Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 48

Temat: Alfa 156 1,9 JTD 2002 słabo odpala

  1. #21
    west13
    Gość

    Domyślnie

    Ja rano jak wziąłem się za odpalanie to było -21 stopni. Wsiadłem podgrzałem trzy razy świeczki i zacząłem odpalanie. Dwa pierwsze obroty bardzo wolne, kolejne obroty coraz szybsze. Ogólnie to kręcił, ale nie mógł coś załapać, Już prawie miałem kluczyk odpuścić, a tu nagle załapał. Miesiąc temu wymieniłem wszystkie świece żarowe w swojej 156 1.9JTD 8V, akumulator mam Centra 670A, 71AH (roczny, dobrze naładowany). Co może być przyczyną, że aby odpalić potrzebne było ponad 10 obrotów silnika ? W zasadzie to ja bym tak długo go nie kręcił tylko tak gdzieś od piątego obrotu wydawało mi się, że już prawie łapie, ale coś właśnie nie mógł zaskoczyć.

  2. #22
    kaczi156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał west13 Zobacz post
    Ja rano jak wziąłem się za odpalanie to było -21 stopni. Wsiadłem podgrzałem trzy razy świeczki i zacząłem odpalanie. Dwa pierwsze obroty bardzo wolne, kolejne obroty coraz szybsze. Ogólnie to kręcił, ale nie mógł coś załapać, Już prawie miałem kluczyk odpuścić, a tu nagle załapał. Miesiąc temu wymieniłem wszystkie świece żarowe w swojej 156 1.9JTD 8V, akumulator mam Centra 670A, 71AH (roczny, dobrze naładowany). Co może być przyczyną, że aby odpalić potrzebne było ponad 10 obrotów silnika ? W zasadzie to ja bym tak długo go nie kręcił tylko tak gdzieś od piątego obrotu wydawało mi się, że już prawie łapie, ale coś właśnie nie mógł zaskoczyć.
    masz taki problem jak ja kolego, mam taki sam silnik iobjawy sa podobne, moze u mnie na wieksza skale bo krece go z 10 sekund i za 3 - 4 razem takiego krecenia dopiero odpala, nigdy w zadnym aucie nie mialem takiej sytuacji ale koledzy alfaholicy przekonuja mnie ze to za słaby prąd rozruchowy chociaz akumulator nie pada, sprawdzalem wydajnosc i moj ma jakies 450A, w zasadzie nie wiem czy to za mało czy ok, bo moze sie okazac,ze aku w innym aucie bedzie jeszcze dlugo smigac, jak go ładowałem przez noc to po podpieciu prostownika to nawet jedna kreseczke nie podniosł sie amperomierz co by wskazywało ze aku naładowany, moze rzeczywiscie co z tym pradem rozruchowym, co prawda nigdy sie z tym nie spotkałem a miałem w zyciu juz kilka diesli i wiedziałem kiedy aku pada, nigdy tez nie miałem alfy

  3. #23
    kaczi156
    Gość

    Domyślnie

    niestety w moim przypadku wykluczam akumulator, z tego wzgledu, ze podpiołem przewodami od ciezarówki 88AH 760A i objaw taki, sam, łapie, puszca i rzoruszbik kreci w miedzyczasie, jak psiknałem samostart do przepustnicy powietrza, która zreszta czyściłem, to odpalił bez grzania siwec, koledzy pomożecie?

  4. #24
    west13
    Gość

    Domyślnie

    Ja w zasadzie akumulator też wykluczam, bo mam roczny z prądem rozruchu 670A i ogólnie doładowany. Dzisiaj jak odpalałem to powtórka z rozrywki dnia wczorajszego. Rozrusznik w zasadzie dosyć mocno kręci i tak jakby łapał, ale odpalić nie może. Jak go potrzymam na rozruszniku dłuższą chwilę (ogólnie to naście obrotów rozrusznika) i się trochę pomęczy to w końcu odpali z wielkim trudem. Ma ktoś jakieś pomysły ?

  5. #25
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    1. Tak jak pisali wyżej macie do sprawdzenie ciśnienie paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. - FES
    2. Sprawdzić czy pompa wys. ciś. nie jest mokra od ON. - ręka pod pompę
    3. Czy silnik odpala twardo, rzuca nim przy odpalaniu i to czuć? Czy podczas odpalanie łapie na wszystkie cylindry podczas kręcenia ale "czegoś" mu brakuje do zaskoczenia? Jeśli tak to czyszczenie/wymiana regulatora ciśnienia paliwa. Często jak niedomaga to lubią pofalować obroty na zimnym silniku, przy dojeżdżaniu do świateł jak wysprzęglasz czuć takie charakterystyczne dobicie obrotów. Opadną minimalnie poniżej jałowych i po sekundzie się stabilizują.

    Ewentualnie dalej coś można myśleć.
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 18-12-2010 o 12:20

  6. #26
    west13
    Gość

    Domyślnie

    Ok, dzięki. Jak posprawdzam i będę coś wiedział to napisze.

  7. #27
    kaczi156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    1. Tak jak pisali wyżej macie do sprawdzenie ciśnienie paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. - FES
    2. Sprawdzić czy pompa wys. ciś. nie jest mokra od ON. - ręka pod pompę
    3. Czy silnik odpala twardo, rzuca nim przy odpalaniu i to czuć? Czy podczas odpalanie łapie na wszystkie cylindry podczas kręcenia ale "czegoś" mu brakuje do zaskoczenia? Jeśli tak to czyszczenie/wymiana regulatora ciśnienia paliwa. Często jak niedomaga to lubią pofalować obroty na zimnym silniku, przy dojeżdżaniu do świateł jak wysprzęglasz czuć takie charakterystyczne dobicie obrotów. Opadną minimalnie poniżej jałowych i po sekundzie się stabilizują.

    Ewentualnie dalej coś można myśleć.
    Tak jakby obnizenie obrowów czuje jak wysprzeglam przy dojezdzaniu, nie szarpie silnikiem na boki przy odpalaniu no i własnie przy kreceniu rozrusznikiem słychac jakby załapywał ale nie na wszystkie gary

  8. #28
    kaczi156
    Gość

    Domyślnie

    Witam, dzwonilem do mechanika jakiegos dobrego niby i on twierdzi ze ktorys lub nawet kilka wtryskow moze lac, kazał mi odłączyc przelewy, i głowny powrót zamknac i zobaczyc czy z ktoregos wtrysku mocniej leci paliwo bo jak leci to mocno to wtrysk do wymiany, tak zrobilem, ale wszystkie jakby równo oddawały tzn to nawet nie leci tylko tak sie siapi leciutko, co wy na to? Znowu z tym czyszczeniem tego czujnika to chodzi o ten na listwie czy taki na pompie?

  9. #29
    Greq
    Gość

    Domyślnie

    Mam dokłądnie ten sam problem.
    Oddałem samochód do bosch service i zdiagnozowali wszystkie wtryskiwacze do wymiany. Dokładnie to 3 do regeneracji a jeden niby całkiem padł. Cena za usluge 2800;/
    Czy to mozliwe, zeby w samochodzie o przebiegu niespelna 170tys siadly wszystkie wtryskiwacze??

  10. #30
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Na zimę polecam paliwo tylko ze sprawdzonych stacji, do tego jakiś uszlachetniacz, który czyści układ paliwowy itd.
    Te 170tyś jak sprawdzone?, czym potwierdzone?, a możliwe jest wszystko, jtd a także inne diesle z CR nie trawią paliwa kiepskiej jakości, tym bardziej dolewek denaturatu (lub innych domowych wymysłow) który nie ma właściwości smarujących a jest nadal polecany (fuck)

Podobne wątki

  1. [146] Słabo odpala
    Utworzone przez keramczak1960 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 15:08
  2. Słabo odpala.
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 18-09-2011, 10:05
  3. [GTV] Odpalanie - słabo odpala
    Utworzone przez klaudiusz76 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 20:31
  4. Słabo odpala
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-01-2011, 14:16
  5. Alfa 156 1,9 JTD 2002 słabo odpala
    Utworzone przez kaczi156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-12-2010, 18:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory