Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Różnica na czasach wtrysków...

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie Różnica na czasach wtrysków...

    Z jakiego powodu pojawiają się różnice na czasach wtrysków ? Kiedyś na diagnostyce pokazało mi różnice ok 10% między wtryskami 1-4 a 2-3, np 1-4: 3m/s, 2-3: 2,7m/s. Co powoduje takie różnice ? Czy wpływa to na zwiększone spalanie, błędy silnika ?
    Today we are living our future memories..

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie

    Różnice pojawiają się przede wszystkim po złych średnicach dyszach w LPG. Jak masz złej średnicy dysze i robiona byłą tylko autokalibracja LPG to się nie ma co dziwić że są różnice. Trzeba też zrobić ręczną kalibrację mnożnika. (o ile masz wszystkie dysze tej samej średnicy) Podejrzewam że masz różne średnice na dyszach.
    Pozdrawiam.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    PiterR u Ciebie są dwie sondy regulacyjne, obsługujące jak zauważyłeś 1 sonda 1+4 cylinder, 2 sonda 2+3 cylinder, różnica w czasach na LPG wynikać może z rozrzutu wydajności wtryskiwaczy LPG, różnicy w "zestarzeniu" się pomiędzy sondami. Na początek trzeba przyjrzeć się kalibracji wtryskiwaczy LPG, chodzi o średnice dysz plus skok tłoczków wtrysków [czujnik zegarowy z dokładnością 0,01mm plus zasilacz i do roboty].
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    różnicy w "zestarzeniu" się pomiędzy sondami
    czyli może to wynikać z tego, że zbliża się koniec jednej z sond ?
    Today we are living our future memories..

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał PiterR Zobacz post
    czyli może to wynikać z tego, że zbliża się koniec jednej z sond ?

    Może, trzeba dokładnie się przyjrzeć pracy obu sond na PB i LPG. Jakie masz wtryskiwacze LPG?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    A ty nie pytałeś już o to w innym dziale?
    Tam zdaje się pisałeś o chwilowych różnicach.A nie stałych.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Jakie masz wtryskiwacze LPG?
    Magic Jet.

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    A ty nie pytałeś już o to w innym dziale?
    Tam zdaje się pisałeś o chwilowych różnicach.A nie stałych.
    Oczywiście chodzi mi o chwilowe różnice w czasach wtrysków. Pisałem o tym w innym temacie, bo najpierw gazownik pokazał mi, że są te różnice, a potem komputer wywalił błędy. A po sprawdzeniu w FES'ie zobaczyłem różne napięcia na lambdach i zacząłem się zastanawiać, czy może to spowodować zwiększone spalanie. Bo raz jest ok (np 12l lpg/100km) a raz o wiele więcej. A teraz znowu FES pokazał błędy P1177 i P1178. I szczerze mówiąc nie wiem od czego mam zacząć sprawdzać, czy to jest coś z samą instalacją, czy może któraś z sond kończy swój żywot, albo przepływka...Bo auto nie jest zamulone ani nic, nie czuje kiedy przełącza na LPG, spadku mocy nie ma.
    Today we are living our future memories..

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Słuchaj, zamień fizycznie sądy bankami, są takie same. Zobaczysz czy to od sond czy od wtrysków rozjazd.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Krzeszowice
    Auto
    156 SW V6 2002
    Postów
    108

    Domyślnie

    Mam podobny problem. Drugi i trzeci cylinder ma ok 15% większy czas wtrysku. Czy może to wynikać z faktu, że wtryski LPG były źle podpięte jak kupiłem auto (zamienione wtyczki na listwie)? Może ECU nauczył się od wtrysków LPG i stąd taka różnica? FES pokazuje błędy P0420 i P1178. Może warto zrobić reset parametrów FES-em? Czy procedura wygląda podobnie jak w przypadku użycia Alfadiaga? Możliwe, że po resecie będzie gorzej niż jest teraz ? Nie chciałbym czegoś uszkodzić i w taką pogodę chodzić pieszo
    Z góry dzięki za pomoc
    mkenad
    Ostatnio edytowane przez mkenad ; 12-12-2010 o 15:22

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Słuchaj, zamień fizycznie sądy bankami, są takie same. Zobaczysz czy to od sond czy od wtrysków rozjazd.
    chodzi Ci żeby wypiąć jedną i wpiąć w miejsce drugiej ? one są identyczne ?
    Today we are living our future memories..

Podobne wątki

  1. Podkładki wtrysków. Regeneracja wtrysków V6
    Utworzone przez mahony2008 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 00:12
  2. Roznice w czasach wtryskow-nawet 100%!
    Utworzone przez mkenad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 16-09-2010, 20:46
  3. [155] Różnica silnika 1.8 a 2.0 16V TS?
    Utworzone przez h0se166 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-06-2010, 20:32
  4. Różnica w alternatorach
    Utworzone przez Yarko w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-02-2010, 09:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory