Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Kontrolka ładowania... Pasek cały, auto pali...

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Exclamation Kontrolka ładowania... Pasek cały, auto pali...

    Witam. Jestem tu nowy.
    Znalazłem się tutaj, bo moja Alfa 156 1.8 TS zaczęła w końcu pokazywać rogi...

    Więc może do rzeczy: Dziś spieszyłem się po pracy i trochę ją przeciągnąłem z pod świateł... Wskazówka obrotomierza poszła trochę powyżej 7tys a po chwili zapaliła się kontrolka ładowania...
    Dojechałem do domu, myślałem, że wieloklin padł, lecz okazało się, że jest cały.
    Szukałem w necie ale nie znalazłem odpowiedzi na ten objaw...
    Auto o dziwo odpaliło jeszcze 2 razy i myślę, że i 3-ci odpali...

    Moje pytanie brzmi: czy przyczyną palącej się kontrolki mogą być wykończone szczotki alternatora, regulator napięcia...? Nie jestem mechanikiem, AR mam krótko więc proszę o wyrozumiałość...

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    dobrze kombinujesz, jeśli pali się kontrolka tylko chwilowo to bym bardziej na regulator obstawiał
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Tyle, że ona pali się cały czas, więc nie jestem pewien i pytam... może ktoś coś podrzuci, może miał podobny problem??

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    czyli układ ładowania jest odcięty
    sprawdź najpierw czy wogule wirnik się kreci, potem szczotki, mostek, regulator
    ja się z tym nie grzebałem nigdy ale ponoć wyciąganie alternatora do miłych spraw nie należy
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    To jest problem, bo jest już ciemno, a ja bez auta to jak bez ręki... nawet do roboty nie mam się jak dostać... Zaraz posprawdzam wirnik etc i napisze... mam nadzieję, że to błahostka...

    Więc: Wirnik się kręci, poza tym nie jestem w stanie niczego stwierdzić...
    Alternator wydaje się działać normalnie, nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków... Autko odpaliłem bez najmniejszego problemu...
    Teraz kolejne pytanie... Wiem, że alfy mają bardzo wybujałą elektrykę, zauważyłem, że żarówka tablicy z tyłu siadła... czy to może być powodem??
    Ostatnio edytowane przez veet ; 12-12-2010 o 19:09

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    wątpliwe, cos szybko poszło, zdjołes pasek kreciłes reką wirnik??
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  7. #7
    ViP Pirat drogowy Avatar patryk_wey
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    156 2,4 JTD 136 KM 1999 rok
    Postów
    204

    Domyślnie

    napewno coś w alternatorze więc trzeba go wyciągnąć, rozebrać i wymienić albo szczotki albo cały regulator. Zobaczysz jak zdejmiesz
    Alfa Romeo 156
    2,4 JTD - 136 KM
    1999 rok
    COSMO BLUE MET

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    No więc panowie AR mnie zaskoczyła
    Problem sam z siebie miną
    Wyjechałem po kolegę i lampka zgasła... Co nie zmienia faktu, że pojadę w tygodniu do mechanika i dowiem się co było powodem...
    Dzięki za pomoc

  9. #9
    ViP Pirat drogowy Avatar patryk_wey
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    156 2,4 JTD 136 KM 1999 rok
    Postów
    204

    Domyślnie

    Czyli szczotki zaskoczyły ale to znak że czas je wymienic bo nastepnym razem możesz nie miec szczęścia
    Widać Alfa Cie lubi
    Alfa Romeo 156
    2,4 JTD - 136 KM
    1999 rok
    COSMO BLUE MET

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że lubi, bo drugi samochód odmówił posłuszeństwa i wrócił na śląsk...
    Alfe mam zaledwie od 2 miesięcy więc dopiero 7 tys. km zrobiłem.
    Jak na razie miałem czas zrobić zawieszenie... brakuje mi czasu na podstawowe wymiany płynów, rozrządu etc... do nowego roku muszę tak przekulać... chyba, że coś wcześniej się stanie i pójdzie na warsztat... ech... masakra. Mam nadzieję, że nie będę miał z nią żadnych przygód...

Podobne wątki

  1. Miga kontrolka ladowania auto stanelo, jak naciagnac pasek
    Utworzone przez Bispol666 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-02-2015, 06:30
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-10-2014, 12:41
  3. [GTV Spider] Bezpiecznik F15 pali cały czas
    Utworzone przez DominikWrc w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-03-2014, 19:56
  4. [159] Pali się kontrolka 'Check', auto pracuje poprawnie, examiner pokazał błąd P0180
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 23:29
  5. [146] kontrolka od wtrysków się pali auto ma muła
    Utworzone przez Jarek123 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-01-2008, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory