- FES w temacie "JTD, nowy program diagnostyczny tylko do obsługi JTD", pierwsza strona.
- alfadiag w temacie przyklejonym "ts diag, alfadiag, ...", strona 52 na samym dole.
- FES w temacie "JTD, nowy program diagnostyczny tylko do obsługi JTD", pierwsza strona.
- alfadiag w temacie przyklejonym "ts diag, alfadiag, ...", strona 52 na samym dole.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
@Bubu
Wiec tak:
Auto zimne..odpalam.. alfadiag podaje ze napiecie sondy to 0,722 (tak zostaje do konca nie zmienia sie)
Podaje ze grzalka sondy aktywna.. lambda regulation row 1 caly czas 0,50 (nie zmienia sie)
Samochod nagrzany wszystko bez zmian... jedynie wyskakuje blad p0135 o ile dobrze zapamietalem (problem z grzalka)
Gdy odlacze sonde wszystko tak samo z tym ze napiecie skacze miedzy 0,700-722
Opornosc na obwodzie grzalki skondy wynosi 0! :O
Na rozgrzanym silniku miernik podaje mi napiecie sondy 0v ale to badziewny miernik wiec tego bym nie bral pod uwage... Sonda ma z pol roku kupiona w IC jest to ORI pod alfe..
Nagrzanie temp cieczy oceniam po wskazaniu alfadiaga a nie wskazniku w aucie
Spalanie auta to 1zl= 1km (mam 3.0 na sterowniku od 2.5) ale jakis czas temu przy spokojnej jezdzie mialem 11l! teraz spalanie mam takie samo nie patrzac czy jade na niskich czy wysokich obrotach..
Wskazanie na stacji kontroli pojazdow podaje ze lambda powina pokazac 0.973v !! Wiec mieszanka jest bardzo bogata.. Co wiecej po przygazowaniu wartosc wzrasta :O
Co o tym myslisz?
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Bubu mierzylem sonde po nagrzaniu miernikiem.. dziala ok wskazanie jest na poziomie 0.4-0.5
Lecz na kompie ecu mi podaje caly czas 0.722-0.700 jak ja odlacze to samo.. grzeni sondy dziala (podlaczylem inna sonde i czulem jak sie robi ciepla)
Bubu jakim CUDEM moze byc z napieciem to co u mnie sie dzieje?
Co wiecej jak parametr pre-catalizer heating jest ciagle 'active' to jak sprawdzam parametr post-catalizer heating dziala tak jak powinien dzialac post... tzn otwiera sie i zamyka (active inactive) chcialem sprawdzic parametr napiecia sondy post lecz nie ma go;/
Wiem wiec ze sonda jest OK, napiecie do grzalki tez... wiec jakim cudem komputer widzi 722?
Podpinalem drugi ecu od silnika 3.0 ze 166 dokladnie ta sama sytulacja z napieciem lambdy;/
~Reks
- a czemu nie jakiś wykres z alfadiaga, wtedy widać jaki typ ECU wybierasz !!
- ja mierze opór sondy miernikiem, po wypięciu z obwodu.
- grzałka sondy jest zasilana impulsami, nie wiem co mierzysz na niej miernikiem, on nic nie pokaże.
- z tego co podajesz to widac że dalej jest problem z połączeniem na drodze gniazdo sondy -- ECU.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
- nie wiem jak idą połaczenia w twoim modelu.
- w 156 TS jak szukałem to okazało sie że były poluzowane złącza we wtyczce sondy lambda.
- a raczej poprawna nazwa to chyba gniazdo, ten wtyk co idzie bezpośredio do ECU.
- musiałem rozebrać to całe gniazdo, (praca na cały dzień !!) i podoginałem złącza.
- no i mam ze sonda działa.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Hmmm ciekawe...az zejde pokombinowac
Wedlug schematu to o ile sie nie myle to 31 i 32pin konektora C
Ale zdaje mi sie czy w takim wypadku ecu nie powinien widziec napiecia wcale?
srry ze nie edyt ale jak zawsze mi sie spieszy...
@Bubu wiec tak powypinalem poszczegolne kable(piny) aby zobaczyc jak zachowa sie komp..
Gdy wypialem mase przeplywki to zmienil napiecie (podawane przez ecu do alfadiaga) z ok 1v na 5v Wiec wychodzi na to, ze jak komp nie widzi prawdziwego napiecia to podaje jakies ustalone..
Na bank to nie kostka w ecu (problem z lambda). rozbroilem pol deski i nic nie znalazlem, ale jak tak sprawdzalem kostki gdzie idzie kabel od lambdy to po odpaleniu auta napiecie jej skakalo (podawane przez alfadiaga) miedzy 700 a ~795 Wykres dam pozniej (juz myslalem ze dziala;P)
ide przejechac z 20km i zobaczymy co pojawi sie na alfadiagu![]()
Ostatnio edytowane przez Reks ; 31-10-2010 o 19:53