Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: silnik 1,6 gasnie, obroty wahlują szczególnie na zimnym silniku

  1. #1
    Piotrek
    Gość

    Domyślnie silnik 1,6 gasnie, obroty wahlują szczególnie na zimnym silniku

    Mam alfę 156 silnik 1,6 na gazie. Od jakiegość czasu mam problemy bo silnik gaśnie na benzynie na wolnych obrotach gdy temperatura jest niska tak do około 50-60 stopni C. Po rozgrzaniu jest lepiej ale obroty dalej wahlują ale nie gaśnie. Świece było wymienione przed 20 tys. km. Dodatkowo bardzo duzo pali na benzynie około 20 litrów a na gazie około 11 litrów.
    Proszę o pomoc co to może być.
    Z góry dziekuję

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie

    Podłącz pod kompa i zobacz czasy wtrysków na PB i LPG.
    Jeśli nie masz kabla do instalacji LPG to podłącz pod alfadiaga i zrób reset parametrów adaptacyjnych potem adaptacja ale na PB!!!!! Jak podczas adaptacji silnik będzie dobrze chodził to znaczy że jest potrzebne ustawienie od początku sterownika LPG.
    Pozdrawiam.

  3. #3
    Piotrek
    Gość

    Domyślnie

    dzięki.
    Czasy wtrysków na gazie sa wyższe o około 1,5 ms.\ ale na gazie chodzi dobrze. Problem jest z benzyną gasnie gdy jest zimny na wolnych obrotach. Może to wtryski bo na benzynie mało jest jeźdzone a może przepustnica.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie

    Gaśnie Ci dlatego bo jak wyłączasz silnik na LPG to komputer pamięta czasy wtrysków LPG. Nie może być takiej różnicy. Moje wnioski:
    1 - Reset parametrów adaptacyjnych
    2- Adaptacja (na PB!!)
    3 - Ustawienie od początku sterownika LPG, ale nie tylko sama autokalibracja!!! Ale też zebranie map na PB i LPG i korekta tak żeby czasy wtrysków były prawie takie same!!! Inaczej sterownik LPG będzie "rozwalał" sterownik PB.
    Pozdrawiam.

    Poczytaj ten temat to będziesz wiedział o co chodzi:
    http://www.forum.alfaholicy.org/lpg_...zeniu_lpg.html
    Ostatnio edytowane przez maybah ; 05-11-2010 o 18:46

  5. #5
    Piotrek
    Gość

    Domyślnie

    teraz sprawdziłem i różnica w czasach jest nawet 3 ms na gazie jest czasami 6 7 ms a na benzynie 4 5 ms. Na benzynie mocno śmierdzi paliwem z wydechu i pali nawet 20 litrów. Na gazie po wymianie reduktora super w mieście około 11 litrów gazu. \Kiedyś gdy sprawdzałem komputer benzyny to miał błędy i po wykasowaniu gdy przeszedł na gaz zaraz błędy się pojawiały na komputerze benzynowym. Mapa gazowa się wykasowała i jeżdżę bez mapy i dziwne że tak mało pali gazu i tak dużo benzyny.
    Obroty po puszczeniu pedału gazu chwilkami spadają do 300 400 obrotów a potem po chwili się stabilizują. Najgorzej jest na zimnym silniku.
    Mam pytanie jakie są objawy uszkodzonych wtryskiwaczy paliwa i przepustnicy.e 1,2 v a na kompie gazu już 1,9 v.
    Na komputerze gazowym wskazania wtryskiwaczy benzynowych są równe.
    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Wili
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    LeGnIcA
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS 155KM 1999r. + LPG Stag, AR 146 1,6 boxer 1995r. + LPG
    Postów
    112

    Domyślnie

    Nie jestem specjalista w tym temacie (jeszcze) ale napisze to co wiem i przypuszczam.

    Na czasy wtrysków wpływ maja takie elementy jak np: przepływomierz, silniczek krokowy itd.
    Gaz sobie na razie odpuść i zajmij się tym aby na benzynie wszystko było ok.
    Najlepiej to podłącz się pod kompa, sprawdź błędy itd.

    Odpisz mi na kilka pytań:
    1) Gdy rano odpalasz silnik i włączy się ssanie jak wysokie masz obroty?
    2) Czy wtedy już faluja Ci obroty? Jeżeli tak to mniej wiecej w jakich wartościach?
    3) Auto faluje tylko na postoju, czy przy dojeżdżaniu do świateł na biegu jałowym też?
    4) Czujesz straty mocy?
    5) Jaką masz instalację gazową?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czyszczenie wtryskiwaczy powinno być wykonywane co 60 tys. km, a potem co 40 tys.km.
    - auta zagazowane co 40. tys. km.

    - objawy zabitych wtryskiwaczy:

    a. - zimny silnik zle startuje
    b. - w pierwszych sekundach pracy silnika słychać mechaniczne piski z wtryskiwaczy
    c. - po dodaniu lekko gazu słychać wystrzał przed nabraniem obrotów
    d. - po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym praca jest normalna
    e. - podczas jazdy z wyższymi obrotami odczuwa sie nieregularną prace silnika, dyskonfort z jazdy.
    -czasami można obserwować efekty zabicia wtryskiwaczy na świecach W.N.
    - mi bardziej pasuje to wyjaśnienie po angielsku, tłumaczy dlaczego mimo tego że sonda lambda jest nowa, MAF nowy a dalej mamy wysokie spalanie.

    Kod:
    1. - Leaking injector valves will cause:
    Starting problems, Bore Wash, Lacquering of the Lambda Sensor & Clogging or Failure of the Catalyst
    
    2. - Poor fuel atomisation will cause:
    Excessive Exhaust Emissions, Poor Fuel Economy, Idling Problems, Lack of Power, Poor Driveability, Gumming or Sticking of the Inlet Valves, Lacquering of the Lambda Sensor & Clogging or Failure of the Catalyst Exhaust.
    
    3. - Poor fuel rates will cause:
    Incorrect Exhaust Emissions, Lambda Sensor & Catalyst Exhaust Problems, Idling Problems, Lack of Power, Poor Driveability.
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-11-2010 o 10:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie

    Piotrek....... zrób to co napisałem. Nie filozofuj.

  9. #9
    Piotrek
    Gość

    Domyślnie

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
    Ostatnio wymieniłem sondę lambga na nowa uniwersalna za 100 zł i nie ma poprawy i chyba jest nawet gorzej,
    Benzyny slala bardzo duzo nawet 20 l/100km a gazu super bo 11l/100 km. Instalacja jest reduktor tomasetto, wtryskiwacze valtex a komputer gazowy zenit.
    Po zapaleniu zimnego silnika na benzynie obroty falują w granicach 400 - 1300 i czesto spadaja do zera. Przy dojerzdzaniu do swiatel też falują na biegu jałowym i mocno śmierdzi benzyną z tłumika. Jak silnik jest ciepły to jest lepiej obroty falują ale już nie gaśnie. Wszystko co piszę to jest na benzynie.
    Jak się przełączy na gaz to poczatkowo też obroty falują ale jak sie rozgrzeje jest dość dobrze i raczej nie gasnie.
    Po puszczeniu gazu na benzynie i na gazie na zimnym silniku do 70 stopni C obrtoty wachają się od 400 -1300 obrotów i po chwili ustawiają sie na około 900.
    JUTRO BEDĘ MIAŁ interfej i podłącze go do kompa i sprawdzę benzynę. Na gazie podłączam komputer i pokazuje różnice w czasach wtrysku między benzyną i gazem Na benzynie jest okoo 4-5 ms a na gazie 6-7 ms. Wszystkie wtryskiwacze pokazują taka samą wartość

Podobne wątki

  1. Spadajace obroty na zimnym silniku jtd
    Utworzone przez MichuCiele w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2014, 05:49
  2. [159] Wolne obroty na zimnym silniku (TBi)
    Utworzone przez donvito w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 14:33
  3. 1.8 TS nie wkręcą się na obroty na zimnym silniku
    Utworzone przez borys_cup w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 11:59
  4. 2.0TS gasnie na zimnym silniku
    Utworzone przez Marcin łuczak w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-03-2009, 23:42
  5. Nie wchodzi na obroty na zimnym silniku.
    Utworzone przez SG0240 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-11-2007, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory