Wyłączenie programowe zaworu EGr ma wpływ na żywotność turbiny - w silnikach ze zmienną geometrią turbiny EGR pomaga "gasić" obroty turbiny - nie pozwala na jej rozbieganie. Dlatego stosuje się zaślepki częściowe - one też lepiej sprawdzają się w silnikach 115KM od zaślepek pełnych
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
aha..czyli co Macku sugerujesz zeby tego nie robic?![]()
Witam
OK. Cały temat przeczytany - 5h i jakoś zleciało...
Padł mi oczywiście EGR, nt. czy go czyścić (wyczyszczony łącznie z kolektorem i czujnikiem doładowania), wymieniać, zaślepiać (półzaślepka zamówiona) i gdzie zaślepiać nie będę nawet pytał.
Noszę się z zamiarem kupienia nowego ale przed tym chciałbym zasięgnąć info czy istnieje możliwość podmiany samego elektromagnesu? (Niestety w temacie wątek praktycznie nie został poruszony)
Na Allegro za używany sprawny EGR, np. od 1,9JTD 80KM, trzeba dać od 140PLN (sprawdzony np. na krótko). Jako, że za nowy trzeba dać 500-600PLN to zacząłem się zastanawiać nad powyższym rozwiązaniem. Jednak mam wątpliwości czy elektromagnes z EGR przeznaczonego do silnika o innej mocy będzie współgrał z moim - przecież zawór jako zawór wizualnie jest taki sam, np. 55182483 wygląda identycznie jak 55215029 (pierwszy jest m.in. do 80KM drugi m.in. do 120KM).
Proszę o konkretne odpowiedzi i info w czym tkwi różnica.
Dzięki
pzdr
Możesz wymienić sam elektromagnes - ale cięzko go kupic chyba że z rozbitka. Te elektromagnesy powinny być takie same w różnych wersjach silnikowych
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Witam
Dzięki za info.
Jeśli elektromagnesy są takie same to w takim razie różnice muszą tkwić w wewnętrznej budowie samego zaworu...
Chyba w takim razie zaryzykuję, kupię sprawną używkę i najzwyczajniej w świecie podmienię elektromagnesy.
pzdr
Inne są korpusy - to na pewno
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Tak swoją drogą jeśli EGR składa się z dwóch rozbieralnych elementów to szkoda, że w razie awarii jednego z nich (nie zawsze przecież pada elektromagnes) nie można wymienić tylko jednego![]()