Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 1,6 TS nierówna praca silnika

  1. #1
    czesiek
    Gość

    Domyślnie 1,6 TS nierówna praca silnika

    Witam wszystkich,

    Wiem, że temat nierównej pracy silnika/ falowania był wiele razy poruszany, jednak u mnie problem nierównej pracy pojawia się tylko i wyłacznie gdy silnik osiaga temp 90 stopni (wg wskaźnika). Wtedy na biegu jałowym pojawia się nagły spadek obrotów do około 500 i odskakuje do prawidłowej wartości. Całe wachnięcie trwa maks sekundę ale jest wyrażnie odczuwalne. Oprócz tego cały czas słychać ze silnik pracuje nierówno, jakby z wielkim wysiłkiem. Do czasu nagrzania chodzi pięknie i równo jak zegarek. W ASO sprawdzałem przepustnice - jest czysta i chodzi jak należy. Z racji, że jest to problem występujacy tylko po nagrzaniu silnika nie wiem czy może to być wina krokowca lub przepływomierza a ich koszta sa dosyć spore. Macie jakiś pomysł co warto by sprawdzić przed ich wymiana ?

    Pozdrowienia

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Drogi krajanie i sąsiedzie, tylko pod komputer diagnostyczny,
    - chyba, że ta alfa jest zagazowana.
    - a i jaki to rok produkcji, dośc ważne ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    czesiek
    Gość

    Domyślnie

    Auto na szczęście nie jest zagazowane. Rocznik 99'. Jakiś miesiac temu byłem na komputerowej diagnostyce, wszystko było ok....

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to jakie Ci podali parametry : TRA, FRA, MAF-a oraz lambda regulation low 1.
    - czy sonda lambda miała przebieg sinusoidy, nie było "przebić" do sygnału zera , na masę.
    - a jaka masz wersję oprogramowania ?
    - no i gdzie te kilku godzinne testy diagnostyczne się odbywały, w jakim warsztacie, masz z tego jakiś wydruk.
    - na testach diagnostyki aktywnej nic nie wyszło, żadnych odchyleń w parametrach adaptacyjnych, to dla mnie dziwne !!!!!i
    - w tym czasie jak byłeś na testach nic się nie działo, tylko potem tak od razu wyskoczyło ?
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 05-10-2009 o 13:28
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    czesiek
    Gość

    Domyślnie

    diagnostyka była zrobiona w ASO "po znajomości" - sprawdzenie pod katem błędów itp przed zakupem samochodu. Dostałem tylko info, że wszystko jest ok, nie mam wydruku. Na poczatku było wszystko ok, problem pojawił się po około 2 tys przejechanych tym autem. Wszelkiego rodzaju parametry, wersja oprogramowania - nie mam pojęcia niestety.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to niestety nalezy zrobic diagnostykę jeszcze raz, bo coś się rozjechało.
    - tylko diagnostyke programem graficznym, a ASO mają diagnoskopy ale tekstowe, trochę mało informacji podają !!! te ich programy.
    - chyba że masz czas i sam sobie to zrobisz , po zakupie interfejsu za chyba 55 zł.
    - bardzo dobry program alfadiag, dedykowany do tego modelu ECU jest opisany w temacie przyklejonym "TS diag, alfadiag" strona tematu 26.
    - tylko nie popadaj w panikę na poczatku, jest tam dużo informacji ale można to powoli zgryżć.
    - w tym modelu ECU diagnostykę robi się poprzez diagnostykę aktywną, czyli testuje sie wszystkie czujniki.
    - potem odczyt bledów.
    - a potem pomiar parametrów podczas pracy silnika na obrotach biegu jałowego.
    - resztę doczytasz w podanym temacie.
    - jeśli dobrze liczę to kolejny , 6 temat o falowaniu po nagrzaniu silnika, nic takiego nie widziałem, ciekawe.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Pitch Black
    Gość

    Domyślnie nierówna praca silnika 156 1,6 2001

    Witam, podłączam się do tematu nierównej pracy silnika. U mnie wygląda to zupełnie inaczej, mianowicie nierówna praca jest na początku jak silnik jest zimny. Obroty wtedy spadają, rosną, trzęsie się cały samochód i strzela coś w silniku, jest calkowity brak mocy. Tak jest około 5 minut i potem wszystko wraca do normy. Myśle sobie, że to może świece zapłonowe są do wymiany, ale pewny nie jestem a wymienić 8 świec bez potrzeby tanie nie jest. Może ktoś z was miał podobny problem albo może mi coś poradzić, będę wdzięczny.

    Pozdrawiam

    ---------- Post dodany o godzinie 21:05 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:42 ----------

    Dodam że wyglada to tak jak by nie palił na jednym garze.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie ma się co podpinać pod temat bo to całkiem inne ECU.
    - ty masz Me 7.3.1, kolega M1.5.5.
    - to tak jak noc i dzień.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [146] Nierówna praca silnika.
    Utworzone przez mario333 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-06-2014, 20:59
  2. [145] Nierówna praca silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Maro80 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 08:56
  3. [156] Nierówna praca silnika
    Utworzone przez wwodnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 04-07-2010, 16:42
  4. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  5. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory