Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Wahacze i stabilizatory

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Andrew ale nie wiem o co Ci chodzi, przecież napisałem, że dotyczy to regulacji kąta pochylenia koła i tylko jego, pewnie jak by się uparł to rozwiercając mocowanie kolumny w nadwoziu ustawiłby i kąt wyprzedzenia sworznia.

    Uprzedzając fakty : można mieć niewłaściwy tylko kąt pochylenia koła a resztę ok.

  2. #22
    bialopolska
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubaqba Zobacz post
    Witam, przymierzam się do wymiany wahaczy z przodu i łączników stabilizatora. Czy po wymianie tych rzeczy muszę jechać na ustawienie zbieżności ? Czy muszę na coś szczególnie uważać przy wymianie któregoś z elementów zawieszenia ?
    Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.
    witam ja wlasnie jutro jade wyminiac tulejki wachaczy dolnych i jak tak wszystko czytam napewno pojade na ustawienie zbieznosci moja niunia juz dosyc mnie nerwów kosztuje takze i 50 zl. mnie nie zbawi pozdro

  3. #23
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Andrew ale nie wiem o co Ci chodzi, przecież napisałem, że dotyczy to regulacji kąta pochylenia koła i tylko jego, pewnie jak by się uparł to rozwiercając mocowanie kolumny w nadwoziu ustawiłby i kąt wyprzedzenia sworznia.

    Uprzedzając fakty : można mieć niewłaściwy tylko kąt pochylenia koła a resztę ok.
    Pytam tylko dlaczego musisz regulować kąt pochylenia koła skoro ta wartość jest stała i nie regulowana 0st.25'+- 30'. Co było powodem że musiałeś rozwiercać otwory mocowania?
    Zbieżność kół (regulowana)0+-1mm lub 0st+-10'
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 02-10-2010 o 07:19

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2007
    Auto
    123
    Postów
    80

    Domyślnie

    kubaqba
    to co niektórzy wypisują to jest żenada! Po każdej ingerencji w układ zawieszenia należy ustawić zbieżność.Jeśli ktoś nie wie o co chodzi to lepiej będzie jak ominie ten temat!
    no edit

  5. #25
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Co tu dużo pisać, każdy szanujący się kierowca powinien raz do roku sprawdzić te parametry bez względu czy ingeruje w zawieszenie czy nie znając realia stanu naszych dróg.
    Ps.
    Ja nie sprawdzam co roku, sprawdzam tylko wtedy gdy grzebie w zawieszeniu lub w układzie kierowniczym czyli jakies co 2 3 lata

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #26
    Użytkownik Embrion Avatar kubaqba
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kozienice
    Auto
    Alfa 146 ti '97r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Widzę, że zdania są podzielone.
    Z racji tego, że nie dawno kupiłem sobie nowe opony to po wymianie pojadę jednak na zbieżność. Szkoda nowych opon jak by coś się zmieniło.
    Kolego artus02 - już za późno na nie żałowanie kaski, bo wahacze łączniki stabilizatora już kupiłem.
    Wahacze firmy Kamoka 85 zł/szt. a łączniki Teknorot 50 zł/szt. Poczytałem o 146, że często w tych modelach siadają elementy zawieszenia na naszych drogach więc stwierdziłem, że nie ma co dokładać i kupować droższe części zawieszenia.
    Podsumowując: kupię jeszcze końcówki drążka kierowniczego (choć są ok), żeby nie podchodzić do koła na dłuższy czas i wymienię za jednym razem wszystko (wahacze, łączniki stabilizatora i końcówki drążka kierowniczego)i wtedy pojadę ustawić zbieżność.
    A tak na marginesie, bez wymiany końcówek drążka kier. raczej i tak zdecydowałbym się pojechać na zbieżność, przez nowe opony.

    Jeśli chodzi o końcówki drążka kierowniczego to czy ktoś wie jakie wymiary ma gwint wewnętrzny do mojej 2.0 TS ?
    Bo na all.drogo są rozbieżności ; M18x1,5 g1-536-537 prosta, albo M14x1,5 rr-1-100 prosta
    ?
    Ostatnio edytowane przez kubaqba ; 02-10-2010 o 09:40

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Pytam tylko dlaczego musisz regulować kąt pochylenia koła skoro ta wartość jest stała i nie regulowana 0st.25'+- 30'. Co było powodem że musiałeś rozwiercać otwory mocowania?
    Zbieżność kół (regulowana)0+-1mm lub 0st+-10'
    Poprzedni właściciel zaliczył krawężnik - wymiana wahacza i amortyzatora, po pewnym czasie padło na tym kole łożysko tylko tak dziwnie, że koło się kładło a luzu nie było (zaczął ściągać w prawo) więc jak pojechałem na zbieżność i sprawdzenie geometrii to panowie zamiast rozkminić o co kaman wzięli wiertarę w łapy i mi to koło wyprostowali (powiększyli dziury w amorze) .

    Jak wymieniłem łożysko no to wiadomo że trzeba ustawić na nowo.
    Widziałem też amory od innych marek i tam gdzie mi rozwiercili to jest większy otwór co daje możliwość regulacji.

  8. #28
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubaqba Zobacz post
    Bo na all.drogo są rozbieżności ; M18x1,5 g1-536-537 prosta, albo M14x1,5 rr-1-100 prosta
    U większości jest M12x1.5
    M14 jest w 155 V6 i niektórych mocnych odmianach modeli
    M18 takiego wymiaru nie ma chyba że chodzi o rozmiar sworznia końcówki[COLOR="Silver"]

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Poprzedni właściciel zaliczył krawężnik - wymiana wahacza i amortyzatora, po pewnym czasie padło na tym kole łożysko tylko tak dziwnie, że koło się kładło a luzu nie było (zaczął ściągać w prawo) więc jak pojechałem na zbieżność i sprawdzenie geometrii to panowie zamiast rozkminić o co kaman wzięli wiertarę w łapy i mi to koło wyprostowali (powiększyli dziury w amorze) .
    Robiliśmy coś takiego w jednej Toyocie, w której po wymianie amorków okazało się, że koło miało 5 stopni na plusie Częsta rzecz w powypadkowych autach.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 8alfa8
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.8 TS 140 KM
    Postów
    57

    Domyślnie wahacze teknorot

    Witam! Ja wymieniłem wahacze na teknorot (jedne z tańszych) + dobre końcówki drążków kierowniczych TRW. Już śmigam na nich 1,5 roku i jest ok. Zbieżności jak dobrze pamiętam nie ustawiałem, opony nowe i równo się ścierają. Ale nic nie szkodzi ustawić zbieżność. pozdro

Podobne wątki

  1. [159] Stabilizatory w 159 - wymiary
    Utworzone przez bobby w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-12-2015, 10:02
  2. [146] Stabilizatory zawieszenia
    Utworzone przez suckert w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 22:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory