Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Zamarznięta skrzynia , olej ?

  1. #11
    wonski87
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    Podobno linki dorabia polska firma Linor, może ktoś wie coś bliższego czy robi do bx?
    Kolego firma Linor to chyba jedyna firma w Polsce, która produkuje linki do naszych aut - oczywiście do boxerów. Można kupić oryginał ale kosztuje przeszło 400 zł (ASO Bydgoszcz).
    Mi na początku tego roku (w lutym) pękła linka od biegów, dokładnia ta odpowiedzialna za wrzucanie biegów. Kupiłem linkę (chyba ta dłuższa) za 180 albo 190 zł + przesyłka i pobranie. Zamontowałem ze szwagrem w kanale i śmiga do dnia dzisiejszego i biegi chodzą bardzo ładnie
    Nie obyło się oczywiście bez małej przeróbki, gdyż Linor to rzemiosło i te pierścienie na lince w miejscu w którym wchodzi ona do samochodu i łączy się z lewarkiem były za duże i trzeba było je nieco zeszlifować, ale pomijając ten drobny szczegół to wszystko było dopasowane

    Pozdrawiam serdecznie w ten śnieżny dzień

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wonski87 Zobacz post
    Kolego firma Linor to chyba jedyna firma w Polsce, która produkuje linki do naszych aut - oczywiście do boxerów. Można kupić oryginał ale kosztuje przeszło 400 zł (ASO Bydgoszcz).
    Mi na początku tego roku (w lutym) pękła linka od biegów, dokładnia ta odpowiedzialna za wrzucanie biegów. Kupiłem linkę (chyba ta dłuższa) za 180 albo 190 zł + przesyłka i pobranie. Zamontowałem ze szwagrem w kanale i śmiga do dnia dzisiejszego i biegi chodzą bardzo ładnie
    Nie obyło się oczywiście bez małej przeróbki, gdyż Linor to rzemiosło i te pierścienie na lince w miejscu w którym wchodzi ona do samochodu i łączy się z lewarkiem były za duże i trzeba było je nieco zeszlifować, ale pomijając ten drobny szczegół to wszystko było dopasowane

    Pozdrawiam serdecznie w ten śnieżny dzień
    B. cenna informacja, dzięki... Ps. To wymieniałeś tylko tą dłuższą linkę, która idzie chyba niżej i nie musiałeś ściągać katalizatora? A górna nie zamarza? masz może jakiś numer , długość? I jak możesz to napisz, czy łatwo się podczepia do skrzyni i ściąga starą.

    pozdrówka.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  3. #13
    erzet
    Gość

    Domyślnie

    ja miałem podobnie, biegi chodzily tak cięzko że jadąc na wakacje nad może 500 km wyrobiłem sobie bica w prawej rece ale jak masz kanał to nasmaruj sobie linki i postaraj sie dostac do "przekładni" która zmienia ruch linki przód -tył na boki ( od góry skrzyni). musisz odkrecic dwie sruby od blachy która osłania kabine przed nagrzewaniem od wydechu i patrząc od strony kierowcy to po lewej stronie skrzyni masz jako taki dostęp. ja to zrobiłem przed zima i o wiele lepiej chodzi. tylko lepiej niech wydech ostudzi sie bo możesz sie niechcąco dotknąc wydechu i jest buba na ręce.
    wymiana oleju też nie zaszkodzi bo tak jak w moim przypadku ten co jest w skrzynce siedzi tam od nowości i już nie za bardzo ma dobre parametry. koszt wymiany nie jest duży a znacznie poprawi śmiganie samej skrzynki ( u mnie 2 już zaczynała zgrzytać przy redukcji a po wymianie wszelki zgrzyty i niedomagania ustały)
    pozdro...

  4. #14
    wonski87
    Gość

    Domyślnie

    @kaes

    Nie musiałem ściągać kolektora, bo mocowanie od tej linki do skrzyni biegów jest bardzo łatwo dostępne, w sumie jest na widoku. Jedynie co może sprawić problem to włożenie linki do samochodu, gdyż tam może być trochę ciaśniej, ale nie powinno to zająć zbyt dużo czasu.
    Teraz przypomniało mi się, że żeby dostać się do samego lewarka musisz zdemontować kanał środkowy (ten plastik we wnętrzu gdzie jest i lewarek i rączka od ręcznego). W moim przypadku przy pęknięciu linki pękły mi zaczepy od tego tunelu pod konsolą środkową. Niestety żeby go zdemontować musiałem odczepić linki od ręcznego - te przy zaciskach, bo samej złączki pod samochodem nie udało mi się ściągnąć (linki były zbyt napięte). Następnie odkręcasz wszystkie śrubki, wyciągasz te korytko koło ręcznego, odpinasz przewód od regulacji lusterek, odpinasz pokrowiec od ręcznego, lewarka skrzyni biegów, stawiasz ręczny do pionu i wyciągasz cały plastik. Teraz masz dostęp do "mięsa". Następnie odpinasz wadliwą linkę od lewarka i skrzyni i wyciągasz linkę.
    UWAGA!!
    Naprawiaj samochód z kimś, kto ma pojęcie o mechanice skrzyni biegów, żeby się nie zblokowała. Nie powiem Ci na 100% ale chyba musisz wrzucić 1 bieg, ale nie jestem pewny.

    Odnośnie samej linki to muszę poszukać w mailach, ale to zrobię dopiero w weekend bo mam inwenturę w firmie i nie wiem o której wrócę do domu.
    Linkę kupiłem poprzez stronę www.linor.pl gdzie po mailowaniu i telefonach (bardzo miła kobietka) powiedziała mi co i jak oraz mailowo skierowała na allegro. Tutaj masz 2 linki na allegro:
    http://allegro.pl/linka-zmiany-biego...6.html#gallery
    http://allegro.pl/linka-zmiany-biego...342300515.html
    Więcej info w weekend.

    Pozdrawiam

  5. #15
    wonski87
    Gość

    Domyślnie

    Witam ponownie.
    Zgodnie z obietnicą odpisuję jaką kupiłem linkę.
    Niestety nie udało mi się dojść do maila od firmy linor, ale znalazłem numer aukcji i poprzez stronę www.archiwumallegro.pl udało mi się znaleźć chociaż jakiś ślad mojego zakupu. Dla zainteresowanych podsyłam link do w/w strony:
    http://archiwumallegro.pl/linka_zmia...906376007.html
    W razie gdyby link z niewyjaśnionych przyczyn wygasł podaje numer aukcji: 906376007

    Pozdrawiam
    Na pytania chętnie odpowiem.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Dzięki... Napisz jeszcze, jak zerwałeś tą linkę? znajomy mechanior zarzekał się, że to niemożliwe bo jest za gruba.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  7. #17
    wonski87
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    Dzięki... Napisz jeszcze, jak zerwałeś tą linkę? znajomy mechanior zarzekał się, że to niemożliwe bo jest za gruba.
    Łoo to jest długa historia.
    Jak kupiłem autko to skrzynia już ciężko chodziła, ale poza tym nie było większych problemów. Pewnego zimowego dnia (sobota) wyszedłem z pracy, odpalam samochód i ruszam najpierw 1 później 2 (wchodzi ciężko), 3 i 4. Dojechałem do osiedla, zatrzymałem się żeby ustąpić innemu kierowcy, chciałem wrzucić wsteczny i wtedy pojawił się pierwszy problem, bieg nie chciał wejść, spróbowałem jeszcze raz i wcisnąłem mocniej i trach... myślałem, że skrzynia się rozwaliła, ale ku mojemu zdziwieniu wrzuciłem 1 bieg i przejechałem te 300 metrów do domu...
    Tak wyglądała moja historia. Może ta linka była już walnięta, ale fakt jest taki, że w ASO nie znali symbolu, który widniał na kołnierzu od linki (choć linka nie wyglądała na jakieś rzemiosło, była bardzo profesjonalnie zrobiona i oznaczona)...

Podobne wątki

  1. [146] Olej skrzynia boxer1.6
    Utworzone przez czupi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-02-2016, 12:42
  2. olej skrzynia 1.9 jtd 5 biegow 105
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 18:19
  3. Skrzynia Biegów 156 1.9 jtd 105 olej
    Utworzone przez Clubers w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-09-2013, 20:49
  4. [155] skrzynia biegów-olej
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-04-2010, 14:20
  5. [145] olej-skrzynia
    Utworzone przez sław w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 21-08-2009, 11:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory