Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: "dna"

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Na 100 % w A gdy jedno z kół się ślizga np w śniegu a drugie ma przyczepność, wirujące koło jest hamowane pulsacyjnie tak jak ABS-em. Nawet gdy puszczę szybko gaz to stukanie centralki słychać przez 1-2 sekundy.
    To mnie trochę uspokoiłeś. Choć gdzieśtam czytałem, że jak ktoś miał problemy z wyjazdem z zaspy, to właśnie w D mu poszło najlepiej. Może więc chodziło o większy moment dostępny u dołu.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tryb "D": w tym ustawieniu, ulega obniżeniu rola systemów VDC i ASR oraz następuje włączenie systemu Electronic Q2. W pozostałych trybach nie ma systemu Q2.
    Opis:
    "Alfa Romeo Giulietta jest wyposażona w nowy system Electronic Q2, który poprawia przekazywanie momentu obrotowego do kół i — w szczególności — zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na zakrętach, czyniąc go bezpieczniejszym i bardziej przyjemnym podczas sportowej jazdy lub w warunkach kiepskiej przyczepności. System ten opiera się na wykorzystaniu systemu hamowania, który — odpowiednio sterowany przez jednostkę VDC — sprawia, że pojazd zachowuje się podobnie jak przy zastosowaniu samoblokującego mechanizmu różnicowego (imituje on więc obecność takiego mechanizmu). Przednie hamulce odgrywają tu główną rolę, odpowiednio działając na wewnętrzne koło przy działaniu sił na zakrętach, zwiększając napęd koła zewnętrznego (bardziej obciążonego) oraz rozdzielając dynamicznie i ciągle moment obrotowy pomiędzy przednimi kołami zgodnie z rodzajem nawierzchni."

    Odczuwa się to w ten sposo że nie ma możliwości uslizgu jednego z kół przedniej osi - mają jednakową prędkość obrotową
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Czyli to co w Alfa Romeo nazywają Q2 jest stosowane w Rand Rover Freelander od początku produkcji.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar _tomek_
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Mieczysław i Julia
    Postów
    550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tryb "D": w tym ustawieniu, ulega obniżeniu rola systemów VDC i ASR oraz następuje włączenie systemu Electronic Q2. W pozostałych trybach nie ma systemu Q2.
    Opis:
    "Alfa Romeo Giulietta jest wyposażona w nowy system Electronic Q2, który poprawia przekazywanie momentu obrotowego do kół i — w szczególności — zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na zakrętach, czyniąc go bezpieczniejszym i bardziej przyjemnym podczas sportowej jazdy lub w warunkach kiepskiej przyczepności. System ten opiera się na wykorzystaniu systemu hamowania, który — odpowiednio sterowany przez jednostkę VDC — sprawia, że pojazd zachowuje się podobnie jak przy zastosowaniu samoblokującego mechanizmu różnicowego (imituje on więc obecność takiego mechanizmu). Przednie hamulce odgrywają tu główną rolę, odpowiednio działając na wewnętrzne koło przy działaniu sił na zakrętach, zwiększając napęd koła zewnętrznego (bardziej obciążonego) oraz rozdzielając dynamicznie i ciągle moment obrotowy pomiędzy przednimi kołami zgodnie z rodzajem nawierzchni."

    Odczuwa się to w ten sposo że nie ma możliwości uslizgu jednego z kół przedniej osi - mają jednakową prędkość obrotową

    no tak, ale w efekcie w na lodzie lub innej śliskiej nawierzchni moment jest ograniczany, co prawda nie idzie bez sensu w jedno koło, ale do szpery takiemu rozwiązaniu daleko

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    Czyli to co w Alfa Romeo nazywają Q2 jest stosowane w Rand Rover Freelander od początku produkcji.
    Tak ale Giulietta to nie terenówka... a ta elektroniczna szpera sprawdza się idealnie przy przyspieszaniu ze skręconymi kołami na sliskiej nawierzchni, kiedy koło niedociażone zazwyczaj buksowało (tak było w AR156).

    Cytat Napisał _tomek_ Zobacz post
    no tak, ale w efekcie w na lodzie lub innej śliskiej nawierzchni moment jest ograniczany, co prawda nie idzie bez sensu w jedno koło, ale do szpery takiemu rozwiązaniu daleko
    Lepiej chyba że jest coś takiego niz gdyby nie miało go byc wcale - masz kolego pretensje do konstruktorów?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tryb "D": w tym ustawieniu, ulega obniżeniu rola systemów VDC i ASR oraz następuje włączenie systemu Electronic Q2. W pozostałych trybach nie ma systemu Q2....
    A zatem po raz kolejny pytanie: co fizycznie robi e-Q2(bo chyba o tym piszemy nie o Q2). Czyż podczas jazdy w zakręcie nie hamuje koła które traci pryczepność pozwalając na dostarczenie momentu na to drugie? (gdy tego nie ma normalne auto zwalnia). Czym to się różni od działania ASR które równiez powoduje hamowanie koła kręcącego sie bez oporu aby to drugie mogło ciągnąć? I małe sprostowanie ten system nie "zwieksza napędu koła zewnętrznego" on pozwala go jedynie utrzymać. Innymi słowy nie przenosi momentu z koła nie mającego przyczepności bo ten zamieniany jest na ciepło przez hamulce a jedynie umożliwia dostarczenie drugiemu kołu "jego" porcji.
    BTW dziś troche popróbowałem i odnoszę wrażenie że w N możliwe jest buksowanie kół w większych granicach niż w A (co by miało sens). Nie mam pewności bo nawierzchnia mieszana. Z ponownymi testami czekam na konkretny śnieg

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Ach, czyli jednak tryb A do jeżdżenia po śliskim jest bezużyteczny. Może w tym jest jakaś logika, ale ja jej nie widzę (przecież nawet Włosi, gdzieś tam w górach mają śnieg). Czy wiecie może, czy da się przeprogramować auto tak, by tryb D był również stabilny, znaczy nie powracał do N po wyłączeniu zapłonu?

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Po czym wnosisz że A jest bezużyteczny? Właśnie chyba jest OK. Czuły ASR pomaga, czuła kontrola trakcji też, spowolniona przepustnica również, w tym trybie chyba czulszy abs.
    Nie da się zaprogramować uruchamiania w D. co najwyżej można zrobic patent który go po przekręceniu kluczyka dyskretnie załączy.
    Kiedyś to już wklejałem-opis trybów z brytyjskiej strony (nie wiem czy prawdziwy):
    VDC is "Vehicle Dynamic Control" "for enhanced stability". [Electronic stability system]
    ASR is the "Anti-Slip Regulation System" which "provides traction control by adjusting the brakes and ECU". [Traction control]

    Dynamic Mode - "Fun and sporty"
    Less intrusive VDC and ASR, electronic Q2 activation
    Sportier steering tuning
    Standard breaking control coordinated with ABS
    Greater control of lateral acceleration
    Oversteer correction: slight pressure through the steering wheel encourages drivers to steer in the correct direction
    Faster engine response

    Normal Mode - "Agility in the city"
    Standard VDC and ASR settings
    Normal steering tuning
    Standard breaking control coordinated with ABS
    Standard control of lateral acceleration
    Oversteer correction: slight pressure through the steering wheel encourages drivers to steer in the correct direction
    Standard engine response

    All Weather Mode - "To minimise the skid in adverse conditions"
    More intrusive VDC, less intrusive ASR
    Normal steering tuning
    Greater breaking control coordinated with ABS
    Standard control of lateral acceleration
    Oversteer correction: slight pressure through the steering wheel encourages drivers to steer in the correct direction
    Standard engine response
    Ostatnio edytowane przez metan ; 09-12-2010 o 05:41

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar _tomek_
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Mieczysław i Julia
    Postów
    550

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tak ale Giulietta to nie terenówka... a ta elektroniczna szpera sprawdza się idealnie przy przyspieszaniu ze skręconymi kołami na sliskiej nawierzchni, kiedy koło niedociażone zazwyczaj buksowało (tak było w AR156).


    Lepiej chyba że jest coś takiego niz gdyby nie miało go byc wcale - masz kolego pretensje do konstruktorów?
    a gdzie się tych pretensji dopatrzyłeś
    stwierdzam tylko fakt

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory