Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: pomocy-gaz w 1,4 uno monowtrysk !!!

  1. #1
    bubu81
    Gość

    Lightbulb pomocy-gaz w 1,4 uno monowtrysk !!!

    Witam Forumowiczow , wiem że to całkiem inne auto ale stwierdziłem ze musze napisac ,poniewaz sam nie wiem juz co robic ,jesli w złym miejscu proszę o przeniesienie !

    W czym problem , posiadam fiata uno 1,4 na monowtrysku , i cala instalacje gazowa (gaźnikowa ) z alfy 33 która rozebrałem na części.Postanowiłem wykorzystać ta instalacje ( tak nielegalnie ) i założyć ja do uno .

    I teraz pojawiają się moje wątpliwości ,
    1- oryginalna gaźnikowa instalacja gazowa , ma elektrozawór który montuje się na przewodzie paliwowym i w ten sposób załącza się lub odłącza benzynę w instalacji (wymagała wypalenia w gaźniku ) teraz montując ową instalacje do mono wtrysku nasunęła mi się myśl czy nie lepiej zrobić odcięcie napięcia na wtrysk i pompę paliwa (tak żeby ja wyłączyć )
    czy to odpowiednie rozwiązanie ?(pompa i wtrysk wtedy by nie pracowały )
    2- ta instalacja gaźnikowa pracowała w alfie bez jakiegokolwiek modulatora sondy lambda czy jeśli zastosuje wyżej wymienione rozwiązanie , silnik powinien chudzić normalnie na gazie-tzn bez sondy?

    bardzo proszę o konkretne odpowiedzi ludzi ,którzy maja cokolwiek do powiedzenia w tym temacie bo nie che mi się dochodzić do tego metoda prób i błędów
    wszelkie sugestii mile widziane

    spytacie po co zakładać gaz do tak małego samochodu ?
    wiec odpowiadam 33 imola mniej palila niz ten zaje....y fiat uno powiem więcej omega 2,3 dti mniej paliła
    pozdrawiam bubu

  2. #2
    epion
    Gość

    Domyślnie

    spytacie po co zakładać gaz do tak małego samochodu ?
    wiec odpowiadam 33 imola mniej palila niz ten zaje....y fiat uno powiem więcej omega 2,3 dti mniej paliła
    ja 3 lata temu miałem uno 1.4, jeździłem nim do liceum i srednio palil ok 12 litrow tylko, że cały czas było ciśnięte

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał epion Zobacz post
    ja 3 lata temu miałem uno 1.4, jeździłem nim do liceum i srednio palil ok 12 litrow tylko, że cały czas było ciśnięte
    Mi swego czasu w seicento 900ccm spalanie 9,7l wychodziło

  4. #4
    bubu81
    Gość

    Domyślnie

    ja przez 3 lata jeździłem omega 2,3 i przy ciągłym deptaniu nie spaliła nigdy więcej jak 9 litrów , mało tego alfa przez krótki okres użytkowania nie wychodziła ponad 10 a tu fiat uno i powiem wam tez wychodzę ponad 12 !!!! dlatego gdyby ktoś wiedział coś na temat gazu , miał doświadczenie jakieś w montowaniu lpg to będę wdzięczny za pomoc bo mnie zeżre(finansowo) jedno z uznanych za najbardziej ekonomiczne auto w polce !!1

    ps. wytłumaczę może co zamierzam zrobić będzie łatwiej i niech ktoś mi powie czy to będzie działać tak jak należy ?

    wiec ,posiadam instalacje gaźnikową , która chodziła w alfie 33 bez żadnych problemów, (sek w tym ze nie pamiętam jak ona była podłączona ) i teraz po zainstalowaniu butli ,reduktora zaworu,muszę to jakoś podłączyć żeby zasilało wedle życzenia raz gazem raz benzyna bez jakiegokolwiek przełączania samoistnego miedzy gazem a benzyna wszystko ma się odbywać manualnie .Zamierzam wpiąć się pod mono wtrysk i pod pompę paliwa i gdy przełączę na gaz automatycznie odłączę zasilanie wtrysku i pompy paliwa (tak żeby nie pracowały ) i tu pojawia się pytanie: czy będzie to tak działało ?czy sterowanie wtryskiem benzyny nie odbierze tego jako awarie układu ? ponieważ nie będzie żadnych modulatorów itp rzeczy !

    proszęo potwierdzenie lub zanegowanie takiego sposobu podpięcia?
    Ostatnio edytowane przez bubu81 ; 05-01-2011 o 17:38

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu81 Zobacz post
    ja przez 3 lata jeździłem omega 2,3 i przy ciągłym deptaniu nie spaliła nigdy więcej jak 9 litrów , mało tego alfa przez krótki okres użytkowania nie wychodziła ponad 10 a tu fiat uno i powiem wam tez wychodzę ponad 12 !!!! dlatego gdyby ktoś wiedział coś na temat gazu , miał doświadczenie jakieś w montowaniu lpg to będę wdzięczny za pomoc bo mnie zeżre(finansowo) jedno z uznanych za najbardziej ekonomiczne auto w polce !!1

    ps. wytłumaczę może co zamierzam zrobić będzie łatwiej i niech ktoś mi powie czy to będzie działać tak jak należy ?

    wiec ,posiadam instalacje gaźnikową , która chodziła w alfie 33 bez żadnych problemów, (sek w tym ze nie pamiętam jak ona była podłączona ) i teraz po zainstalowaniu butli ,reduktora zaworu,muszę to jakoś podłączyć żeby zasilało wedle życzenia raz gazem raz benzyna bez jakiegokolwiek przełączania samoistnego miedzy gazem a benzyna wszystko ma się odbywać manualnie .Zamierzam wpiąć się pod mono wtrysk i pod pompę paliwa i gdy przełączę na gaz automatycznie odłączę zasilanie wtrysku i pompy paliwa (tak żeby nie pracowały ) i tu pojawia się pytanie: czy będzie to tak działało ?czy sterowanie wtryskiem benzyny nie odbierze tego jako awarie układu ? ponieważ nie będzie żadnych modulatorów itp rzeczy !

    proszęo potwierdzenie lub zanegowanie takiego sposobu podpięcia?
    Grzesiek.K fachmen od tych spraw więc uderz do niego coś poradzi na pewno

  6. #6
    bubu81
    Gość

    Domyślnie

    oki wyslalem mu wiadomosc na priv dzieki na razie Morze kolega tutaj zaglądnie i powie co wie będę wdzięczny

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    1- oryginalna gaźnikowa instalacja gazowa , ma elektrozawór który montuje się na przewodzie paliwowym i w ten sposób załącza się lub odłącza benzynę w instalacji (wymagała wypalenia w gaźniku ) teraz montując ową instalacje do mono wtrysku nasunęła mi się myśl czy nie lepiej zrobić odcięcie napięcia na wtrysk i pompę paliwa (tak żeby ja wyłączyć )
    czy to odpowiednie rozwiązanie ?(pompa i wtrysk wtedy by nie pracowały ) - tak to nalezy właśnie zrobić, przekaźnik i rozcinasz nim zasilanie wtryskiwacza i pompy po załączeniu LPG
    2- ta instalacja gaźnikowa pracowała w alfie bez jakiegokolwiek modulatora sondy lambda czy jeśli zastosuje wyżej wymienione rozwiązanie , silnik powinien chudzić normalnie na gazie-tzn bez sondy? w Uno możesz na czas pracy na lpg rozcinać sygnał sondy do sterownik PB przekaźnikiem, tak żeby nie widział co pokazuje sonda i wystarczy, będzie pracował poprawnie
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    bubu81
    Gość

    Domyślnie

    dzięki Grzesiu o to mi chodziło a dodatkowo ta sonda super w razie czego będę pisał jeszcze an razie dziękuje

Podobne wątki

  1. Problem ze starą instalacją STAG-100 , monowtrysk.
    Utworzone przez Nazar w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-01-2013, 17:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory