Strona 127 z 207 PierwszyPierwszy ... 2777117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137177 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,261 do 1,270 z 2065

Temat: Fiatdiag, TS Diag, Alfadiag

  1. #1261
    Reks
    Gość

    Domyślnie

    BuBu wiec teraz juz sam nie wiem co mam myslec.. Zalaczam screen.. nie ma na nim grzalki bo alfadiag nie umie zapisac danych do logow z tego parametru albo alfaview odczytac
    Co ciekawe ten wykres przedstawia jakies ~10km trasy w miescie ale na wylotowce wiec malo swiatel ale byly... Co ciekawe lambda zaczyna 'dzialac' jedynie przy duzych obrotach kiedy wzrasta temp spalin i to znaczaco.. LECZ nie schodzi do 450 jako stalki.. jedynie udalo sie zalapac jakies 6XX :/
    Kiedy zrobilem postoj ~1-2min znowu wskazywala 722... nie wiem co mam o tym myslec.. :S
    Ps. caly czas co pare minut wyskakuje ten glupi blad;O
    Ostatnio edytowane przez Reks ; 31-10-2010 o 20:29

  2. #1262
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak mozesz to załącz gdzies logi z pomiaru, postaram się coś dorobić.
    - a wykres jaki podałes z pracy sondy lambda wskazuje że sonda pracuje w trybie Open cały czas.
    - nie wiem czy to wina ECU , czy sondy lambda ale nie ma trybu close, czyli sinusoidy od sondy lambda.
    - sonda jakby zachowywała sie normalnie, jak bogatsza mieszanka to daje wyższe napiecie ale ECU nie chce przełączyć programu na mieszankę ubogą.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-11-2010 o 15:52
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #1263
    Reks
    Gość

    Domyślnie

    Wiesz Bubu co mi sie zdaje? ze to napiecie to identyczna sytulacja jak z 1v i 5v (przeplywka) jak bede mial jakies 50zl na zbyciu to odlacze lambde i zobacze czy czasem nie bedzie dokladnie takich samych wartosci napiecia
    Jedyne czego zapomnialem zrobic to zmierzyc napiecia podawanego przez lambde po nagrzaniu lecz na pinach konektora wchodzacego do ecu..to by troche wyjasnilo..;/

    Tu masz bubu logi (problem z tymi od dzialania grzalki) http://reksu.org/~reks/SensorLogs

  4. #1264
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - InAtive == 0.
    - Active == 1.
    - tak te napięcie 772 mV jest dziwne podczas rozgrzewania.
    - grzałka działa.

    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-11-2010 o 18:19
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #1265
    Reks
    Gość

    Wink

    hmmm czyli wiemy ze nic nie wiemy
    Ecu raczej odpada bo na obu to samo (oba to me2.1 [jeden ze 156 a drugi z 166])
    Polaczenie(kable) chyba tez..
    Moje pomysly to:
    -test bez przeplywki
    -test bez lambdy
    -test napiecia lambdy po uprzednim nagrzaniu
    -test z inna lambda.. mam swoja stara ktora ponoc jest padnieta ale patrzac na to co sie dzieje to ktos mogl sie pomylic..

    A tak swoja droga to jest bez sensu ze tylko przy wysokich obrotach lambda zaczyna dzialac co prawa w 'open' ale cos sie dzieje.. a po chwili niskich juz 722mV ;q

  6. #1266
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja bym zewnętrzną sondę podłaczył do ECU i zobaczył jakie daje napięcia przed włączeniem kluczyka i po włączeniu i uruchomieniu silnika.
    - w 156 TS całkiem inaczej zachowuje się sonda lambda, czyli tak jak powinno być.
    - ale ten model to sam testowałem na rózne sposoby.
    - niestety twoje problemy biorą się z tego że na forum nie ma wykresów z tego modelu silnika i pozostaje samemu uzupełnic tę lukę.
    - szkoda tylko że wtedy jak ten tor jest zepsuty, uszkodzony.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 02-11-2010 o 07:39
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #1267
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego Reks,
    poczytałem Twoje zmagania z sondą lambda.
    Z tego co wiem (sam mam 2.5V6 i sterownik ME2.1) i obserwowałem pracę sondy na Alfadiagu, to na biegu jałowym napięcie na sondzie winno oscylować w zakresie 0,3 - 0,9 V z okresem ok. 1 sek. Gdy zaczynasz podnosić obroty to częstotliwość oscylacji rośnie i tak do 5000 obr.
    Z Twoich wywodów wynika, że masz ewidentnie uszkodzoną sondę lambda.
    Spotkałem się (sprawdzając znajomemu) ze zjawiskiem braku pracy sondy na obrotach biegu jałowego ale diagnoza szybka, nieszczelny układ wydechu (łącza elastyczne) przed katalizatorem.
    Taki zakres napięcia podczas pracy jest we wszystkich silnikach z 1V sondą lambda.
    Oporność grzałki (pomiędzy białymi przewodami przy rozłączonym złączu) winna dla tej sondy wynosić ok. 9 ohm.
    Oczywiście pracę sondy nie da się prawidłowo zmierzyć gdy nie jest podłączona do ECU.

  8. #1268
    Reks
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Kolego Reks,
    poczytałem Twoje zmagania z sondą lambda.
    Z tego co wiem (sam mam 2.5V6 i sterownik ME2.1) i obserwowałem pracę sondy na Alfadiagu, to na biegu jałowym napięcie na sondzie winno oscylować w zakresie 0,3 - 0,9 V z okresem ok. 1 sek. Gdy zaczynasz podnosić obroty to częstotliwość oscylacji rośnie i tak do 5000 obr.
    Z Twoich wywodów wynika, że masz ewidentnie uszkodzoną sondę lambda.
    Spotkałem się (sprawdzając znajomemu) ze zjawiskiem braku pracy sondy na obrotach biegu jałowego ale diagnoza szybka, nieszczelny układ wydechu (łącza elastyczne) przed katalizatorem.
    Taki zakres napięcia podczas pracy jest we wszystkich silnikach z 1V sondą lambda.
    Oporność grzałki (pomiędzy białymi przewodami przy rozłączonym złączu) winna dla tej sondy wynosić ok. 9 ohm.
    Oczywiście pracę sondy nie da się prawidłowo zmierzyć gdy nie jest podłączona do ECU.
    Hmmm dzieki za rady ale jak to przemyslalem na zdrowy rozum to widze to tak:

    Normalny sklad mieszanki to pomiar sondy powiedzmy 450mV
    Zakladajac ze u mnie ecu prawie zalewa paliwem to mam bardzo bogata mieszanke(22l/100km) co teoretycznie pozwala sondzie podawac stale napiecie czyz nie? (wartosci z poziomu 800mV mialy by sens). Komputer i tak nie reaguje na parametry i zalewa dalej.. i kolo sie zamyka.

    Ale powstaja 2 pytania:
    -Gdy schodze z obrotow (hamuje na biegu) to chyba nie ma bata aby ecu podawal paliwo wiec lambda powinna na chwile wskazac 0mV a z wykresu to nie wynika a juz na pewno nie cyklicznie.
    -Czemu komputer nawet po odpieciu lambdy wskazuje 700-733mV przeciez to nie jest wartosc awaryjnie przyjmowana przez ecu gdyz oznacza zbyt bogata mieszanke a wartosci awaryjne to minimum mieszanka OK lub uboga?

    Bubu testowalem bez lambdy i nawet bez przeplywki.. dalej parametr lambdy 700-733mV i w tej granicy oscyluje wiec komp pobiera dane z sondy bo jak jest podlaczona to byl 'lepszy wykres'

    Uwalony komp odpada bo na ecu z 166 dzieje sie to samo, przeplywka odpada bo na odlaczonym silniku chodzi duzo gorzej i slabo reaguje na gaz
    Wtryski pracuja ladnie (nie zalewaja)

    Czujniki spalania stukowego raczej by tak nie oddzialywaly na spalanie, a przynajmiej silnik by nie pracowal normalnie..

    Czujnik walka? nieee bez szans
    Przestawiony rozrzad? neee zbyt ladnie pracuje silnik
    Dziura w dolocie? za ladnie pracuje silnik [ostatnio zalatalem w harmonijce]

    Aha co do dziury w wydechu to raczej odpada portki byly wymieniane 2 miesiace temu a z miesiac temu byly zakladane nowe uszczelki portki-kolektory

    @stanlizak Mozesz mi podac jaka wartosc daje ecu jak odlaczysz sonde?
    Ostatnio edytowane przez Reks ; 05-11-2010 o 12:53

  9. #1269
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    panowie macie jakiś link do programu? możę alfadiag lub jakiś inny fajnie by było z witaminką , to moje pierwsze kroki z interfejsem wiec co polecacie ??

  10. #1270
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał CINEKX81 Zobacz post
    panowie macie jakiś link do programu? możę alfadiag lub jakiś inny fajnie by było z witaminką , to moje pierwsze kroki z interfejsem wiec co polecacie ??
    Przeczytaj cały wątek. a będziesz wiedział już dużo. Linki do programów są w wątku.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. Dziwny odczyt alfa diag.
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 08:42
  2. Diag w jeleniej
    Utworzone przez Azalgo w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 21:31
  3. v-scan multi diag działa z alfami?
    Utworzone przez tomkolp w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 16:12
  4. Test wtrysków w Alfa Diag?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 15:55
  5. Problemy z podłączeniem ELM 327 usb diag...
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-03-2011, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory