Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 60

Temat: Kontrolka poduszki

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar dipisi
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa 166, 2.4 jtd, 2002 r., lancia thesis 2.4 jtd 20v, 2003
    Postów
    72

    Domyślnie Kontrolka poduszki

    Witam, niedawno stałem się posiadaczem 166-tki. I od razu pojawił się jeden problem. Zapala się kontrolka poduszki powietrznej. W programie fiatecuscan pokazuje błąd: "1: 04 - Connection to ECU grounding" (Polaczenie na mase pojemnika ECU) i taki komunikat:
    The ECU supply voltage is not within the specifications. Check the grounding between the ECU case and the chassis, as well as the power supply wiring for weak connections. Verify the condition of the battery and the charging system.
    Please Note: The code may have been set if the battery was low or disconnected.
    Powodem tego błędu jest wiarygodności
    Obecny status błędu jest Przerywany
    Błąd wartość licznika jest 227

    Błąd można wykasować, ale pojawia się ponownie po kilku godzinach.

    Bardzo proszę o pomoc, co może być przyczyną i jak się pozbyć tego błędu?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Sterownik (centralka) poduszek jest pod centralną konsolą, za ics`em. Musisz odkręcić dolny boczek od strony pasażera i odnaleźć aluminiowe pudełko 10x10cm z dwoma wiązkami przewodów.
    Sprawdź, czy puszka jest przykręcona śrubami - powinna być.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar dipisi
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa 166, 2.4 jtd, 2002 r., lancia thesis 2.4 jtd 20v, 2003
    Postów
    72

    Domyślnie

    A co dalej jak ją już znajdę? I jeszcze jedno. Czy jest możliwe, ze błąd wywala przez słaby akumulator (ma prawdopodobnie 9 lat, bo jest oryginalny włoski). Fiatecuscan pokazuje napięcie w spoczynku 12,1 v. Podczas rozruchu spada do 9-10 V. Ale już uruchomiony, nawet pod obciążeniem oscyluje w okolicach 13,5-14,5 v. Centralka chyba jest ok, bo błąd można skasować. Może akumulator wystarczy wymienic?
    Ostatnio edytowane przez dipisi ; 16-01-2011 o 00:34

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Jak ją znajdziesz to zrób to, co napisałem - sprawdź czy jest dobrze przykręcona (są tam trzy śruby) do samochodu, bo właśnie w taki sposób jest uziemiona.
    Słaby aku jak najbardziej może powodować błędy centralki a nawet jej trwałe uszkodzenie (błąd wewnętrzny).
    To wszystko jest zresztą wypisane w treści błędu jaki Ci wywala.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar dipisi
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa 166, 2.4 jtd, 2002 r., lancia thesis 2.4 jtd 20v, 2003
    Postów
    72

    Domyślnie

    Ok. Dziekuje ci bardzo za pomoc. Jutro sprawdzam centralke. A co z aku mi doradzasz, bo pali ładnie, ale mam watpliwosci, czy go nie wymienic (ma jakby nie bylo 9 lat).

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Cytat Napisał dipisi Zobacz post
    Ok. Dziekuje ci bardzo za pomoc. Jutro sprawdzam centralke. A co z aku mi doradzasz, bo pali ładnie, ale mam watpliwosci, czy go nie wymienic (ma jakby nie bylo 9 lat).
    Aku ma duże znaczenie nie tylko dla prawidłowego zapalania, ale wpływa na działanie wielu podzespołów elektronicznych.
    U mnie np. słaby aku powodował problemy z ABS i kontrolą trakcji. Miał 8 lat - wymieniłem na nowy i problemy zniknęły jak ręką odjął.
    Problemy z centralkami poduszek w alfach też często są spowodowane właśnie spadkami napięcia.

  7. #7
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    słaby aku ma dość duże znaczenie... i chociaż posiadam wykształcenie elektryczne niektórych rzeczy które dzieją się w aucie nie jestem w stanie pojąć... przykładowo w matizie... auto jeszcze odpalało, napięcie graniczne ale w miarę ok... a tu wypadanie zapłonu a tu jakieś inne dziwne rzeczy... zmiana aku i wszystko ok
    pewnie nie przyjmował odpowiednio szybko prądu i też go nie oddawał...
    to trochę tak jak niedocenianie zasilacza w komputerze... OT - zasilacz działający ale jakieś dziwne problemy z kompem typu obciążenie procka w 20% niewidocznym procesem... wymiana zasilacza wszystko zniknęło

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar dipisi
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa 166, 2.4 jtd, 2002 r., lancia thesis 2.4 jtd 20v, 2003
    Postów
    72

    Domyślnie

    Sprawdziłem sensor, przykręcony dobrze jest. Wtyczkami poruszałem, nic złego się z nim nie dzieje. Ale zaznaczam, że kompletny laik jestem w elektryce. Co innego mnie martwi, teraz FES pokazuje mi, że błąd jest stały i nie można go już skasować. Czy to oznacza, że centralka do przeprogramowania się już tylko nadaje?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Obawiam się, że tak.
    Ostatnio musiałem wymienić przerwaną taśmę poduszki kierowcy, a ponieważ mam kierownicę multifunkcyjną jeździłem kilka tygodni z błędem taśmy zanim kupiłem właściwą taśmę. Błąd po tym czasie przekształcił się w błąd wewnętrzny centralki.
    Tego nie da się usunąć FES`em. Udało się elektronikom z serwisu, ale błąd powracał. Niestety musiałem wymienić sterownik na inny.
    Przy okazji człowiek, który to robił mówił, że nie poleca flashowania centralek nowym softem i sam tego nie robi. Podobno nie koniecznie zawsze to działa w razie wypadku.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Wydaje mi się że napięcie po odpaleniu masz dobre(czyli ładuje) natomiast napięcie na wyłączonym silniku, troche niskie. Jak kolega wcześniej wspominał aku w dieslu potrzebny jest tylko do rozruchu. Radze wymienić ponieważ jak przyjdą mrozy i będziesz miał problemy z odpaleniem, będą się śmiali- "o kolejna popsuta alfa"

Podobne wątki

  1. [145] Kontrolka poduszki
    Utworzone przez albert1989 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-08-2015, 21:11
  2. Kontrolka poduszki.
    Utworzone przez matezoma w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 15:56
  3. [146] kontrolka poduszki
    Utworzone przez jacek508asia w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 21:10
  4. kontrolka poduszki
    Utworzone przez soniak89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-05-2010, 18:07
  5. Kontrolka poduszki
    Utworzone przez heniek1977 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2008, 14:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory