Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Zerwane szpilki

  1. #1
    tomkap
    Gość

    Domyślnie Zerwane szpilki

    Witam ponownie.Mechanik pozrywał mi szpilki na podporach wałka rozrządu kluczem pneumatycznym.Se to szustki srubki hartowane. Przegwintowałem otwory na 8 lacz dałem zwykłe śruby nie utwardzane. Czy mogą takie być? Dokręciłem na fest i są gróbsze, nie ma też chyba takich sił na wałkach że może je pozrywać.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    widocznie są skoro wczesniej były chartowane
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Co za idiota składa silnik kluczem pneumatycznym
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Moze żle to opisałem, ale gwint zerwany został w głowicy a nie na szpilkach.Więc musiałem przegwintować otwory i dac gróbsze śruby.Nie są hertowane ale mają większą średnicę więc wydaje mie się że powinny trzymąć, bo szybciej chyba by puścił gwint w aluminiowej głowicy niż urwie się taka śruba.Ale sam już nie wiem.

  5. #5
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Mechanik to wogóle jest jakiś pneumatyczny.Tym samym kluczem koło pasowe na wałku rozrządu dokręcał do tego stopnia że powyłamywał śrubami otwory gdzie jest przykręcone do wariatora. Oczywiście pospawał, byle jak zresztą i nie dokłdnie z jednej strony, nie informując mnie o tym.Dlatego tym razem skręcam sam bo nie ma to jak dynamometr we własnych rękach i przynajmniej wszystko wymyte ,świece nie zalana olejem do połowy, bo nie miał sztrzykawki by wybrać.Pasek o 1 ząbek nie zgadzał się ale to podobno koła wyrobione i tak musi być. O dziwo mi idealnie pasuje na znaki.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    .....Pasek o 1 ząbek nie zgadzał się ale to podobno koła wyrobione i tak musi być. O dziwo mi idealnie pasuje na znaki.
    Jakie znaki?????
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    A może ścignąć głowice i dać ją do jakiegoś dobrego zakładu niech naprawia te gwinty i kupić oryginalne szpilki o takiej twardości, jakiej zaleca producent, operacja może nie najtańsza, ale na pewno będziesz miał spokojną głowę.
    Swoja drogą skoro założyłeś grubsze szpilki to one na pewno maja większą wytrzymałość od poprzednich, Nie znam się na wyliczeniach wytrzymałości materiałów, ale 8mm jest na pewno bardziej wytrzymałe niż 6mm, śruba utwardzana przy wyginaniu pęknie a nieutwardzona się wygnie.

  8. #8
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Blokady kupiłem na allegro więc ich używałem.Co do znaków to były zrobione wcześniej białą farbą dość dokładnie na żąbkach koła i na krawędzi głowicy.Najwidoczniej wcześniej ktoś nie miał blokad. Znaki te idealnie się zgrywały jak założyłem blokady a na kole na wale jest fabryczny. Z ciekawości zdjołem blokadę na wałku wydechowym (bo i tak nie trzymała przez te szpilki) jak już pasek był zdjęty i w sumie wałek nie uciekał więc nie była niezbędne.Tak naprawdę to blokady są tylko ułatwieniem bo mamy wałki zablokowane, lecz bez blokad możemy sobie zaznaczyć ich położenie i to bardzo dokładnie, ale będą uciekać, sprężynować i jest trudniej przez to założyć pasek.Jeśli ząś juz pasek mamy założony, napinacz napięty i na wszystkich trzech kołach znaki zgrywają sie ze sobą idealnie to jest git

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcins737
    i tu się mylisz , grubsze nie musi być mocniejsze od cienkiego
    Nie znam się na hartowaniu stali to niestety nie pociągnę tej dyskusji

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie śruby

    Radzę wymienić te zwykłe ósemki na ósemki ulepszane, to przecież żaden problem, ale trzeba oczywiście zdjąć pokrywę zaworów, co zajmuje trochę czasu. Radzę też jak najprędzej wymienić to uszkodzone i pospawane koło wałka rozrządu na nowe, chyba że wolisz ryzykować awarię układu rozrządu i kosztowną naprawę uszkodzonej głowicy. Trzeba też pamiętać, że takie koło jest idealnie wyważone, a przy kilku tysiącach obrotów na minutę pospawane koło może dawać bicia, co będzie bardzo niekorzystne dla łożysk wałka rozrządu.

Podobne wątki

  1. [156] 2.4 jtd 140KM zerwane kliny kol rozrzadu
    Utworzone przez _zagiel_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 13-05-2015, 11:59
  2. Zerwane gwinty na obudowie skrzyni!
    Utworzone przez mushroom w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-07-2014, 08:44
  3. [156] zerwane linki
    Utworzone przez Krzysiek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 16:40
  4. zerwane szpilki
    Utworzone przez popi w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-03-2010, 17:17
  5. [164] Ucho tłumika końcowego- zerwane
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-07-2009, 10:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory