Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 68

Temat: Napinacz alfa romeo 155 2,5 v6 12v

  1. #21
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Widzę że muszę wtrącić tu swoje trzy grosze co do tej rolki
    W moim przypadku do stworzenia nowego łożyska potrzebowałem łożysko napinacza od Opla Frontery.Wybiłem z niego łożyska i został mi pierścień o szerokości bodajże 42mm ale nie pamiętam dokładnie ile.Kupiłem 2 łożyska o szerokości 1cm i średnicy wewnętrznej odpowiadającej wymiarowi mimośrodu wyjętej ze starej rolki.Kuźwa nie pamiętam wymiarów.Następnie rozwaliłem łożysko kulkowe z Opla które wcześniej wybiłem i zostawiłem sobie jego zewnętrzny pierścień.Z toczony został on na szerokość 5mm i służyć ma za dystans.Z toczony został również ten szeroki pierścień(42mm) na szerokość starej rolki.Kolejną operacja było wbicie jednego 1 cm łożyska później dystans i kolejne 1 centymetrowej szerokości łożysko uważając by zachować wymiar 5mm.Krótko mówiąc trzeba wbić łożyska na głębokość 5 mm.I ten wymiar ma być zachowany po obu stronach rolki napinającej.Napinacz należy wyjąć z auta od razu mówię że trzeba opuścić silnik na prawych poduchach inaczej nie wyciagniesz napinacza.Rozkręcić(przy ściąganiu jego przykrywki uważać trzeba na sprężynę) wyciągnąć z niego tłok.Na tym tłoku jest oring.Prosty on jest jak konstrukcja gwoździa.Najlepiej to porobić foty przed i w trakcie robienia go.Nie popierdzieli się nic już na 100%.Wychodzi z tego że to tyle

    Rolki nie dostaniesz już nigdzie.Towar został wycofany że sprzedaży tak mi powiedzieli w jednym ze sklepów.Pisaliśmy z Majkelem nawet do producenta niestety nie odezwali się.Więc jeśli chodzi o napinacz hydrauliczny jesteśmy zdani tylko na siebie.Oringi jak napisał Grzesiek kupujemy w agromie

    I w całym tym bałaganie odnalazłem dla siebie łożysko rzekomo nie dostępne

    Jakim sposobem wydobyłaś u siebie 270 KM?
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 10-11-2010 o 18:58
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  2. #22
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    A nie próbowałeś z napinaczem mechanicznym żeby jego zamontować?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #23
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasz A. Zobacz post
    Jakim sposobem wydobyłaś u siebie 270 KM?
    Trochę wyobraźni i piwa to chhoooopie. Na zlocie wszystkie miały 750 koni. Zwłaszcza o 3 nad ranem.

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    A nie próbowałeś z napinaczem mechanicznym żeby jego zamontować?
    Pewnie analogicznie się go zakłada jak w 164. Otwór olejowy pewnie jest do zaślepienia. Bo mocowania powinny byc identyczne.

  4. #24
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Trochę wyobraźni i piwa to chhoooopie. Na zlocie wszystkie miały 750 koni. Zwłaszcza o 3 nad ranem.
    no tak nie wpadłem na to
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Tak jak koledzy wspominali o napinaczu hydraulicznym już można zapomnieć. Jeśli kanał olejowy jest już zaślepiony to trzeba rozejrzeć się za napinaczem mechanicznym. Tu też są już problemy z dostępnością i tanio nie będzie. Od 300 do 600 pln w zależności od determinacji kupującego .

    A tak na marginesie to napinacz hydrauliczny działa tak, że podczas pracy i zwiększania obrotów silnika pasek jest luzowany a nie dopinany ! Tak to już czasem jest, że prosta logika nie zawsze dobrze podpowiada. Największe obciążenie paska rozrządu jest podczas rozruchu i na biegu jałowym. Wtedy też ten napinacz najmocniej napina pasek. Przy wysokich obrotach obciążenie jest mniejsze i pasek jest luzowany. Paski najczęściej pękają właśnie podczas spokojnej jazdy, podczas rozruchu czy podczas pracy na biegu jałowym. Jazda z tym napinaczem z zaślepionym otworem niespecjalnie szkodzi rozrządowi i nie ma co panikować. Pasek jest tylko cały czas napinany z jednakową siłą czyli dokładnie tak jak w późniejszych napinaczach mechanicznych.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  6. #26
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezesjm Zobacz post
    Paski najczęściej pękają właśnie podczas spokojnej jazdy, podczas rozruchu czy podczas pracy na biegu jałowym. Jazda z tym napinaczem z zaślepionym otworem niespecjalnie szkodzi rozrządowi i nie ma co panikować. Pasek jest tylko cały czas napinany z jednakową siłą czyli dokładnie tak jak w późniejszych napinaczach mechanicznych.
    To nie jest rozważanie nad działaniem napinacza tylko nad samą rolką napinacza a bez niej nie da się użytkować auta. Zasada działania napinacza hydraulicznego jest bardzo podobna do mechanicznego i z zaslepionym otworem olejowym na pewno pasek przeskoczy albo się zerwie jeśli działa tak jak napisałeś
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 11-11-2010 o 14:21

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    To nie jest rozważanie nad działaniem napinacza tylko nad samą rolką napinacza a bez niej nie da się użytkować auta. Zasada działania napinacza hydraulicznego jest bardzo podobna do mechanicznego i z zaslepionym otworem olejowym na pewno pasek przeskoczy albo się zerwie jeśli działa tak jak napisałeś
    Jasna sprawa że bez rolki nie pojedzie. Wierz mi, troszku v6-tek 12v widziałem, niektóre z zatartymi mechanicznymi napinaczami a rozrząd był cały. Nic rozrządowi nie będzie. Jeśli tylko rolka się kręci i pasek jest względnie naprężony to będzie OK. Chciałem tylko aby nie powielała się myśl że ciśnienie oleju napina pasek bo jest dokładnie odwrotnie.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  8. #28
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Osobiście patrzałem jak działa napinacz i on napina przy wyzszych obrotach a przy wolniejszych jest luzowany.Tak na chłopski rozum to przy większych obrotach pasek musi być dociśnięty by nie przeskoczył.Obroty i siły panują tam nie małe.

    Właśnie ciśnienie oleju napina pasek.
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 11-11-2010 o 20:07
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Nie chcę być niegrzeczny ale wiesz co można na chłopski rozum
    Może się źle przyglądałeś. Ja tych silników kilkanaście przerobiłem i wiem co piszę więc nie bądź odporny na wiedzę. Poczytaj co powyżej napisałem bo chłopska logika nie zawsze jest dobrym doradcą. Jest nawet odpowiednia serwisowa procedura jak powinno się ustawić ten napinacz . Chętnym mogę to opisać ale może moderator wytnie posty by nie śmiecić koleżance w wątku.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  10. #30
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezesjm Zobacz post
    Nie chcę być niegrzeczny ale wiesz co można na chłopski rozum
    Może się źle przyglądałeś. Ja tych silników kilkanaście przerobiłem i wiem co piszę więc nie bądź odporny na wiedzę. Poczytaj co powyżej napisałem bo chłopska logika nie zawsze jest dobrym doradcą. Jest nawet odpowiednia serwisowa procedura jak powinno się ustawić ten napinacz . Chętnym mogę to opisać ale może moderator wytnie posty by nie śmiecić koleżance w wątku.
    Moderator tego nie wywali bo to istotne może być.Ja jestem chętny więc opisuj bo oczy me widziały jak to pracuje ale chętnie zgłębię swoją wiedzę.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

Podobne wątki

  1. napinacz, rolka napinająca pasek rozrzadu alfa 156 2,5
    Utworzone przez darcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-12-2015, 19:30
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 22:03
  3. PILNE!!! Napinacz paska rozrządu Alfa 155 2,5 v6 !!!
    Utworzone przez Wołek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-01-2009, 06:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory