Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Zapach Oleju NApędowego z nawiewu_Pompa wysokiego ciśnienia 2.4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie Zapach Oleju NApędowego z nawiewu_Pompa wysokiego ciśnienia 2.4 JTD

    witam serdecznie

    Dziś pojawił się w mojej Belli problem
    Raniutko poszedłem odśnieżyć samochód, było -7 stopni, Bellunia odpaliła na dotyk, silniczek zaczął mruczeć i po jakiś 4 min. odśnieżania wsiadłem, ruszyłem i puściłem letnie powietrze na szybę
    i niestety co mnie bardzo zaniepokoiło poczułem zapach oleju napędowego
    po pracy przyjechałem do domu i zaglądnąłem w zakamarki silniczka i co się okazało
    pompa wysokiego ciśnienia znajdująca się na górze silnika po stronie rozrządu jest spocona od ON
    sprawdzałem potem w garażu po odkręceniu pokrywy silnika okolice pompy i niestety jest zapocona ON, nie mocno ale jest tłusta
    po kilku minutowej pracy silnika na wolnych i paru przegazowaniach nie zauważyłem żeby sikało ropą ale ewidentnie widać że gdzieś się paliwo wydostaje bo pod pompą jest mokro
    przewody te które udało mi się zobaczyć nie wyglądają na dziurawe, obstawiałbym raczej że to gdzieś od spodu pompy się coś dzieje
    ale nie wiem czy tak też są jakieś przyłącza pompy

    czy koledzy są w stanie mi pomóc w moim problemie??
    jakie są rokowania i diagnozy?? czy to przewód na cybancie może puszczać czy może pompa zdycha??
    samochód ma przejechane 168kkm i nie zauważyłem spadku kopa w ostatnim czasie

    co robić?? mogę z tym jeździć nie daleko domu czy lepiej odstawić auto szybko do fachowców??
    zamierzam się przejechać do ItalAuto w Katowicach ale nie wiem czy dojadę z Gliwic do Katowic :-)

    poradźcie proszę!!!

    pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    najlepiej wytrzyj ją dobrze i sprawdz czy nie leje z przewodów.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Przerabialem to u siebie, kupilem "zestaw naprawczy" czyli zestaw uszczelek w serwiszie bosha i mechanik mi wymienil ,teraz nie cieknie u mnie ciekla tak ze mialem krople ON na misce olejowej.moze tez nie duzo ,ale lalo sie...W serwisie bosha po silniku sprawdza jaka masz pompe i dobiora Ci odpowiedni zestaw...sa tez na allegro ,ale ja mialem pod nosem serwis wiec...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Wymiana uszczelniaczy nie jest ciężka. Odkręcasz ściankę i wymieniasz wszystko co tam możliwe. Najgorsze jest ściągnięcie pompy na stół. Niestety trzeba zrzucić rozrząd no i jest jeszcze taka jedna śrubka z którą mieliśmy najwięcej problemów.

    Ale tak jak kolega napisał. Pierwsze co to sprawdził bym opaski na wężykach bo te alfowskie to takie słabe są. A co do lania to jak się poci to nie ma tragedii. U mnie tak sikało ropą że całe wygłuszenie maski było w ropie.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Pewno mówisz o tej śrubie od dołu pompy.. nasadka na przegubie i idzie. Przy wymianie uszczelnień powinno się dać nowe śruby idące do głowiczek.

  6. #6
    Irokez
    Gość

    Domyślnie

    A u mnie wystarczyło dać nowe opaski zaciskowe na wężyki paliwowe i przestała się pocić. Też się wystraszyłem rok temu, ale przyczyna błacha. Wcale nie było widać po starych że puszczają, naoglądałem się dookoła i pierwsze co tanie to właśnie to wymieniłem.

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    no byłem koledzy u fachowca i oblookał to dokładnie
    powiedział że pompy CR się rzadko psują i poruszał fabrycznymi opaskami i okazało się że 4 sztuki kręciły się razem z wężami wokół króćców i to prawdopodobnie tam jest wyciek :-)

    wymienił mi opaski na cybanty skręcane i miejmy nadzieje że to było to
    muszę to przez jakiś czas obserwować i trzymam kciuki żeby nie ciekło

    mam nadzieje że usterka usunięta
    trochę mnie ten wyciek wczoraj wystraszył i liczę że to będzie "duża chmura- mały deszcz"

    dziękuję za pomoc kolegom
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  8. #8
    Kaembe
    Gość

    Domyślnie

    Ja jestem w trakci przerabiania tego problemu, jutro prawdopodobnie odstawię auto do mechanika, miałem to dziś zrobić ale nie dał rady.
    A jak z zapachem ON w kabinie po naprawie ? Dalej zalatuje?

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    no i niestety mam problem

    zapach dziś rano dalej czuć i po 10 min. pracy silnika pod domem w czasie odśnieżania pod autem było widać że ropa kapała :-(

    czy ktoś z kolegów wie gdzie takie coś robić w okolicach Gliwic?? chodzi mi o wymianę uszczelnień w pompie
    a może po wymontowaniu przez mechanika samemu wymienić uszczelnienia

    na allegro jest akurat do kupienia komplet naprawczy tej pompy

    poradźcie coś koledzy

    pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    koledzy dzwoniłem do Przegędzy tam jest polecany przez jednego kolegę z forum warsztat co robi pompy wtryskowe i otrzymałem oferte zrobienia tego za 550 zł komplet (wymontowanie + uszczelnienie i sprawdzenie + zamontowanie)
    słyszałem że z uwagi na to że pasek rozrządu będzie zdjęty to lepiej go wymienić pomimo że przejechał mało (w moim przypadku ok. 28kkm)
    gość mi powiedział że przy wymontowaniu nie musi całkiem paska zdejmować

    co robić koledzy jak będę to robił?? wymieniać pasek czy nie??
    jeśli tak to jaki?? Conti, Gates czy może Dayco

    pozdro
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

Podobne wątki

  1. pompa wysokiego ciśnienia
    Utworzone przez ffranek w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-03-2014, 08:02
  2. Pompa wysokiego ciśnienia
    Utworzone przez supra1705 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 19:33
  3. POMPA WYSOKIEGO Ciśnienia
    Utworzone przez slavos w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 09:15
  4. Pompa wysokiego ciśnienia....
    Utworzone przez Marcin-156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-03-2011, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory