Z jakiego powodu pojawiają się różnice na czasach wtrysków ? Kiedyś na diagnostyce pokazało mi różnice ok 10% między wtryskami 1-4 a 2-3, np 1-4: 3m/s, 2-3: 2,7m/s. Co powoduje takie różnice ? Czy wpływa to na zwiększone spalanie, błędy silnika ?
Z jakiego powodu pojawiają się różnice na czasach wtrysków ? Kiedyś na diagnostyce pokazało mi różnice ok 10% między wtryskami 1-4 a 2-3, np 1-4: 3m/s, 2-3: 2,7m/s. Co powoduje takie różnice ? Czy wpływa to na zwiększone spalanie, błędy silnika ?
Today we are living our future memories..
Różnice pojawiają się przede wszystkim po złych średnicach dyszach w LPG. Jak masz złej średnicy dysze i robiona byłą tylko autokalibracja LPG to się nie ma co dziwić że są różnice. Trzeba też zrobić ręczną kalibrację mnożnika. (o ile masz wszystkie dysze tej samej średnicy) Podejrzewam że masz różne średnice na dyszach.
Pozdrawiam.
PiterR u Ciebie są dwie sondy regulacyjne, obsługujące jak zauważyłeś 1 sonda 1+4 cylinder, 2 sonda 2+3 cylinder, różnica w czasach na LPG wynikać może z rozrzutu wydajności wtryskiwaczy LPG, różnicy w "zestarzeniu" się pomiędzy sondami. Na początek trzeba przyjrzeć się kalibracji wtryskiwaczy LPG, chodzi o średnice dysz plus skok tłoczków wtrysków [czujnik zegarowy z dokładnością 0,01mm plus zasilacz i do roboty].
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
A ty nie pytałeś już o to w innym dziale?
Tam zdaje się pisałeś o chwilowych różnicach.A nie stałych.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Magic Jet.
Oczywiście chodzi mi o chwilowe różnice w czasach wtrysków. Pisałem o tym w innym temacie, bo najpierw gazownik pokazał mi, że są te różnice, a potem komputer wywalił błędy. A po sprawdzeniu w FES'ie zobaczyłem różne napięcia na lambdach i zacząłem się zastanawiać, czy może to spowodować zwiększone spalanie. Bo raz jest ok (np 12l lpg/100km) a raz o wiele więcej. A teraz znowu FES pokazał błędy P1177 i P1178. I szczerze mówiąc nie wiem od czego mam zacząć sprawdzać, czy to jest coś z samą instalacją, czy może któraś z sond kończy swój żywot, albo przepływka...Bo auto nie jest zamulone ani nic, nie czuje kiedy przełącza na LPG, spadku mocy nie ma.
Today we are living our future memories..
Słuchaj, zamień fizycznie sądy bankami, są takie same. Zobaczysz czy to od sond czy od wtrysków rozjazd.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Mam podobny problem. Drugi i trzeci cylinder ma ok 15% większy czas wtrysku. Czy może to wynikać z faktu, że wtryski LPG były źle podpięte jak kupiłem auto (zamienione wtyczki na listwie)? Może ECU nauczył się od wtrysków LPG i stąd taka różnica? FES pokazuje błędy P0420 i P1178. Może warto zrobić reset parametrów FES-em? Czy procedura wygląda podobnie jak w przypadku użycia Alfadiaga? Możliwe, że po resecie będzie gorzej niż jest teraz ?Nie chciałbym czegoś uszkodzić i w taką pogodę chodzić pieszo
Z góry dzięki za pomoc
mkenad
Ostatnio edytowane przez mkenad ; 12-12-2010 o 15:22