Strona 10 z 17 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 163

Temat: Alfa vs Zima

  1. #91
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    AR 145 1,4 TS 2000r; AR 156 SW 1,9 JTD 2005r
    Postów
    126

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest w 147 ale w 156 na wysokości klamki jest wkręt na torksa widać go przy otwartych drzwiach. Podobno jak go wykręcisz i wypsikasz smarem w spreju problem z zamkiem zniknie.

  2. #92
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    z tego co kojarze to w 147 też coś takiego jest. Jutro może to sprawdze

  3. #93
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar prodigyboy
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była 156 2.4 JTD z przesiadką na X5 , obecnie 156 1.9 SW
    Postów
    267

    Domyślnie

    Dziś urwałem lewą tylną klamkę gdu chciałem laptopa wrzucic do tyłu . Lekko pociągnąłem i została mi w dłoni wraz z zamarzniętą kulką lodu :/


  4. #94
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek75 Zobacz post
    Ze 145 1,4TS mam z kolei problem tego typu, że po nocy po odpaleniu obroty skaczą do 2,5tyś po chwili opadają do 1,5tyś, a po dłużej chwili, 2 może 3 minuty, do 900 - 1000. Dzieje się to dosyć płynnie, tzn. nie ma falowania obrotów. Kontrolka smarowania gaśnie po 4-6 sekundach od zapłonu. Alfa odpala bez najmniejszych problemów, bez względu na temperaturę, olej - stan prawie max , dolewki 2x0,1l na rok. Wymiana wypada w nastepnym miesiącu. Silnik chodzi dobrze, brak dziwnych hałasów. Po nagrzaniu ładnie wchodzi na obroty, braków w mocy nie zauważyłem. Ma ktos jakiś pomysł?
    Normalna sprawa = ssanie.

    Jest zimno, olej gęsty = większe opory = większe spalanie = większe obroty (choś może obroty zbyt duże? - może zła klasa oleju?) do czasu osiągnięcia jakieś tam temperatury.

  5. #95
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Normalna sprawa = ssanie.

    Jest zimno, olej gęsty = większe opory = większe spalanie = większe obroty (choś może obroty zbyt duże? - może zła klasa oleju?) do czasu osiągnięcia jakieś tam temperatury.
    Zdaje mi się ze diesle nie powinny miedz takich obr.
    Z tego co widziałem w innych dieslach to na biegu jałowym nigdy nie ma więcej niż ~1100obr/min., także zaraz po odpaleniu zimnego motoru.

  6. #96
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Gregory 156
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Przyszowa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0TS 155KM 32301 2000r
    Postów
    143

    Domyślnie

    moja opinia o alfie w zimie jest zaskakująco dobra, pali na dotyk za pierwszym razem, bałem się że jak nasypie dużo śniegu i zaspy się narobią to alfinka nie da rady mam zakręt do domu 90 stopni i od razu wzniesienie małe zero rozpędu, nie jedno auto zostaje na dole albo tyłem musi wyjeżdżać (z doświadczenia opel vectra 1.6, mazda323f 1.5) a 156 na dwójce spokojnie nawet koła nie grzebną, a co najśmieszniejsze nie jeden diesel nie daje rady, a każdy mówi ''e dizel to musi iśc'' a tu gały niektórzy wystawiają

  7. #97
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    AR 145 1,4 TS 2000r; AR 156 SW 1,9 JTD 2005r
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał Młody_Alfista Zobacz post
    Zdaje mi się ze diesle nie powinny miedz takich obr.
    Z tego co widziałem w innych dieslach to na biegu jałowym nigdy nie ma więcej niż ~1100obr/min., także zaraz po odpaleniu zimnego motoru.
    W tekście jest mowa o silniku benzynowym, dokładnie o twinsparku.

  8. #98
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Zawieszenie duży minus - przejazdy po śniegu to męka....a jak policjant i masa śniegu to masakra.

  9. #99
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Piła
    Auto
    AR 145 1,4 TS 2000r; AR 156 SW 1,9 JTD 2005r
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    Normalna sprawa = ssanie.

    Jest zimno, olej gęsty = większe opory = większe spalanie = większe obroty (choś może obroty zbyt duże? - może zła klasa oleju?) do czasu osiągnięcia jakieś tam temperatury.
    Dzięki za zainteresowanie tematem.
    Też myślę, że to wina ujemnych temperatur. Jak było ciepło takich objawów nie było. Przy ostatniej odwilży kontrolka gasła zauważalnie wcześniej. Co do oleju to leję od lat selenię - zalecaną w książce serwisowej, zresztą takim olejem samochód był zalewany od nowości.
    Wczoraj się dokładnie przyjrzałem i wygląda to tak: zapłon świeci się kontrolka oleju, obroty około 2500 i od razu spadają do 1500, gaśnie kontrolka oleju - czas około 5s. Obroty 1500 utrzymują się przez dłuższa chwilę ale zauważalnie i płynnie maleją.
    Zastanawiam się nad pomiarem ciśnienia oraz profilaktyczną wymianą czujnika ciśnienia. Warunek jest taki, że jeżeli ma pokazać faktyczne ciśnienie podczas opisanej sytuacji to silnik musi być zimny. Na ciepłym będzie inny odczyt. Koszt czujnika jest stosunkowo niewielki 30-50 zł. Orientujecie się o kosztach wymiany czujnika i pomiaru ciśnienia? Dostęp łatwy nie jest i pewnie trzeba trochę się namęczyć.
    Jestem ciekaw czy w innych TS w czasie mrozów też są takie objawy i dlatego napisałem w tym dziale.

  10. #100
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lutraki Zobacz post
    Zawieszenie duży minus - przejazdy po śniegu to męka....a jak policjant i masa śniegu to masakra.
    Albo jest sportowo, albo wygodnie... Trzeba było Pandę kupić .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [156] Alfa Romeo rozmiar opon - lato / zima
    Utworzone przez zbyl w dziale 156
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 06-12-2019, 20:13
  2. progi zima Alfa 156 TS 2.0
    Utworzone przez nexus111 w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2015, 23:03
  3. [147] LPG a zima
    Utworzone przez karolekk w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 17:14
  4. [145] Zima centralny....
    Utworzone przez Pingwin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-02-2010, 22:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory