Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: EGR,Przepływomierz,zużycie i moc

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Akraut tak się złożyło że wymieniałem rurę między Przepływką a turbiną, bo faktycznie miała pęknięcie, ale niestety nic to nie zmieniło, zmienna geometria działa, udało mi się sprawdzić działanie overboosta FES-em ale dopiero na kablu ELM327, wątpliwość mam jedynie przy rurach Turbo => IC => Kolektor, ale auto mi nie kopci aż tak, tzn wiem że zasysa z odmy olej. Spadek mocy da się odczuć po dłuższej jeżdzie dopiero około 50km.

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Khropek sprawa z dziwnym zachowaniem wozu może również się wiązać z umiejscowieniem zaślepienia EGR. Jeśli zaślepiasz przy klektorze ssącym to automatycznie zwiększa się ciśnienie w dolocie. Jeśli znowu zaślepisz bliżej wydechu to ciśnienie może byc za niskie jeśli egr nie pracuje. Jest na kolektorze przecież czujnik ciśnienia. To może wiązać się z przekłamaniami na przepływomierzu a wtedy pewnie na ilości spalanego paliwa.
    Tutaj nasuwa mi się myśl że jeśli faktycznie powoduje to problemy to EGR powinien byc sprawny dla prawidłowej pracy silnika i nie zaślepiony.
    No chyba że usunięty programowo i po sprawie.
    W temacie zaślepki EGR i zużycia paliwa w moim przypadku jest tak jak kol. pisze Po założeniu zaślepki zużycie wzrosło o ok. 1l/100km.Na czym polega "usunięcie programowo" EGR, i czy ktoś z kolegów z okolic Wrocławia mógłby to zrobić?

  3. #13
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    W temacie zaślepki EGR i zużycia paliwa w moim przypadku jest tak jak kol. pisze Po założeniu zaślepki zużycie wzrosło o ok. 1l/100km.Na czym polega "usunięcie programowo" EGR, i czy ktoś z kolegów z okolic Wrocławia mógłby to zrobić?
    Kolega z okolic Gliwic może to bezproblemowo usunąć. Polega to na wywaleniu EGR z programu sterującego ECU całkowicie, co oczywiście wiąże się z lekkim "przerobieniem" programu ponieważ samo wywalenie mogłoby się odbić źle na motorze.
    Po informację polecam zgłosić się do www.cinsoft.pl - numer telefonu na stronie www.

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Spróbuje wymienić uszkodzony elektromagnes EGR-u (może ktoś ma na zbyciu do silnika 81Kw?), i jeszcze raz porównam jaki wpływ na moją Belle ma zaślepienie EGR w kwestii zużycia paliwa i mocy silnika.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Ja już nowy zamówiłem, w aso w BB około 420zł, troche mało, ale z racji tego że jest to EGR odnowiony

  6. #16
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    to ja się podłącze do dyskusji a mianowicie mam wreszcie możliwość swobodnego podłączenia się do Fiat ECUscan i u mnie spalanie na biegu jałowym /Fuel Metering/ waha się między 4,27 - 4,42 mg/i, EGR mam całkowicie zaślepiony i sprawny /na biegu jałowym otwarcie 100% a przy dodaniu gazu się zamyka, 1% otwarcia/. Także wygląda na to że czy to sprawny czy uszkodzony EGR, to jeśli jest zaślepiony to i tak spalanie wzrasta. I pewnie jedyny rozwiązaniem jest wykasowanie go kompletnie z ECU. I teraz się zastanawiam czy jest to do wykonania tym programem i jak skomplikowane to jest. Planuje coś poczytać w tym temacie na forach zagranicznych, chyba że znajdę kogoś w moich okolicach, kto mi to zrobi. Do Gliwic do kolega Cinka to bym się chętnie przejechał gdybym się zdecydował na chiptuning, o czym też swoją drogą myślę
    Można też oczywiście odślepić EGR no ale wtedy część spalin znów będzie dostawała się do kolektora ssącego i będzie go tym samym szybciej zanieczyszczała. EGR został zastosowany w autach chyba tylko ze względów ekologicznych tak?

    Także u siebie też mam problem z podwyższonym spalaniem, przynajmniej mam takie subiektywne odczucia. Choć na trasie pali niby te ~6L to jednak jazda po mieście na 3/4 biegu w granicach 2000 obr. /czyli przy najwyższym momencie/ oscyluje w granicach 8-10 L jeśli chodzi o spalanie chwilowe a to chyba jednak trochę za dużo.

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Kilka dni temu wymieniłem zaślepkę z pełnej na tą z otworami, w mocy zmian nie zauważam. Z zaślepką pełną sr. zużycie po przejechaniu 1000km wyniosło 7L/100
    Napiszę co na zużycie paliwa w moim 1,9 jtd 8v 85Kw dała zamiana zaślepek.

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Kilka dni temu wymieniłem zaślepkę z pełnej na tą z otworami, w mocy zmian nie zauważam. Z zaślepką pełną sr. zużycie po przejechaniu 1000km wyniosło 7L/100
    Napiszę co na zużycie paliwa w moim 1,9 jtd 8v 85Kw dała zamiana zaślepek.

    I jak tam? Są jakieś zmiany po zmianie zaślepki?

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał axel83 Zobacz post
    I jak tam? Są jakieś zmiany po zmianie zaślepki?
    W AR147 8V 85Kw z zaślepką z otworami w zasadzie nic się nie zmieniło pali tyle samo, chodzi normalnie. W 156 81Kw już po kilku dniach z powrotem zaślepiłem całkowicie, bo często przy starcie, niekoniecznie ostrym pojawiał się za mną czarny dymek, z zaślepką pełną przynajmniej ja tego nie zauważam.Na plus jazdy bez zaślepki może to, że jakby trochę szybciej się nagrzewa. minus na pewno ten, że w kolektorze dolotowym i na czujniku doładowania będzie się zbierac sadza i co pewien przebieg trzeba to czyścic. Ja jednak wybieram jazdę z zaślepką.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    a ja mam zamiar jutro zabrać się za zaślepianie swojego EGR jeżeli już ktoś go nie zaślepił wiec powiedzcie mi panowie w którym miejscu polecacie go zaślepić zaraz przy kolektorze wydechowym czy też przy dojściu do EGR ??

    Kolego masz podwieszony temat o EGRze - jest w nim wszystko łącznie z rysunkami, więc bądź łaskaw sobie przeczytać
    MODERATOR
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 20-11-2010 o 20:40

Podobne wątki

  1. 2.0 JTS - zużycie oleju
    Utworzone przez YankesGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 09:35
  2. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 21:59
  3. Zużycie oleju 1.9 jtd 8v
    Utworzone przez czerwcowy0520 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 07:08
  4. [159] zużycie oleju
    Utworzone przez Korba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 19:48
  5. Zużycie oleju V6
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 22:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory