Strona 43 z 44 PierwszyPierwszy ... 333435363738394041424344 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 421 do 430 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #421
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyśko Zobacz post
    Chodzi o moc a nie pojemność. Taki mały off.
    A niby czemu?
    Jak dla mnie sprawa jest prosta. Diesel nigdy nie da takiej kultury pracy i przyjemności z jazdy jak benzyna. Ma jednak jedną zaletę - spalanie.
    Zauważmy jedną rzecz. Benzyna w swojej dosyć prymitywnej formie, czyli bez doładowania, bezpośredniego wtrysku itd. jest nadal konkurencyjna do diesla, który przez dwadzieścia lat był silnie rozwijany. Dopiero w ostatnich 2-3 latach silniki benzynowe zaczęły wracać do łask i te silniki zaczęły być rozwijane.

  2. #422
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    brawo Premek
    ja zawsze powtarzam tez,ze role gra ciężar silnika, jego szybsze zużywanie sie przy krótkich, miejskich przebiegach i zdecydowanie wyższe koszty napraw, wymian i częsci
    znajoma ma diesla, jezdzi tylko po miescie, 4 km do pracy, 3 km po dziecko, silnik sie nawet nie zdązy rozgrzać
    juz sie zaczyna sypać
    ktoś tu pisał o momencie.... po co zatem mamy skrzynię biegów? natomiast przy wyższych prędkosciach tu już diesel zupełnie wysiadka.

  3. #423
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    I przez zylion stron ciągle w kółko to samo... Macie jakieś kompleksy, że musicie sobie ponarzekac publicznie, czy coś?
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  4. #424
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post
    brawo Premek
    ja zawsze powtarzam tez,ze role gra ciężar silnika, jego szybsze zużywanie sie przy krótkich, miejskich przebiegach i zdecydowanie wyższe koszty napraw, wymian i częsci
    znajoma ma diesla, jezdzi tylko po miescie, 4 km do pracy, 3 km po dziecko, silnik sie nawet nie zdązy rozgrzać
    juz sie zaczyna sypać
    ktoś tu pisał o momencie.... po co zatem mamy skrzynię biegów? natomiast przy wyższych prędkosciach tu już diesel zupełnie wysiadka.
    Ale wiesz. Tak z drugiej strony to mam diesla i znoszę jego mniejsza kulturę itd, bo spala średnio 7,3l/100 w samochodzie, który waży 1,6 tony.
    Nie wyobrażam sobie jednak kupić diesla żonie, która ma całe 2,5 km przejażdżki rano do przedszkola a potem pracy. Na tej trasie moje JTD i tak spala ok 12 l/100.

  5. #425
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mwowry
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Cieszyn, Poland
    Auto
    Jest 159 1,9 150km...BYŁA AR 147 1.6 TS 120... BYŁ VW GOLF V 1.9TDI
    Postów
    472

    Domyślnie

    A ja myślę tak:
    Miejsce diesla na polu przy pługu
    Miejsce gazu w zapalniczce
    Miejsce benzyny - w alfie przyklejonej do asfaltu

    Pozdrawiam

  6. #426
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał mwowry Zobacz post
    A ja myślę tak:
    Miejsce diesla na polu przy pługu
    Miejsce gazu w zapalniczce
    Miejsce benzyny - w alfie przyklejonej do asfaltu

    Pozdrawiam
    Znakomite stereotypy.
    Dodałbym do tego nie kupowanie samochodów na F i Alf bo się psują.
    Mimo wszystko możnaby tak zamknąć temat do czasu upowszechnienia się TB TSI itp uturbionych silników i nasycenia rynku wtórnego tak jak jest z dieslami. Zobaczylibyśmy co się w opiniach diesel/benzyna zmieniło (obstawiam na + dla TB).
    Użytkownicy diesli powinni jednak się modlić żeby amerykanie ich nie polubili za bardzo. Bo póki co to ponoć tankowce z benzyną płyną do stanów a wracają z ON którego tam mają nadmiar co sprawia że jego cena w Europie (pomijając różne haracze w różnych krajach) jest wciąż niższa. Jak ta podaż spadnie a moda na diesle się utrzyma to cenowo będzie kiszka. Mnie w moim przyszłym klekocie w aspekcie serwisowania raduje jeszcze to samo co w poprzednim-łańcuch a nie pasek, a odmianą będzie wreszcie 6 biegów.
    Aha i jeszcze jedno - zdaje się że silniki TB podaną w papierach moc uzyskują na benzynie 98 oktanowej nie 95 (tak przynajmniej było w mito TB155 KM).

  7. #427
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Ja bym dał lepiej 2.0T.S i 1.9JTD - pojemnosci podobne.
    Chodzi o moce, a że diesle przeważnie mają te 1,9 lub 2.0 to jest normalne.

    ---------- Post dodany o godzinie 05:08 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 05:03 ----------

    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post
    ktoś tu pisał o momencie.... po co zatem mamy skrzynię biegów? natomiast przy wyższych prędkosciach tu już diesel zupełnie wysiadka.
    Nie wiem czy wysiadka, problemu nie mam żeby mojego diesla dokręcić na szóstym biegu do 4,5 rpm. Dieslem o wiele lepiej się przyspiesza ze 180-200 niż o tej samej mocy benzyną, auto chętniej się rozpędza. Takie moje zdanie niż dotychczasowe benzyny które posiadałem z tymi samymi mocami.

  8. #428
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    - marne osiągi
    - marny dźwięk
    - marna wytrzymałość
    - marne spalanie
    - marna żywotność

    krótkie podsumowanie TS...
    Może to jest dodatkowym problemem małego popytu na rynku wtórym?


    Czas zamknąć ten temat,bo jak widac wyżej dyskusja jest nie na temat.
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 03-10-2010 o 11:34

  9. #429
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Mam benzynkę bo chcę mieć, jeździłbym dużo miałbym diesla. Nie będę krytykował innych silników (które mi nie odpowiadają) tak jak nie krytykuje się cudzych żon i dziewczyn. Byłbym chamem i po pysku można dostać. Więc jestem kulturalny...... ale i tak mam większego
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  10. #430
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    twardy, sorry ale nie wytrzymałem piszesz, że ts ma marny dziwek - to do czego porównujesz, bo chyba nie z jtd którego dzwiek jest lepszy jedynie od TDI TS chodzi cicho i to mi sie w nim podoba. Osiągami też bije jtd jesli mówimy o pojemnosci do 2 litrów. Mam w garażu Ts i JTD i wiem o czym pisze.

    Przykład 1.9jtd 115km i 1.6T.S 120km - takie posiadam, to TS na wiekszych predkosciach jest mocniejszy od jtd - sprawdzone w trasie, natomiast jtd do 100 lepiej sie zbiera z niższych obrotów. To Tyle w temacie, co nie zmienia faktu, że z obydwóch silników w tych autach jestem zadowolony
    Ostatnio edytowane przez majster ; 03-10-2010 o 11:11

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory