Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Jak sprawdzic poduszkę/poduszki silnika ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie Jak sprawdzic poduszkę/poduszki silnika ?

    Czesc,

    Zdecydowalem sie na nowy temat bo podobnego dotyczacego TS nie widzialem na forum. Mam taki problem maly z bella, ze auto wibruje w czasie jazdy i na postoju. W czasie jazdy przy kredkosciach miedzy 60-70 najbardziej i 2-3 tys obrotow. w czasie postoju na biegu jalowym. Wibracje pojawiaja sie okresowo, falami. Auto wpada w wibracje troche potrzesie i potem ok. I potem znow. Wibracje czuc najbadziej w dolnej czesci auta - pedaly, podloga. Na desce rodzielczej slabiej. Na wstepie chcialbym sprawdzic poduszki silnika. Jak to moge zrobic ? Silnik taki jak w opisie 1.8 TS 140 koni 2001 rok. Ogolnie auto chodzi rewelacyjnie
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Czy to jest jakos niewykonalne czy co ? Dotad zandej odp - dziwne.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śl.
    Auto
    Giulietta Veloce 1.75 TCT
    Postów
    526

    Domyślnie

    wcisnij hamulec, wrzuc bieg i puszczaj gwaltownie sprzeglo (tak zeby auto nie zgaslo), wewnatrz auta powinno slychac stuki, ewentualnie ktos na zewnatrz moze obserwowac silnik i sluchac.
    Druga metoda, ktora mechanik zdiagnozowal u mnie prawa poduszke silnika (pierwsza metoda nie wykazala nic, ale silnikiem niezle wyrabialo) to po prostu zlapac za pasek osprzetu silnika, oczywiscie na zgaszonym silniku, i probowac szarpac gora-dol, nie urywajac paska trzeba to zrobic dosc energicznie, u mnie wyraznie bylo slychac luzy w poduszce jak dzwigalem tak silnik.
    Mam nadzieje ze pomoglem

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał KornelPL Zobacz post
    Czy to jest jakos niewykonalne czy co ? Dotad zandej odp - dziwne.
    yyyy święta były czy co że jakoś nikt nie odpisał?
    tak jak kolega wyżej napisał, generalnie to silnik na sprawnych poduszkach nie powinien jakoś mocno pracować na poduszkach w trakcie szarpanie go

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. [MiTo] Boczne poduszki w siedzeniach - jak sprawdzic ze sa
    Utworzone przez kedziart w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 09:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory