Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Problem z odpaleniem po montazu silnika 3.0 do 166

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie Problem z odpaleniem po montazu silnika 3.0 do 166

    Witam wszystkich,
    mam problem...lecz nie z silnikiem, tylko z pewnym czlowiekiem, ktory dostal ode mnie silnik 3.0 v6 wymontowany ze 166. Silnik zostal zamontowany w ASO i goscie nie potrafia go odpalic... Silnik pracowal idealnie w poprzednim pojezdzie- slyszalem, jezdzilem tym autem. W ASO sprawdzili kompresje i niby jest na dwoch cylindrach ok 6bar, na reszcie ok 11.
    NAWET jakby taka kompresja byla na dwoch garach to czy jest jakakolwiek mozliwosc zeby auto w ogole nie odpalilo? Ja uwazam, ze absolutnie to nie stanowi problemu przy odpaleniu pojazdu[przypominam, ze pojazd niby w ogole nie odpala...], a druga sprawa jest taka, ze bardzo w to watpie zeby byla taka kompresja bo autko pracowalo perfekcyjnie, mialo kopa naprawde mocnego i jezdzilo tak jak przystalo na 3.0 v6 w alfie 166.
    Prosze o jakies szybkie opinie.
    Dziekuje

  2. #2
    Kabar
    Gość

    Domyślnie

    Przy takiej kompresji powinien odpalić, może coś źle podłączyli po przekładce.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    No co ty Kabar w "ASO" by źle podłączyli przecież tam pracują tylko wysoce wykwalifikowani specjaliści!!!
    A co do tematu to jestem pewien że przy takim ciśnieniu bez najmniejszego problemu powinna odpalić, co najwyżej mogła by troszkę gorzej chodzić, ja bym pierwsze sprawdził ustawienie rozrządu bo skoro sprzedałeś ten silnik to gość na pewno zmienił w nim rozrząd a z ustawieniem go w tym silniku podobno nie jest tak kolorowo, (źle ustawiony rozrząd też chyba będzie miał wpływ na ciśnienie, a jeśli goście co zmieniali rozrząd coś zwalili to teraz raczej się nie przyznają)

  4. #4
    Kabar
    Gość

    Domyślnie

    Pod warunkiem że to rzeczywiście ASO jest

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    koles w ASO mowil, ze 3x sprawdzali rozrzad. Dla mnie nie do pomyslenia w ogole, ze w serwisie moze ktos zrobic blad lub sie pomylic. Co do rozrzadu to nie jest kolorowo, ale sam ustawialem w tych silnikach niejednokrotnie rozrzad i bez najmniejszego problemu to wychodzilo- jak tylko sa blokady to zaden problem.
    No i pewnie, ze sie nie przyznaja bo by sobie reputacje zepsuli. Rozmawialem z gosciem z ASO, ale on twierdzi, ze nie wie co sie dzieje z silnikiem, wg mnie smiech na sali- a klienta skasowali lacznie 3500zl za robote i jakies tam pierdoly- uszczelki, plyny etc...
    aha...no i wydaje mi sie, ze raczej jest to niemozliwe zeby byla ladna kompresja na calym silniku a na dwoch cyl tak licha- jakby motor byl zajechany to raczej na kazdym cylindrze byloby slabo z kompresja
    Dzieki

    ---------- Post dodany o godzinie 20:06 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:05 ----------

    nie no, ASO to jest bo dostalem mailem wydruk od nich.

  6. #6
    Kabar
    Gość

    Domyślnie

    Nie, niekoniecznie. Mam silnik w moim R5 który ma kompresję:

    I - 12,5
    II - 12,5
    III - 7,5
    IV - 5,5

    Auto jeździ, odpala bez problemu ale pracuje nierówno i sporo wypija :-)

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Generalnie V6 jak braknie mu dwóch garów bez problemu odpali i będzie chodziło, pod warunkiem tylko że te dwa gary nie są na jeden głowicy. Co do braku kompresji i z czego może to wynikać, generalnie jeśli robili rozrząd to zapewne zmieniali uszczelniacze wałków rozrządu, mogli wyjmować całkiem wałki z głowic, i potem zamontować je na "na pełnych" szklankach co jeśli przy okazji ciut źle ustawili rozrząd może spowodować że się zawór z tłokiem musnął. Inna sprawa że po takiej operacji, jeśli silnik nie odpalił im i nie pracował wystarczająco długo aby hydraulika rozrządu napełniła się ja należy oliwą, to nie ma co mierzyć kompresji nawet, bo nie będzie to miarodajny wynik. Gdy przekładałem 3 litry w moją 156 silnik stał przed całą operacją jakiś miesiąc, do tego rozłożyłem rozrząd, szklanki były wyjęte itp. odpalił z początku na 3 może 4 gary, klepał szklankami i po jakichś 5 minutach pracy jak zaczął łapać temperaturę, hydro złapało olej zaczął pracować stopniowo na kolejne cylindry i ożył jak należy.
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 17-12-2010 o 21:09
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    oczywiscie macie racje, ale chcialem tylko poznac opinie innych uzytkownikow. ja niejednokrotnie odpalalem v6 gdzie byly POKRZYWIONE ZAWORY oraz przestawiony rozrzad i na dwoch garach kompresja ZERO- z problemami, ale auto odpalilo, a tu moim zdaniem bez cienia watpliwosci powinna maszyna palic. Goscie wymieniali od cholery uszczelek przy tym silniku wiec co tam nagrzebali wiecej nie mam pojecia. Jedno wiem, ze wcale w ASO nie ma wielkich ekspertow, a kase zgarniaja ogromna za robote i czesci.
    Ponadto wiadome, ze jak sie szklanki sciaga itp to wszystko trzeba ladnie naoliwic, no ale nie wspominalem nawet o czyms takim podczas rozmowy z czlowiekiem z ASO bo przyjalem to za pewnik z ich strony.
    Poprostu jest niewiadoma dlaczego silnik nie pali, na kompie nie ma bledow i taka byla rozmowa z panem z ASO....ogolnie dramat....

Podobne wątki

  1. [145] Dziwny problem z odpaleniem silnika 1.4 16V
    Utworzone przez ShowFatality w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 13:09
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  3. Problem z odpaleniem silnika 156 gaz
    Utworzone przez Pocisk w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 19:14
  4. Problem z odpaleniem silnika
    Utworzone przez kawa320 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 19:27
  5. [146] Problem z odpaleniem ciepłego silnika.
    Utworzone przez Uszatek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-06-2008, 22:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory