Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 51

Temat: 60-100

  1. #21
    epion
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wasyl Zobacz post
    Mi chodzi o model 155. A nawet jak i tu dochodzi, to jest to juz poza moca maksymalna. A wiec strata przy takim pilowaniu
    moja poprzednia na 2 miała nawet troche ponad 110 a aktualna ma rowno 100

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Rozbawił Mnie trochę ten temat, zwłaszcza te podawanie setnych [s].
    Spróbuj sobie zobrazować w jakiś sposób, 0.1s, a co dopiero wartości rzędu 0.01

    Takie pomiary ze stoperem to można sobie włożyć ..między książki, jak są dokładne do 0.5s to będzie wielki sukces

    Nie rozumiem też wyznacznika że musi być na 3 biegu, przecież każdy silnik ma inną charakterystykę, to może zmierzmy elastyczność 60-100km/h na 2 biegu, co całkowicie zdyskwalifikuje chyba wszystkie diesle, a nie o to w tym przecież chodzi

    diesel power http://je.pl/qeuy

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Dokładność mierzona stoperem włączanym rękami jest niewielka.
    Zastanawia mnie inna rzecz. Czy pomiar jest zaczynany ze startu lotnego, bo kolega napisał że jedzie 50km/h na III biegu, wciska gaz i przy 60 km/h włącza stoper. Czy to jest wówczas przyspieszenie 60-100? Wydaje mnie się nie. Zupełnie inny pomiar wyjdzie jak będziemy jechać stałą prędkością 60 km/h i wtedy zaczniemy cisnąć do 100 km/h.
    Najpierw trzeba by ściśle określić metodę pomiaru, dopiero w dalszej kolejności zająć się dokładnością tych pomiarów.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Jak ktoś ma telefon z symbianem i GPS to można spróbować tym programem (na iPhone jest dynolicious, jest jeszcze kilka podobnych programów) - wyniki będą dokładniejsze i porównywalne
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ja mam na mojej Nokii aplikację RaceChrono (http://www.racechrono.com/) i jest ona dostępna nie dość ża za darmo to jeszcze na praktycznie wszytkie systemy operacyjne. Pomiaru 60-100 jeszcze nie robiłem ale za to 80-120 moja 156 1,9 JTDm (156KM, 346NM) robi w 6 sek na IV a 146 Ti robi to w 6,4 na III biegu. Biorąc pod uwagę, że GPS korzystał z aż 8-9 satelitów to wynik jest dość wiarygodny.

    Dodatkowo w tej aplikacji można sobie ustawiać własne pomiary a do dyspozycji jest kilkanaście gotowych (np 1/4 mili, 0-100 km/h itd). Gdzieś na forum już był temat o tym ale jakoś nie mogę się doszukać.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 18-10-2010 o 12:29

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Race Chrono jest najlepszy bo na większą liczbę platform (ja używam na noki i laptopie w windowsem) i można w nim robić co dusza zapragnie od prostych pomiarów do budowania torów i lapowania na nich bez żadnej ingerencji użytkownika

    Super sprawa!

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Pomiaru 60-100 jeszcze nie robiłem ale za to 80-120 moja 156 1,9 JTDm (156KM, 346NM) robi w 6 sek na IV a 146 Ti robi to w 6,4 na III biegu.
    Z tego co pamiętam to pomiary elastyczności robi się według normy:
    60-100 na 4tym biegu
    80-120 na 5tym lub najwyższym

    Reszta pomiarów to jak o dupę rozbić bo nie ma z czym porównywać

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Ja mam na mojej Nokii aplikację RaceChrono (http://www.racechrono.com/) i jest ona dostępna nie dość ża za darmo to jeszcze na praktycznie wszytkie systemy operacyjne. Pomiaru 60-100 jeszcze nie robiłem ale za to 80-120 moja 156 1,9 JTDm (156KM, 346NM) robi w 6 sek na IV a 146 Ti robi to w 6,4 na III biegu. Biorąc pod uwagę, że GPS korzystał z aż 8-9 satelitów to wynik jest dość wiarygodny.

    Dodatkowo w tej aplikacji można sobie ustawiać własne pomiary a do dyspozycji jest kilkanaście gotowych (np 1/4 mili, 0-100 km/h itd). Gdzieś na forum już był temat o tym ale jakoś nie mogę się doszukać.
    O właśnie, ten program miałem na myśli, tylko jakoś nie mogłem go znaleźć (wiedziałem, że było o nim na forum), ale już nie używam na co dzień telefonu z Symbianem (2 leżą w szufladzie), mam Samsunga Wave i czekam na jakiś program na platformę bada, albo w javie - jak ktoś zna to chętnie bym przy okazji pomierzył
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafcio Zobacz post
    Race Chrono jest najlepszy bo na większą liczbę platform (ja używam na noki i laptopie w windowsem) i można w nim robić co dusza zapragnie od prostych pomiarów do budowania torów i lapowania na nich bez żadnej ingerencji użytkownika

    Super sprawa!


    Z tego co pamiętam to pomiary elastyczności robi się według normy:
    60-100 na 4tym biegu
    80-120 na 5tym lub najwyższym

    Reszta pomiarów to jak o dupę rozbić bo nie ma z czym porównywać
    Ja nie robiłem tego pod porównanie, tylko dla własnej wiedzy.
    Poza tym moim zdaniem kierowcy na co dzień jest potrzebne, jak najszybsze przyspieszenie podczas np wyprzedzania i rzadko jest to 4 bieg przy prędkości 60-100 albo np 6 przy 80-120.

    Wiem, że tak robią podczas testów profesjonalnych dla gazet, programów TV i danych producenta ale zazwyczaj ma się to nijak do rzeczywistości. Więc moim zdaniem test 60-100 na 4 w przypadku np 146 Ti jest właśnie o "d..pę rozbić" bo ten silnik ma wtedy obroty nie generujące ani dużego momentu obrotowego ani mocy odpowiedniej. Na dobrą sprawę 60-100 osiąga on na 2 biegu (Wedle GPS z oponami 195/55/15 jest to 102 km/h przy 7000) a ten sam wynik na 4 biegu wypadnie dużo gorzej i ja osobiście nigdy bym nie włożył 4 w tym aucie wyprzedzając np busa przy prędkości 60km/h.

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Ja nie robiłem tego pod porównanie, tylko dla własnej wiedzy.
    Poza tym moim zdaniem kierowcy na co dzień jest potrzebne, jak najszybsze przyspieszenie podczas np wyprzedzania i rzadko jest to 4 bieg przy prędkości 60-100 albo np 6 przy 80-120.

    Wiem, że tak robią podczas testów profesjonalnych dla gazet, programów TV i danych producenta ale zazwyczaj ma się to nijak do rzeczywistości. Więc moim zdaniem test 60-100 na 4 w przypadku np 146 Ti jest właśnie o "d..pę rozbić" bo ten silnik ma wtedy obroty nie generujące ani dużego momentu obrotowego ani mocy odpowiedniej. Na dobrą sprawę 60-100 osiąga on na 2 biegu (Wedle GPS z oponami 195/55/15 jest to 102 km/h przy 7000) a ten sam wynik na 4 biegu wypadnie dużo gorzej i ja osobiście nigdy bym nie włożył 4 w tym aucie wyprzedzając np busa przy prędkości 60km/h.
    Wiem i doskonale sobie z tego zdaję sprawę że te testy takie trochę na oko są ale przedstawiają najczęstsze sytuacje na drogach. Rzeczywistość jest taka że mało osób redukuje przed wyprzedzaniem bo po co przy wyprzedzaniu fiata 126p redukować do 2giego biegu i jakoś tak się przyjęło że tak mierzymy w Świdnicy osiągi samochodów. Tylko 4 i 5 ty bieg bez innych pomiarów, ostatnio nawet doszliśmy do wniosku że szkoda sprzęgła na jechanie 0-100

    No i jest właśnie ten plus że można sobie porównywać wyniki z nowymi samochodami prosto z fabryki które są po testach w jakiś magazynach

  10. #30
    Alfista92
    Gość

    Domyślnie

    Alfa Romeo 33 1,7 8v

    0-100 11,5s
    60-100 8,0s

    Mierzyłem raz... bo paliwa nie miałem

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory