Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: [166] 2.4JTD jak jeździć żeby nie popsuć?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jaroman2
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Podkarpacie, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD '00
    Postów
    81

    Domyślnie [166] 2.4JTD jak jeździć żeby nie popsuć?

    Witam forumowiczów.
    Niedawno nabyłem Alfę 166 z silnikiem 2.4JTD 10V z 2000 roku. Jest to moja pierwsza Bella i również pierwszy diesel.
    Mam pytanie odnośnie eksploatacji:
    Jak jeździć żeby silnik i turbo wytrzymały długo?
    Obecnie jest na liczniku 186 tys km i jeszcze nie wiem czy było coś robione z turbem bo książka serwisowa dotrze do mnie za jakieś 2 tygodnie.
    Wiem oczywiście ze dieselka najpierw trzeba rozgrzać ale jak długo mam stać i czekać?
    Wystarczy żeby pochodził kilka chwil i potem można powoli jechać? Czy mam czekać aż podniesie mi się skazówka od temperatury?
    Przy gaszeniu mam też odczekać chwilkę czy mogę od razu zgasić?;P(a moze 'przygazować' przed zgaszeniem jak to w autobusie?)

    Mile widziane wskazówki na temat ekonomicznej jazdy ponieważ na razie z komputera nie zeszło poniżej 9l/100km, a w ogóle to pokazuje 13 - tyle ze jeździłem trochę po miejscu.

    Jeszcze jedno pytanie troszkę OT:
    koleżanka ma AR 146 2.0TD z 1998 roku i narzeka, że za dużo pali.
    Pojeździłem trochę i faktycznie skazówka od paliwa leci szybciej niż w mojej, mimo delikatnej jazdy i nie katowania silnika pod każdym tego słowa znaczeniem.
    Czy to możliwe żeby 166 paliła mniej od 146?

    Pozdrawiam wszystkich

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Gratuluje zakupu
    Co do zapalania to są oczywiście dwie szkoły. Moim zdaniem odpalasz, czekasz kilka sekund, żeby olej rozprowadził się po całym silniku i ruszasz. Nasze silniki rozgrzewają sie dość wolno (mimo sprawnego termostatu - co przy naszych przebiegach nieczęsto się zdarza). Nie powinieneś wysilać silnika zanim nie osiągnie temperatury 90 stopni. Jeśli termostat jest sprawny silnik powinien osiągnąć tę temperaturę (chociaż na tym forum sa tacy, którzy uważają, że 80 stopni też wystarcza...)

    Bezwzględnie natomiast nie wolno wyłączać silnika natychmiast po ostrej jeździe. Jeśli to będziesz robił często - zatrzesz turbinę.

    Moja bella pali około 7 litrów (średnio)

    Aha - i nie polecam domowego chiptuningu - wiem, bo szedłem tą drogą
    Ostatnio edytowane przez iwok ; 15-01-2011 o 16:24

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jaroman2
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Podkarpacie, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD '00
    Postów
    81

    Domyślnie

    No wiec dzięki za info, moja osiaga 90 stopni nawet dość szybko podczas lekkiej jazdy.
    A gdy sobie spokojnie przyjadę pod dom to mam chwilkę poczekać niech chodzi na wolnych obrotach i po chwili zgasić czy jak?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    Nie należy szybko gasić silnika po ostrej jeździe, tak jak kolego wyżej pisał, po normalnej jedźcie nic nie zaszkodzi jak odczekasz kilkanaście sekund zanim zgasisz silnik, ja tak robię. Co do spalania to na moje oko dużo za wysokie, licz po tankowaniu bo ICS może Cię przekłamywać. Podjedź z Bellą pod komputer i sprawdź czy wszystko jest ok.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Niekoniecznie. Chodzi o to, żeby przez chwilę silnik popracował bez turbiny (czyli poniżej 1800 obr/min). Wystarczy przejechać kilkaset metrów (np osiedlową drogą) "na luziku".

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jaroman2
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Podkarpacie, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD '00
    Postów
    81

    Domyślnie

    w sumie to jestem pewien że przekłamuje bo poziom paliwa po przejechaniu 75km zmienił się o milimetr. Jeździłem spokojnie i rzadko przekroczyłem 3tys obrotów wiec jakby pokazywał dobrze to w sumie paliwa już by nie było bo na rezerwę zalane było 20l.
    Na komputerze to jakoś skalibrują?
    Ostatnio edytowane przez jaroman2 ; 15-01-2011 o 16:58

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dawid_007_04
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Tucze
    Auto
    Była Alfa 155 2,5 TD 1994r. Alfa 166 3.2 V6 , Alfa 166 2,4 JTD 2000 r
    Postów
    327

    Domyślnie

    Jeżeli masz dostęp od rozbudowanego "tajnego menu" to można tam to skorygować, ale radził bym tam nie zaglądać jako nowy nabywca.. A na komputer pojechać zdiagnozować czy nie ma jakiś błędów itp..

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jaroman2
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Podkarpacie, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4JTD '00
    Postów
    81

    Domyślnie

    lubię wszelkie tajne menu we wszystkich sprzętach
    nie sądzę żeby jakieś błędy były bo do tej pory była serwisowana w salonie
    ale sprawdzić nie zaszkodzi:p

    Dzięki jeszcze raz za sugestie

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 166 2,4JTD 2003 r.
    Postów
    74

    Domyślnie

    Gratuluję zakupu!
    Jeśli chodzi o użytkowanie Alfy z silnikiem diesla to nie różni się to niczym od innych marek. W zasadzie wszystkie obecnie produkowane diesle to silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowane, wyposażone w turbinę. Pamiętaj o kilku podstawowych zasadach. Pierwsza i najważniejsza, bardzo ważna, koledzy pisali powyżej, po zatrzymaniu pojazdu odczekaj kilkanaście sekund, niech silnik popracuje na wolnych obrotach i dopiero wyłącz zapłon. Ja zawsze tak robię każdorazowo jeśli jadę minimum 2-3 godziny bez przerwy. Chodzi o chłodzenie turbiny.
    Druga zasada to paliwo dobrej jakości. Nie opłaca się tankować na małych stacjach. Paliwo tańsze, ale naprawa kosztuje kosmos.
    Trzecia, regularna wymiana filtra paliwa.
    Czwarta, regularna wymiana oleju.
    Zużycie paliwa, u mnie powyżej 10 ltr/100km pokazuje tylko i wyłącznie przy zimnym silniku. Średnia, jazda mieszana miasto i teren 6,5-7 ltr/100km
    Cała reszta to przyjemność z prowadzenia BELLI!!!

  10. #10
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    no i nie bój się czasem dać w palnik... zmienna geometria turbo musi pracować

Podobne wątki

  1. Jak jeździć 1.9 JTD?
    Utworzone przez jersey w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 08-09-2018, 13:31
  2. Jak jeździć 2.4 JTD?
    Utworzone przez 1984 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 19:19
  3. [164] Nie chce jeździć na benzynie
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-02-2008, 08:08
  4. Czy tak się powinno jeździć??
    Utworzone przez mrutyś w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-12-2007, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory