Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Podczas przełączania na LPG brak mocy

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie Podczas przełączania na LPG brak mocy

    Witam
    Mam taki problem, podczas jazdy w czasie gdy auto przełącza się na LPG traci moc na około 4sek (silnik zachowuje się tak jakby pracował na 2 baniakach), silnik nie gaśnie Na luzie przełączanie jest płynne Problem pojawia się gdy podczas dodawania gazu auto zacznie sie przełączać.

    Innych problemów nie ma silnik pracuje równo jest mocny
    Pozdrawiam

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Jakaś dziwna ta temperatura.Reduktor i gaz ma prawie jednakową.Sprawdz czy prawidłowe czujniki odfajkowałeś.
    Kalibracja robiona przy 66 a jak widac temperatura robocza ok 40st.
    Pasowałoby ją zrobić powtórnie z jak najniższą temperaturą
    Jest taka opcja włączania wtryskiwaczy,,wszystkie na raz czy pojedynczo,,czy jakoś tak ,sprawdz czy nie masz ,,wszystkie na raz,,
    Odfajkuj ptaszka,,wyłącz przy pierwszym,,
    Już nie czepiam się valteków bo to one mogą być przyczyną tych problemów.
    Narazie spróbuj zrobić powtórną kalibrację.
    Jaki masz reduktor?
    Zapętlanie sie wtrysków wskazuje ,że coś jest żle zrobione.Albo dysze słabo dobrane albo reduktor słabiutki.
    W sumie zrób fotki ze środka gdzie i jak nawiertki? Typ reduktora
    czyli jak najwiecej danych o tej instalacji.
    Zrób zrzuty osc.podczas jazdy z nogą w podłodze oraz z czasu jak ci tak świruje.
    Ktoś tutaj napewno Ci pomoże.

    ---------- Post dodany o godzinie 17:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:09 ----------

    W tym wątku może coś znajdziesz.
    http://www.forum.alfaholicy.org/lpg_...elaczeniu.html
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Dołącz plik oscyloskopu na którym będzie przełączenie instalki na gaz.Wtedy będzie możliwość zaobserwowania jak zachowują się poszczególne podzespoły.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Odfajkuj ptaszka,,wyłącz przy pierwszym,,

    W celu?



    Generalnie poza tym źle wybrany czujnik temp. gazu lub reduktora - na jednym printscrenie widać gaz cieplejszy niż reduktor
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Proszę o kilka wskazówek jak przeprowadzić kalibracje i jak sprawdzić jakie mam czujniki?. Nie mam doświadczenia w tych sprawach.
    Zrzuty zrobię najszybciej w poniedziałek.

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    W celu?
    Bo bez ptaszka ładniej ta zakładka wygląda

    ---------- Post dodany o godzinie 22:49 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:47 ----------

    A te valteki nie powinny być w pionie?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    exodusq
    Gość

    Domyślnie

    niekoniecznie

  8. #8
    Kabar
    Gość

    Domyślnie

    Ja bym zmienił temperaturę przełączania na wyższą.
    Przynajmniej u mnie jak ustawiałem mniej niż 30 stopni to było szarpanie przy przełączaniu.
    Przy 35 było ok. Co prawda to było latem ale chyba teraz nie powinno być inaczej.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Udało mi się już rozwiązać ten problem. Przyczyną nie była zła kalibracja czy też za niska temp przełączania tylko problem tkwił w starym firmwerze był on w wersji v.2 zaktualizowałem go do v.6.7 i pozostawiłem stare ustawienia.
    Dziękuje za wszą pomoc.

    Mam jeszcze jedno pytanie, napiszę tutaj aby nie zakładać kolejnego tematu.
    Czy po wymianie sondy lambda jest potrzebna kalibracja gazu (poprzednia kalibracja była robiona na uszkodzonej sądzie) Pytałem gazownika i on odparł że nie ma takiej konieczności ,,w instalacjach sekwencyjnych sonda jest nie potrzebna".

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał petro_m Zobacz post
    Czy po wymianie sondy lambda jest potrzebna kalibracja gazu (poprzednia kalibracja była robiona na uszkodzonej sądzie) Pytałem gazownika i on odparł że nie ma takiej konieczności ,,w instalacjach sekwencyjnych sonda jest nie potrzebna".
    Należy przeregulować na nowo.

    Algorytm kalibracji sterownika LPG jest taki, że bawiąc się mnożnikiem LPG, obserwujesz zachowanie sterownika PB, jeśli masz złą mieszankę LPG sterownik PB mając sprawną sondę widzi to i koryguje i koryguje czas wtrysku skraca lub wydłuża, i wtedy masz możliwość tak doregulować instalacje LPG żeby sterownik PB nie musiał korygować nic i to jest poprawna regulacja, a jeśli sonda była uszkodzona, Ty/gazownik bawisz się mnożnikiem, ale sterownik PB nie widzi zmian składu mieszanki bo sonda nie działa a tylko dzięki niej te zmiany może wykryć to czy jest szansa ustawić poprawnie instalację? Sonda to tak jakby pętla sprzężenia zwrotnego na regulator którym w aucie jest sterownik wtrysku PB, gdy pętla nie działa nie działa regulacja.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Brak mocy podczas ruszania 2.4 JTD 175KM
    Utworzone przez laska w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-06-2015, 18:21
  3. Brak mocy podczas jazdy .
    Utworzone przez Poaland1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 11:48
  4. Brak mocy podczas jazdy JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 15:34
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 12:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory