Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Wałek wyrównoważający 2.4 jtd

  1. #1
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie Wałek wyrównoważający 2.4 jtd

    Witam,

    Ostatnio usłyszałem że w silnikach po 11.2000 (chyba te 140 KM), wałek wyrównoważający był usunięty ??

    W moim aucie hałasuję łańcuszek na pompie oleju, jak "wszyscy" wiemy nie można go wymienić osobno.

    Podobno usunięcie wałka (bo to o niego uderza) rozwiązuje problem - tzn. problem hałasu, bo ryzyko zerwania (bardzo niskie) albo przeskoczenia - nadal pozostają.

    Czy ktoś się już z tym spotkał ?? Ile kosztuje taka operacja.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał enzo_pl Zobacz post
    Witam,

    Ostatnio usłyszałem że w silnikach po 11.2000 (chyba te 140 KM), wałek wyrównoważający był usunięty ??
    W moim aucie hałasuję łańcuszek na pompie oleju, jak "wszyscy" wiemy nie można go wymienić osobno.
    Podobno usunięcie wałka (bo to o niego uderza) rozwiązuje problem - tzn. problem hałasu, bo ryzyko zerwania (bardzo niskie) albo przeskoczenia - nadal pozostają.
    Czy ktoś się już z tym spotkał ?? Ile kosztuje taka operacja.
    zgadza się, w CF3 wałek został usunięty, łańcuszek został i już nie hałasuje. Łańcuszek nie uderza o wałek tylko o obudowę pompy. Nie polecam usuwania wałka, nie wiadomo jakie taka operacja będzie miała skutki dla układu smarowania (być może trzeba pozaślepiać jakieś kanały - trzeba porównać blok CF2 z CF3), poza tym operacja jest bardzo czasochłonna, trzeba wyciągać skrzynię, rozbierać rozrząd i nie wiadomo co jeszcze.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Więc tak, temat usuwania wałków wyważających ćwiczyłem na silnikach 16V benzynowych ale zasada budowy ta sama. Wałek łożyskowany jest na początku i końcu na łożysku kulkowym i to nie problem, problemem jest natomiast łożyskowanie na środku wałka w postaci panewki, jeśli wałek zostanie usunięty z bloku, należy zamiast środkowej panewki z ujściem oleju na wałek, wykonać pełny pierścień i zabić w blok zamiast oryginalnej panewki. Pozostaje jeszcze jedna kwestia, silniki z usuniętym fabrycznie wałkiem wyważającym na pewno były dokładniej/inaczej wyważane, należałoby przeanalizować budowę wału i przeciwwag wału korbowego.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. wałek wyrównoważający
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 18:06
  2. [GTV] wałek do v6 TB
    Utworzone przez milky w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 19:18
  3. [166] wałek wyrównoważający JTD - ustawienie PILNE !!
    Utworzone przez Bedboys w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 00:00
  4. Wałek rozrzadu 1,9 jtd
    Utworzone przez Steven 74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-06-2010, 18:01
  5. Rozrząd Alfy 156 - pasek i wałek wyrównoważający?
    Utworzone przez polkilosera w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-10-2009, 14:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory