Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy 12345678
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 80

Temat: Alfa Romeo 145 JTD vs LPG ?

  1. #71
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar prodigyboy
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była 156 2.4 JTD z przesiadką na X5 , obecnie 156 1.9 SW
    Postów
    267

    Domyślnie

    Też kiedys kaszlaków nie lubiłem .Przewiozłem się Touaregiem( tak tak wiem że VW) , 5 litrowym i jeśli mowa o wrażeniach z jazdy (pkt.3 ) to po prostu kosmos .

  2. #72
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak, faktycznie bobryt teraz kupi 5l diesla...
    Ludzie nie mieszajcie aut z prawie dziesięcioletnią różnicą.
    Jakbym miał do wyboru np 166 z 4 lub 5l dieslem V8 a moją 2.0V6TB to też może bym wybrał diesla. Ba, może nawet jakbym miał do wyboru 2.4 200KM to bym się zastanawiał no ale niestety miałem trzy razy mniej na auto. A pierwsze 2.4 JTD odpadały. Ale jeżeli chodzi o wrażenia to jakbyś się przejechał dla porównania Touraegiem ale z V8 lub V10 benzyna (no to może w phaetonie) to już nie chciałbyś patrzeć na diesla. Diesla nigdy się nie wybiera dla wrażeń. To zawsze jest tylko i wyłącznie ekonomiczny wybór (jak się nie bierze pod uwagę LPG).

  3. #73
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    A niektórzy nadal popadają w zachwyt nad benzyną... Należy rozważyc wady i zalety każdego z systemu zasilania silnika (paliwa), a nie tylko wywyższac jednego nad drugim.

    Ja tam już mam jakies doswiadczenie z różnymi paliwami - teraz na placu stoją mi auta zasilane PB, PB+LPG, oraz ON, ale nadal szukam zalet i wad każdego z nich, mysle że za jakies 5 lat już bede miał lepsze rozeznanie

    A tak poza tematem to najlepszy jest naped elektryczny

  4. #74
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    Czy w modelach 99/00 ogrzewanie wnętrza jest takie nędzne jak w starszych egzemplarzach, czy coś poprawiono w tym kierunku?? ogrzewanie w boxerze było strasznie kiepskie :/
    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  5. #75
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobryt Zobacz post
    Niedługo będziemy się rozglądać za czymś ekonomiczniejszym, z tego powodu chyba zostaniemy przy 145 tylko zastanawiam się co jest tańsze w utrzymaniu - 1.9JTD czy 1.4 TS z sekwencją.

    za dieslem przemawia chyba dynamiczniejszy silnik i chyba jest łatwiejszy w obsłudze niż LPG.
    na minus trochę drożej wychodzą koszty paliwa, nieco droższe części i wyższe ubezpieczenie

    LPG dla mnie czarna magia, ale mniejsze koszty paliwa wychodzą.
    za to boje się ogólnie instalacji, bo często słysze narzekania wielu innch kierowców. na minus również sam koszt zakupu, dodatkowe przeglądy, częstsze wymiany świec itp.

    ogółem wychodzi prawie na remis więc przekonajcie mnie do jednej ze stron. dodam tylko że autkiem głównie będzie śmigać moja Ania i najczęściej po mieście, a interesują nas roczniki od 99 roku

    (tylko proszę bez komentarzy typu: Kto wsadza gaz do Alfy?)
    Hmm ja mam takie sobie porównanie, akurat w domu mam 4 samchody. Tico, Merive 1.3CDTI, Alfe 145 1.4 LPG i Mazde xm-3 1.8v6 LPG i powiem tak. Nic tak tanio nie jeździ jak LPG. U mnie średnio wychodzi 9,5 litra na 100km, mazda pali podobnie, Meriva od 4,7 w górę, tico od 5 w górę. Jak się nie liczy kuchenki gazowe górą!

    Dodatkowe koszty jakie ponosi właściciel LPG to filtry, droższy przegląd i tyle w sumie. Jeździ się i tyle. Regulacja instalacji gazowej tylko przy przeglądzie co 15tyś jak tego wymaga bez dodatkowych opłat. Jeżeli ktoś oszczędzał przy zakładaniu to mogą być jakieś późniejsze konsekwencje, my z bratem tego problemu nie mamy. Tylko lejemy i jeździmy Jedyna rzecz która trochę wpienia to mniejszy bagażnik i zasięg ograniczony do 370km na LPG. Aczkolwiek butla z tyłu z gazem lepiej samochód wyważa i w zimie się lepiej jeździ

    Na plus ropniaków trzeba liczyć dynamikę, tutaj nie ma co mówić. Na 5tce można jechać spokojnie i z wyprzedzaniem nie ma problemów na wysokich biegach. Spalanie też jest niskie ale z LPG nadal się nie równa np. u mnie max 11litrów x 2.07zł w ropniaku koło 8 x 4.3zł. Duża różnica jak się nie patrzy.

    Koszty utrzymania to też drętwy temat. Do ropniaka wiele części będzie droższych jak np sprzęgło TS natomiast ma tyle elektroniki że w kosmos można nim polecieć i jeszcze wrócić Ale jak się dba to problemów najmniejszych nie ma. Dzisiaj był np u mnie kupiec i pojechaliśmy do serwisu. Mechanik mówi że samochód zadbany i doinwestowany i to cieszy jak się takie słowa słyszy, nie ważne czym się jeździ Do wymiany tylko jeden uszczelniacz na półosi, pikuś.

    Cytat Napisał bobryt Zobacz post
    Czy w modelach 99/00 ogrzewanie wnętrza jest takie nędzne jak w starszych egzemplarzach, czy coś poprawiono w tym kierunku?? ogrzewanie w boxerze było strasznie kiepskie :/
    U mnie np grzeje jak szalona, ale tutaj kluczową role ma termostat. Jak jest sprawny z ogrzewaniem najmniejszego problemu nie ma. Jak wracałem z sylwestra w tym roku to jechałem w krótkich spodenkach i koszulce więc na zimno nie mogłem narzekać

    Ogólnie, decyzja należy do Ciebie. Przejedź się taką i taką wersją i zdecyduj!

  6. #76
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    a opłaca się w ogóle zakładać LPG przed zimą?
    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  7. #77
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    bobryt zawsze się opłaca. kazdy miesiać (tydzień) jazdy na PB to "strata"
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  8. #78
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    no z tego co w innym temacie słyszałem zimą na krótkich trasach (10min) i tak instalacja późno się załącza, więc wydać 2500zł żeby LPG pracowało pare chwil to nie wiem już czy to dobry interes
    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  9. #79
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Ja mam u siebie ustawione 35st jako moment przelączenia na LPG i przyznam, że po 2-3 min już jest LPG na postoju. Jeżeli zaczynam jechać niedługo po odpaleniu to po jakis 300-400m pracuje na LPG. Oczywiście można powiedzieć, ze zimą oszczędzasz mniej bo przełącza się nieco później ale oszczędzasz ZAWSZE. Wcześniej miałem ustawione 25 lub 30st (już dokładnie nie pamiętam)i generalnie było ok. Jedynie cieżko było zimą przy -22stC i wtedy w momencie przełączania chodził nierówno. Poprosiłem o zmiane na 35st i jest ok (na mrozie też było).
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  10. #80
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ja myślę że jak ktoś chce jeździć tylko po 5-10 km to nawet jak będzie miał diesla to średnia na 100 km wyjdzie 30l
    Oczywiście niech mnie nikt za słówka nie łapie bo nie wiem ile ale przecież na takim odcinku każde auto pracuje na tzw ssaniu i pobiera kilkukrotnie więcej paliwa. Na takie odcinki proponuję rower - nie zdąży się nawet zmarznąć
    U mnie przy dzisiejszych temp rano (~2 stopni) auto przełącza się po jakiś 3-5km jazdy. Przy czym jadę przez wiochy to znacznie bardziej wydłuża nagrzanie niż w mieście.
    Nie zastanawiaj się tylko ładuj gaz.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory