Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 48

Temat: jaka wersja najlepsza?

  1. #21
    Feniks77
    Gość

    Domyślnie

    Slades,nowe krokowce do ts'a sa na alledrogo za 38 zl,przepustnica 120zl,a zestaw naprawczy do wariatora to odpowiedz wloskich pasjonatow na jego usterke ktora polega na uszkodzeniu sprezyny co spowodowane jest bledem konstrukcyjnym zwiazanym ze smarowaniem tego urzadzenia.Wymienia sie jedna tulejke,sprezyne,leje swiezy olej i smiga dalej,i chocbym mial wymieniac to nawet 6 razy to i tak oplaci mi sie to bardziej niz kupno nowego wariatora...

  2. #22
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Jeśli wariator ma wytłuczone zęby wymiana sprężynki nic nie da...
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rooshyo
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    NBR - Niebezpiecznie Blisko Rosji;)
    Auto
    Służbowe 500 koni
    Postów
    548

    Domyślnie

    I jesli dobrze się orientuję, żeby dokopać się do wariatora trzeba rozbierać rozrząd, to przy sześciu zestawach naprawczych już niezły pieniądz... No chyba że robisz samemu, ale to też trochę czasu na to idzie a tak, wydajesz 400 PLN na wariator i masz na 60 tys km (2-3 lata) spokój

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    Cytat Napisał Feniks77 Zobacz post
    Slades,nowe krokowce do ts'a sa na alledrogo za 38 zl,przepustnica 120zl,a zestaw naprawczy do wariatora to odpowiedz wloskich pasjonatow na jego usterke ktora polega na uszkodzeniu sprezyny co spowodowane jest bledem konstrukcyjnym zwiazanym ze smarowaniem tego urzadzenia.Wymienia sie jedna tulejke,sprezyne,leje swiezy olej i smiga dalej,i chocbym mial wymieniac to nawet 6 razy to i tak oplaci mi sie to bardziej niz kupno nowego wariatora...

    No kolego te krokowce na allegro za 30-50 zł są do boxer-ów
    np tak wyglądający: http://allegro.pl/silnik-krokowy-alf...298826795.html Hmmmm nie wiem ale napewno do TS-a tego nie założysz.... i co do przepustnicy podaj mi link bo według mnie nie ma za taką cene nowej przepustnicy do TS.... No chyba ze mówisz o przepływce firmy xxx która owszem wygląda i pasuje do TS ale wogóle sie nie sprawdza...
    Posiadam Blokady wałków rozrządu zastosowanie:
    Alfa 145 1.4 16V i 1.6 16V ,Alfa 147 1.6 16V ,Alfa 156 1.6 16V
    Oraz VAG USB KKL + Alfadiag. Moge pomóc

  5. #25
    Feniks77
    Gość

    Domyślnie

    rooshyo,ja wszystko robie samemu,zaden z moich samochodow nie byl nigdy u mechanika.Planowana 145 bedzie moja pierwsza alfa i przyznaje,ze nie wiem jak dostac sie do wariatora i ile czasu to zajmuje,ale wiem,ze dalbym rade zrobic to sam.I jesli zestaw naprawczy okazalby sie nieoplacalny,to proste,ze lepiej kupic nowy wariator.A co do wylamanych zebow,to zestaw naprawczy jest dla tych ktorzy nie czekaja az bedzie koniec:-)
    Slades,to link do przepustnicy http://moto.allegro.pl/przepustnica-...282366628.html, nie myl jej z przeplywomierzem bo to zupelnie co innego.Te czesci o ktorych pisalem to najpopularniejsze usterki i do nich wlasnie zalicza sie przepustnica ktora bywa zasyfiona tym wszystkim co leci z odmy,przyplywomierz natomiast nie ma prawa miec kontaktu z zadnym brudem,bo jest przed nim filtr powietrza.Przyznaje ci racje co do silniczka krokowego,te za grosze na allegro sa do boxerow,nigdzie nie moge znalezc do ts'a,jakby go w ogole nie bylo...

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rooshyo
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    NBR - Niebezpiecznie Blisko Rosji;)
    Auto
    Służbowe 500 koni
    Postów
    548

    Domyślnie

    No tak, skoro robisz wszystko sam, to możesz bawić się w zestawy naprawcze, wyjdzie Ci taniej No to tym bardziej kupuj Alfę Co do krokowca, jest przy tej przepustnicy, do której linka podałeś wyżej (no chyba, że się mylę??)

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar endriu73
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 159 2.4 SW ; AR 155 1,8 8V
    Postów
    324

  8. #28
    Feniks77
    Gość

    Domyślnie

    Faktycznie wyglada to na silniczek krokowy,czyli ze jest promocja buy one,get one free:-))
    Na innym forum o AR natknalem sie na opinie,ze 145 to jeden z gorszych modeli alfy:-(najgorzej wykonany i najbardziej usterkowy.Co o tym myslicie?

  9. #29
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    Kolego nawet nie śmie mylić tych dwóch części bo tak sie składa ze też sam wszystko robie w swojej Alfie.....

    Ale Ty w pierwszych postach pisałeś o nowych częściach a ta przepustnica z aukcji jest już bo dziesiątkach tysiący km Na zdjęciu jest faktycznie silniczek krokowy ale do Ts-ów z metalową pokrywą o ile sie nie myle u tych nowszych wygląda on inaczej....

    Co do modelu 145 hmmmm

    Mam taką Alfe od 5 lat na początku nie powiem musiałem coś tam wymienić i tanie to nie było ale to jak w każdym aucie coś tam sie psuje, od dwóch lat w silniku mic nie wymieniałem tylko sprawy ekspoatacyjne: olej itp....
    W Alfach naprawde sprawdza sie zasada jak dbasz tak masz....
    Jak bedziesz robił wszystko na czas to nie powinno nic sie dziać ....
    Niedociągnieć troche ma ale to w końcu nie jest nowy samochód mnie osobiście najbardziej denerwują te parujące szyby :/
    Posiadam Blokady wałków rozrządu zastosowanie:
    Alfa 145 1.4 16V i 1.6 16V ,Alfa 147 1.6 16V ,Alfa 156 1.6 16V
    Oraz VAG USB KKL + Alfadiag. Moge pomóc

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    To nie do końca prawda - na pewno daleko jej choćby do 90tki 145/6 jest na płycie podłogowej Fiata Tipo i niestety, jakość ma niewiele lepszą od Fiatów z tamtego okresu, ale odpowiednio traktowana nie jest jakoś szczególnie awaryjna. Wystarczy znać wartości wytrzymywania danych części etc. i wymieniać je zawczasu - i tak wszelkie gumy na wahaczach etc. w Polsce wytrzymują ok. 15kkm, wariator zmienia się razem z rozrządem co 60kkm, świece (najlepiej z kablami i fajkami zapłonowymi) 100kkm (ofc oryginały), sonda lambda i przepływka 100-150kkm, żywotność całego silnika to jakieś 200-300kkm (większa dla mniejszych TSów) bez remontu, przy czym wymienione zawczasu pierścienie i panewki dadzą mu jeszcze przynajmniej połowę tego. Wnętrze jest ogólnie spoko, poza popielniczką, która w 99% aut pewnego dnia nie da się zamknąć, zaś zabezpieczenie antykorozyjne jest świetne, ale na Włochy - w Polsce lepiej je poprawić. Lakier? W autach niegarażowanych klar lubi się łuszczyć. Kwestią jest trafienie w egzemplarz.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. Jaka najlepsza trasa nad morze?
    Utworzone przez Karol147 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 27-02-2016, 23:22
  2. Jaka instalacja będzie najlepsza do Alfy [159]
    Utworzone przez KrasnyBil w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 18-05-2015, 08:19
  3. jaka farba najlepsza do skor bananowych w mojej belle
    Utworzone przez artek2001 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 18:28
  4. LPG? Jaka sekwencja jest najlepsza do TS?
    Utworzone przez wasyl22 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-05-2009, 11:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory