Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Rozrząd Alfy 156 - pasek i wałek wyrównoważający?

  1. #1
    polkilosera
    Gość

    Domyślnie Rozrząd Alfy 156 - pasek i wałek wyrównoważający?

    Kupiłem zestaw do wymiany rozrządu w 156 1,8 TS, 2000 r, 16V, 144KM. Przed chwilą wróciłem od mechanika - podobno do tego modelu potrzebny jest jeszcze dodatkowy pasek i wałek wyrównoważający, 130 zębowy? Usiłowałem znaleźć coś takiego w necie i rozmawiałem z przedstawicielem jednego ze sklepów który po numerze nadwozia stwierdził, że do tego silnika nie ma takich części - to jak to w końcu jest?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ten wałek i pasek to tylko w 2,0TS występuje, więc jak masz 1,8TS to nie występuje
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    polkilosera
    Gość

    Domyślnie

    bardzo dziękuję

  4. #4
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Gdzieś dzwoniło, ale niewiadomo w którym kościele.
    Maciek-156 ma rację. W 1.8 TS nie ma tego paska.
    Nie zapomnij natomiast o wariatorze i pompie wody

  5. #5
    polkilosera
    Gość

    Domyślnie

    pompę mam
    a skoro mowa o wariatorze - spotkałem się z opinią, że nie trzeba go wymieniać razem z rozrządem co te 50 - 60tys. km
    Waszym zdaniem jednak by się przydało?

  6. #6
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Moim zdaniem by się przydało, bo mało komu wytrzymuje dwie wymiany.
    A na chwilę obecną go nie słychać?

  7. #7
    polkilosera
    Gość

    Domyślnie

    nie, na razie chodzi idealnie

  8. #8
    pieknylolo
    Gość

    Domyślnie

    Wymienialem rozrzad w swojej alfie 156TS,1,8 z 2000roku i nie wymienialem wariatora-ponoc nie trzeba go wymieniac za karzdym razem z rozrzadem,a co do walka i paska to koledzy co wypowiadali sie wczesniej maja racje,takie cos wystepuje tylko w silnikach 2,0TS-mechanika masz jakiegos nierozgarnietego,moze czas go zmienic.Pozdrawiam

  9. #9
    polkilosera
    Gość

    Domyślnie

    To jedyny w okolicy, który w ogóle wie co to Alfa i nie pyta jaki to model VW niedawno robił 2,0 TS z tego co wiem i widocznie mu się pomieszało
    jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim

  10. #10
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Potwierdzam, żaden dodatkowy pasek, żadna dodatkowa rolka, a co do wariata, to kwestia sporna - rozrząd wymienia się co kilkadziesiąt km.Jeśli wariat przeżył te km to może po np. kolejnych 10tysiakach zacząć się odzywać ;-).
    Ale trzymajmy kciuki, że będzie dobrze :-)

Podobne wątki

  1. wałek wyrównoważający
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 18:06
  2. pasek na wałek wyrównawczy.Prosze o szybką odpowiedz
    Utworzone przez AF-Robert w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-04-2012, 21:34
  3. pasek na wałek wyrównawczy.Prosze o szybką odpowiedz
    Utworzone przez AF-Robert w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-04-2012, 21:08
  4. [166] wałek wyrównoważający JTD - ustawienie PILNE !!
    Utworzone przez Bedboys w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 00:00
  5. Wałek wyrównoważający 2.4 jtd
    Utworzone przez enzo_pl w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-11-2010, 18:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory