Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Twardość hamulca - kto potrfi opisać - jak powinno być?

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    Hym....

    Ja właśnie wymieniłem klocki i tarcze przód/tył bo jak kupiłem moją to właśnie ten hamulec był jakiś nieteges, a tarcze i klocki miałem dość zajechane. Powiem Wam że po wymianie żadnych rewelacji. Przy dużych prędkościach (100 - 150) czuć że auto zwalnia momentalnie, ale poniżej 60 to trzeba bardzo mocno depnąć żeby ABS odbił... Będę jeszcze odpowierzał cały układ wraz z wymianą płynu, może to coś pomoże.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 155 V6 - była
    Postów
    208

    Domyślnie

    Cytat Napisał medork
    Hym....

    Ja właśnie wymieniłem klocki i tarcze przód/tył bo jak kupiłem moją to właśnie ten hamulec był jakiś nieteges, a tarcze i klocki miałem dość zajechane. Powiem Wam że po wymianie żadnych rewelacji. Przy dużych prędkościach (100 - 150) czuć że auto zwalnia momentalnie, ale poniżej 60 to trzeba bardzo mocno depnąć żeby ABS odbił... Będę jeszcze odpowierzał cały układ wraz z wymianą płynu, może to coś pomoże.
    dlatego mi mowili zebym i tak tego nie ruszał bo jak wyglada ze ma byc dobrze to po co grzebać , widocznie alfy sa tak zrobione by sprawnie umierać

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    575

    Domyślnie

    Cytat Napisał medork
    Przy dużych prędkościach (100 - 150) czuć że auto zwalnia momentalnie, ale poniżej 60 to trzeba bardzo mocno depnąć żeby ABS odbił...
    No i tak powinien wyglądać jak najbardziej sprawny układ, prawda :?: Ja osobiście, nie lubię jak mi się włancza abs przy małych prędkościach, a w szczególności gdy się hamuje na jakiejś trelince :x
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V
    Lancia Delta III 1.6 JTDM

  4. #14
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał Brzoza
    A kolega na codzień jakim samochodem jeździ??
    Jeśli chodzi o tego co mu się dałem przejechać moim, to na codzień buja się Ranault Kangoo.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, właśnie o to mi chodziło.

    Pozdrawiam
    Krzysiek
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sigma
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    AR 156 1.9 JTD S Wagon i AR 155 2.0 TSpark, AR 147 1.9 JTD 03 FL
    Postów
    50

    Domyślnie

    Witam ja mam podobny problem kupiłem AR 145 1.6 boxer z ABS i choć ABS nie działa to pedał hamulca sprawia wrażenie zapowietrzonego. nie wiem co może to powodować bo na pewno nie działający ABS. choć brak ABS ustalam czujniki są dobre może ktoś wie gdzie jest bezpiecznik lub przekaźnik pompy ABS ? A wracając do pytania czy takie zachowanie hamulca może być spowodowany niedziałającym ABS-em czy raczej jak podejrzewam pompa hamulcowa do wymiany - zaznaczam ze nie widać ubytków płynu hamulcowego dzięki za odpowiedz tył autkiem jeździ moja młoda i wolał bym by miała dobre hamulce ))) Ja mam swoją ukochaną 155 2.0 TSpark i hamulce OK

  6. #16
    Rosik
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam tak samo w swojej 155, jak sie lekko przydusi, to czuc tylko ze Alfa zwalnia. Dopiero przy mocniejszym wcisnieciu zalacza sie ABS. I chyba tak ma byc, kwestia przyzwyczajenia sie. Ja sam na poczatku bym kilku osobom w bagaznik wjechal, ale to dlatego ze jeszcze nie znalem auta. Natomiast teraz bardzo sobie cenie to ze moge bezproblemowo dawkowac sile hamowania 8)

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 155 V6 - była
    Postów
    208

    Domyślnie

    a jak chcesz stanąć to trzeba kopac po hamulcu

  8. #18
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał watra24
    a jak chcesz stanąć to trzeba kopac po hamulcu
    Ano trzeba, w związku z tym że nie mam ABS'u nawet mi to pasuje, po prostu kwestia przyzwyczajenia. Przypuszczalnie już kilka razy uniknąłem wjechania komuś w tył właśnie dlatego że nie zblokowałem kół. Oczywiście zablokowanie jest możliwe ale trzeba naprawdę mocno wcisnąć pedał hamulca (jak to bywa w sytuacjach awaryjnych).
    Ja tam nie narzekam, przyzwyczaiłem się i autko hamuje mi tak jak ja chcę.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  9. #19
    pikero
    Gość

    Domyślnie

    w mojej byłej AR 33 QV 4 razy tarcze i ABS miałem seryjne hamulce ich skuteczność była średnia w porównaniu do tych w 155 jednak dało się skutecznie wyhamować nawet z prędkości 200 km/h w 155 mam tarcze firmy EBC nacinane i klocki greenstuff wyłączyłem ABS i hamulce są świetne ale trzeba mocno wcisnąć pedał idealnie czuć pod nogą co dzieje się z kołami, mój wujek ma 156 2.0 ts heble super ale wg mnie za ostre lekkie dotknięcie pedału i od razu na szybie jednak do wszystkiego można się przyzwyczaić ja bym polecał wymianę tarcz i klocków na te z wyższej półki dobry świeży płyn dokładne odpowietrzenie regulacje rozruszanie tyłu a z przodu przeczyszczenie nasmarowanie zacisku lub ewentualną wymianę osłon tłoczka czy prowadnic przeglądniecie wężyków albo wymianę na teflonowe są sztywne i cała siła idzie na tłoczek

  10. #20
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Ja też narzekałem na zbyt miękki hamulec.
    Zmieniłem tarcze, klocki na nowe i nic. Żadnej różnicy.
    Wymieniłem płyn hamulcowy na Motul RBF 600 i czuć poprawę. Hamulce odżyły choć nie są taką żyletą jak pisze pikero o Alfie wójka.
    Wydaje mi się, że problem tkwi w pompie hamulcowej, która nie trzyma odpowiedniego ciśnienia. W zeszłym roku ją wymieniałem, bo pedał hamulca wpadał mi w podłoge gdy się go trzymało. Po wymianie pompy było lepiej ale nie rewelacyjnie.
    Ostatnio na postoju przycisnąłem hamulec i pedał wolno, bo wolno ale ucieka w podłogę, a tak się dziać chyba nie powinno. Myślę, że mechanik mógł mi wsadzić jakąś trefną albo regenerowaną pompę.
    Teraz może nie, ale na wiosnę to chyba wymienię ją jeszcze raz, tyle że tym razem sam sobei ją kupię i zamontuje w pewnym warsztacie.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Twardość zawieszenia SPORT
    Utworzone przez TOM & JULIA w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 31-03-2020, 06:31
  2. [Giulietta] zawieszenie giulietta - twardość
    Utworzone przez rozewo w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 08:33
  3. Jak to powinno działać 156 SW ?
    Utworzone przez OnanBarbarzynca w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 18-08-2012, 20:43
  4. [145] Docisk hamulca + kontrolka hamulca ręcznego
    Utworzone przez alfaholic145JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-11-2010, 23:31
  5. [146] czy to tam powinno byc???
    Utworzone przez VIECIO w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-06-2009, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory