Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Zerwane szpilki

  1. #11
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Koło faktycznie ma bicia i wymienie je po świętach.Jeśli chodzi o napinacz to ta wskazówka za nim w ma tak podskakiwac jak silnik chodzi? Nie wiem też jak właściwie ma byc napiety.Ja go nastawiłem w ten sposób że kropka jest w środku tego wycięcia na blaszce za nakrętką.

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    tak jak mowią przedmowcy zmien te sruby na jakies inne utwardzone, alfa ma ich pełno w silniku, looknij gdzies jakies, dokup w ASO i gra...
    np te co trzymają koło pasowe do koła rozrzadu na wale powinny ci podejsc pod te krzywki... bo chyba w 1,8 są krotrze niz w 2.0..

  3. #13
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Miałem kiedyś też wyrwane śruby z obejm trzymających wałki roz rządu i zrobiłem to samo co kolega i silniczek chodził przez dwa lata i nic się nie działo ( Alfa Romeo Gullietta )

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie koło wałka rozrządu

    Napinacz jest właściwie wyregulowany, jeżeli wskazówka za rolką napinacza pokrywa się z otworem na jego blasze.
    Co do bicia koła rozrządu, to jeżeli jest ono widoczne gołym okiem to znaczy, że ten wybitny mechanik od kowala pospawał to wszystko krzywo i w takim wypadku wyważenie koła jest tu już mało istotne. Ważniejsze jest to że koło obraca się krzywo i może w każdej chwili doprowadzić do uszkodzenia i zerwania paska rozrządu. W takim wypadku obawiałbym się uruchamiać silnik.

  5. #15
    cysio
    Gość

    Domyślnie

    Pytanie jest proste z mojej strony - Dlaczego chcesz być mądrzejszy od osób projektujących samochód. Może w koła też wkręcisz pierwsze lepsze śruby?

    Po pierwsze skąd wiesz, że śruby są hartowane, skoro nie znasz się na mechanice. Generalnie nie ma pojęcia śrub hartowanych, bo każda jest hartowana.
    Śruby charakteryzuje szereg wielkości, takich jak wytrzymałość na rozciąganie, twardość, twardość powierzchni, wymiary, średnica i gwint. Na starych śrubach powinno być napisane oznaczenie typu 8,8 lub 10,9. Jeżeli coś takiego widnieje to oznacza to, że faktycznie śruby charakteryzują się podwyższoną wytrzymałością I TAKIE SAME POWINNY BYĆ WKRĘCONE. Nie jest to wymysł projektantów, ale tak ma być. Na dłuższą metę twoja przeróbka nie zadziała. Jeżeli chodzi o średnicę, to nie widzę problemu z punktu widzenia śrub, ale na pewno osłobiony został element w którym gwintowałeś.

    Wracając do śrub i ich oznaczeń. Jeżeli były tam śruby 8,8 to oznacza to, że wytrzymałość na rozciąganie wynosi 800MPa, jeżeli wkręciłeś bez oznaczeń to wytrzymałość jest poniżej 300MPa, jeżeli np 5,6 - 500MPa. Sam sobie zatem odpowiedz na pytanie.

    I jeszcze jedno - zmień mechanika.

    A tak a propos jestes przykładem osób, które psują tak piękne samochody i tworzą rynek wtórny "psujących się i wadliwych" Alf.

  6. #16
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    cysio, Co Ty pitolisz , wiadoma sprawa że każdy wkręciłby śrubę orginalną itd. każdy co ratuje się takimi naprawami jest tego świadomy i wie że taka naprawa może się żle skończyć . Po co te morały

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #17
    cysio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    cysio, Co Ty pitolisz , wiadoma sprawa że każdy wkręciłby śrubę orginalną itd. każdy co ratuje się takimi naprawami jest tego świadomy i wie że taka naprawa może się żle skończyć . Po co te morały
    Sam pitolisz, cokolwiek to znaczy. Nie morały ale to co napisałem to święta prawda.
    Ja bym nie wkręcił, dlatego jednak nie każdy, może Ty tak ale ja nie...

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Pitolenie to to co kazdy wie że powinno być takie a nie takie , wielu z nas wkłada części którch inny by nie włożył :mrgreen:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Dletego pytałem o to właśnie czy postąpiłem słusznie.Dałem zamiast śrub M6 8.8 zwykłe M8. Sądzę zę jest git i takiej śruby zadna siła na wałku nie urwie, szybciej puści gwint w aluminiowej głowicy. Lepiej jest tak niż gdy stere sruby wcale nie trzymaly i odkrecaly sie w palcach. Naprawa zerwanego gwintu takze polega na przegwintowaniu o rozmiar wiekszy. Dzieki za rady.Temat niech zostanie zakonczony.

  10. #20
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    napewno sruby trzymajace walek nie sa zwykle tz 5.6 a gadanie ,ze maja wieksza srednice nic nie zmienia .kolega cysio dosc wyczerpujaco opisal temat srub!!! .w dzisiejszych czasach zakup srub o odpowiedniej twardosci nie stanowi problemu w brew pozorom te sruby maja do wykonania kawal ciezkiej roboty tyle cykli poruszajacego sie walka ktory ciagle popycha zawory . w eperze powinno byc podane twardosc srub.ps a czy ten ,,mechanik,, ma taki normalny dowod czy zaswiadczonko z abramowickiej w lublinie.?

Podobne wątki

  1. [156] 2.4 jtd 140KM zerwane kliny kol rozrzadu
    Utworzone przez _zagiel_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 13-05-2015, 11:59
  2. Zerwane gwinty na obudowie skrzyni!
    Utworzone przez mushroom w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-07-2014, 08:44
  3. [156] zerwane linki
    Utworzone przez Krzysiek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 16:40
  4. zerwane szpilki
    Utworzone przez popi w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-03-2010, 17:17
  5. [164] Ucho tłumika końcowego- zerwane
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-07-2009, 10:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory