ścisnąłem całość dwoma plastikowymi opaskami i trzyma prawie jak oryginał. lepiej pewnie byłoby to spiąć metalowymi zamiast plastikowych ale takowych nie miałem pod reką. jak narazie trzyma. .

    A przepraszam po co cokolwiek ciąłeś? To jest szybko złączka, naciskasz w odpowiednim miejscu zabezpieczenie i schodzi, uszczelnia się na oringu na stożku króćca chłodnicy.

    Tak dla potomnych:
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 01-10-2010 o 13:41
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #19
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    A przepraszam po co cokolwiek ciąłeś? To jest szybko złączka, naciskasz w odpowiednim miejscu zabezpieczenie i schodzi, uszczelnia się na oringu na stożku króćca chłodnicy.

    Tak dla potomnych:
    miałem to samo, nie mogłem zdjąć tej szybko złączki, gdyż ten wąż na samym dole miał skorodowaną szybko złączkę. Musiałem też ciąć. Ogólnie przy wymianie chłodnicy, jak wspomniał kolega wyżej, jest wiele tego typu "kwiatków"

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    Kolego, tak jak pisałem wyżej, ja dałem rade bez demontażu zderzaka, pomimo, że zajęło mi to cały dzień i miałem pocharatane palce. Śruby odkręcałem poprzez wyciągniecie kratek w zderzakach, a chłodnicę górą wyciągnąłem.
    ale żeby kratki wyciągnąć to trzeba je chyba połamać bo od środka są na takich okrągłych zatrzaskach, a łapy tam się nie da wsadzić... nawet nie odważyłem się spróbować :-)

Podobne wątki

  1. Wymiana chlodnicy Alfa 156 1.9 Jtd
    Utworzone przez sigma w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-03-2014, 18:12
  2. [164] Wymiana chlodnicy wody 3.0 12V
    Utworzone przez kociniak08 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-06-2012, 14:27
  3. wymiana plynu w chlodnicy
    Utworzone przez tomcio83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-08-2009, 20:38
  4. Mocowanie Chlodnicy AR 156
    Utworzone przez Siekier w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-05-2007, 11:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory