Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Rodzaje paliw i falowanie - sprawdziwłem coś

  1. #1
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie Rodzaje paliw i falowanie - sprawdziwłem coś

    Nadszedł mróz, więc jak zawsze tankuję inne paliwko - te droższe.
    Wiedząc, że pewnie i tak pochodzi z tej samej cysterny to i tak leje uspakajając swoje sumienie myśląc, że będzie palić "ładnie".

    Teraz konkrety, przetestowałem kilka rodzajów paliwka na różnych stacjach.
    Zacząłem od:
    - Orlen:
    .Eurosuper 95 - Falowanie
    .Verva 98 - Brak Falowania, w weekend ceny spadają
    - Shell:
    .BP95 - Brak Falowanie
    .BP98 - Falowanie
    .V-Power - Falowanie(o dziwo w lecie nie faluje) i drogie paliwko
    - Statoil
    . Falowania na każdej
    - BP
    . Brak falowania na każdej tylko drogie paliwko.

    Jeszcze testuję inne stację póki mam pełno tras (zbliżające się święta, nadrabianie zaległości przez awarie nogi), jest mróz, więc jest jak testować.

    Tankowane specjalnie 20L na ~230km, jazda mieszana,a raczej często wolna z powodu awarii skrzyni, jazda do samych oparów - baniak 5L w bagażniku w razie gdybym nie dojechał na stację .

    W dodatku znalazłem takie coś na BMW Sport:
    Cytat Napisał renoraines
    Poniżej test Auto moto 8 /2007, 9 /2007. Test 3 aut, 3 rodzaje paliw Shell.
    Seat Leon 2.0 FSI 150KM/200Nm, Honda Civic Type R 201KM/193Nm, Subaru Forster 2.5T 230KM/320Nm,
    Shell Eurosuper 95 , Shell Vpower, Shell Vpower Racing.


    Model-----------Dane fabr. (KM/Nm)---------Eurosuper95 (KM/Nm)-----V-Power (KM/Nm)------- ---V-Power Racing (Km/Nm)
    Leon--------------150/200---------145,4/189,5---------------146,2/188,8-------147,4/193,9
    Civic--------------201/193---------202,0/189,5---------------201,8/187,4-------205,1/188,6
    Forester----------230/320----------222,6/323,5---------------214,7/318,7-------216,5/317,3


    Model-----Pomiar-----Eurosuper 95 (czas w sek.)----V-Power(czas w sek).----V-Power Racing(s)

    Leon----0-100 km/h-----------10,5-------------------10,3------------------10,1
    Leon----60-100 IV b-----------7,5--------------------7,4-------------------6,9
    Leon----80-120 V b------------10,6------------------10,3------------------10,0

    Civic----0-100 km/h-----------7,4--------------------7,2-------------------7,0
    Civic----60-100 IV b-----------6,8--------------------6,7-------------------6,4
    Civic----80-120 V b------------9,4-------------------9,3--------------------9,0

    Forester--0-100 km/h----------6,9--------------------6,8-------------------6,9
    Forester--60-100 IV b----------6,2-------------------6,2--------------------6,2
    Forester--80-120 V b-----------9,8-------------------9,7--------------------9,7


    Kolejny test Fiat Panda 1.2/60KM/102Nm
    Testowano na 8 paliwach
    -paliwa 95: Shell 95, Orlen 95, Statoil 95,BP 95,
    -Paliwa Premium 98+: Shell V-power Racing, Orlen Verwa 98, Statoil Suprema 98,BP Ultimate 98


    Paliwo
    --------------KM--------------Nm-----------Vmax km/h-------60-100 IV b (czas w sek.)--80-120 V b (czas w sek.)

    Shell
    95-------------63,4------------105,3------------159,0---------------------10,676-----------------------14,211

    Orlen
    95-------------63,3------------107,8------------157,9--------------------10,628------------------------14,266

    Statoil
    95-------------63,1-----------107,2------------158,1--------------------10,636-------------------------14,571

    BP
    95-------------62,9-----------109,4-------------157,4--------------------10,706------------------------14,631

    Shell
    V-power Racing
    ---------------62,9----------106,4-------------157,6--------------------10,666-------------------------14,251

    Orlen Verwa
    98------------64,0-----------106,8-------------156,9-------------------10,756--------------------------14,636

    Statoil
    Suprema98----63,2------------106,9-------------160,2------------------10,771--------------------------14,434

    BP Ultimate
    98------------62,9----------106,4-------------158,5-------------------10,641---------------------------14,266


    Po pierwsze pomiary pokazują, że nie ma różnic, które kierowca zauważy w codziennej eksploatacji. Po drugie tankowane paliwo powinno mieć taką liczbę oktanową jaką podaje producent samochodu, bo to się najbardziej opłaca. Po trzecie. Dodatki do paliw wyrażone są w jednostce PPM czyli parts per milion. Mówiąc wprost PPM oznacza to, że 1 litr dodatku dolany jest do 1 000 000 litrów benzyny. Średnia ilość dodatków to 300-500 PPM, czyli 300-500 litrów dodatku na 1 000 000 litrów paliwa. Policzcie sobie zatem ile dodatku jest w 50 litrowym zbiorniku paliwa, droższego paliwa...

    Liczby nie kłamią, ale jak ktoś chce to nadal może wierzyć w marketing, przepłacać parenaście groszy za litr i myśleć, że
    ,,redbull doda mu skrzydeł'' .
    Sprawdzam pod względem falowania, a nie mocy.
    Tankuję często na Shell'u (w lato v-power nie faluję) dlatego nie mam problemu z falowaniem.Wystraszyłem się gdy w trasie zatankowałem na innej stacji(Orlen BP95) i zaczął falować.

    Stację tej samej firmy mogą być różne i różne są kombinację z "uszlachetniaczami" - może akurat tak trafiałem. Teraz tankuję verve 98 póki mróz - takie zboczenie i zraziłem się na jakiś czas do v-power'a.

    Co o tym sądzicie?
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 07-12-2010 o 11:17

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Nie wiem jak to porownac do V-ki ale ja tankuje na Auchanie grubo od ponad roku i niemialem zadnych problemow itd.z tym ze leje 98.. Ostatnio zaczalem lac na BP bo w weekendy mieli 98 Ultimate po 4.70 a za tyle to 95 na innych stacjach jest i tez zadnych problemow nie odczuwam. Na Shellu lalem kiedys 95 i tez nic nie odczulem. Wiec moze nie ktore typy silnikow inaczej reaguja na jakosc paliwa a niektore poprostu "zra" co sie wleje
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #3
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    a niektore poprostu "zra" co sie wleje
    Ehh V'ka i jak tu się dziwić skąd te piękne mruczenie jak to po prostu połyka co jej wlejesz byle dać satysfakcję audio/video kierowcy .

  4. #4
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    ja tankuję na Neste. nie faluje na żadnej.

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar mody88
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 99r
    Postów
    13

    Domyślnie

    A ja powiem tak, że zauważyłem podobne reakcje samochodu co kolega MarcinTM, z tym że moje autko faluje np. na paliwach stacji Neste, St1, Orlen (obojętnie jakie paliwo) z tym że latem mniej a prawie wcale, i tak jak kolego napisał od jakiegoś czasu tankuje na Shell 95 i nie mam żadnych problemów (no może sporadyczne zafalowanie na zimnym silniku).
    Mody88 => AR 156 1.8 TS 16V

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Talking

    Mogę powiedzieć ze coś w tym jest,jak moja zona pracowała na stacji jet a potem na tej samej stacji tylko pod inna nazwa lukoil, wiec tam tankowałem to alfa miała częste falowania,ale było tanie paliwo,potem zona zmieniła prace na bp ,tu znowu drogie paliwo,wiec ja CMYK na orlen było po drodze,z paliwem bywało rożnie,raz falowało raz nie,wiec postanowiłem ,już pól roku tankuje na bp u kobity,zero falowania,jak by tez mniej paliła,ale głowy uciąć sobie nie dam

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Nie chcę Was koledzy rozczarowywać ani niszczyć wyników badań nad paliwami ale po prostu pracuję w tej branży i wiem jak jest. W południowo-wschodniej Polsce w większości przypadków Pb95 i Pb98 to na każdej stacji jest taka sama niezależnie od nazwy stacji. Jedyne różnice są w paliwach typu Verwa, Ultimate czy Vpower czyli tych "uszlachetnianych". Na większej części kraju jest tak że Shell, BP czy Statoil po prostu kupują paliwo od orlenu bo te koncerny nie mają swoich rafinerii w Polsce a jeżeli mają to i tak nie wożą na drugi koniec polski bo się to zwyczajnie nie opłaca. A co do kiepskiego paliwa na małych prywatnych stacjach to tez mit bo oni nie maja swoich szybów naftowych i rafinerii tylko też muszą kupować od większych koncernów, jedyne to że prywaciarze mają możliwości "uszlachetniać" paliwo na własna rękę i z tej racji czasem jest w nim to czego być nie powinno. to że są różnice między spalaniem paliwa 95 a 98 oktan to nic odkrywczego.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  8. #8
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    czyli Panowie, czyścimy świece, wymieniamy przepływki, wgrywamy nowe "mapy" do kompa i inwestujemy następne 2 tysie.... olewam falowanie

Podobne wątki

  1. Stacja Paliw na ul. Przestrzennej
    Utworzone przez darojaro w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 10:38
  2. [145] Dodatki do paliw
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-03-2009, 23:07
  3. Teoria paliw
    Utworzone przez Majkel w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-07-2007, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory