Robię swoją dziennie co najmniej 50km i jakoś jeździ.W ogłoszeniu obowiązkowe 175tyś przebiegu.
Robię swoją dziennie co najmniej 50km i jakoś jeździ.W ogłoszeniu obowiązkowe 175tyś przebiegu.
-jak często taka Alfa będzie mi sprawiać kłopoty?
Pytanie nie na miejscu. Zależy jak Ty będziesz ją użytkował i jak była użytkowana wcześniej.
-co najczęściej się psuje?
Przednie wahacze jak założysz firmy "krzak", albo będziesz dobijał ją na dziurach. Wahacz dobrej firmy to koszt 250 zł/szt.
-jakie są ceny części?
Dość tanio. Część za 500-800 zł to jest chyba górny pułap w tych autach, a w nowoczesnych to dolny pułap.
-czy ogólnie Alfa jest droga w utrzymaniu?
Nie, klocki przód średniej klasy 100 zł, tarcze TRW tył 60 zł/szt., kompletne sprzęgło 400 zł, końcówki drążków 50 zł/szt.
-jak ze spalaniem?
miasto 10-11l/100km
-czy LPG (choć nie miałbym serca jej zakładać podtlenku) zaszkodzi silnikowi, o ile spadnie moc, i spalanie czy się zwiększy, lub zmniejszy?
Sekwencja w mieście to ok 13l, na trasie 10l/100km. Nie szkodzi jak jest dobrze wyregulowana, osiągi nie spadają.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
AR 155 z silnikiem 8v to bardzo wdzięczny wóz. Za taką kasę to nic tylko brać, wcześniej dobrze obejrzeć. Jeśli nie jest zajeżdżony to długo posłuży. Problemy mogą być jedynie z osprzętem, niczego więcej bym się nie spodziewał. AR 155 mam ponad 3 lata nie miałem z nią żadnego problemu, w przeciwieństwie do 156 którą mam pół roku(chociaż i w tym przypadku nie ma na co narzekać). Gość od którego kupowałem 155 powiedział: jestem tak pewny tego samochodu, że mogę choćby w tej chwili jechać nim do Hiszpanii. Powiem tylko tyle, że nie blefował. 155 w tej wersji silnikowej to bardzo niedowartościowany samochód. Masz na nią chęć, kup, myślę że nie będziesz żałował. Ośmiozaworowy 1.7 przy jeździe "w koło komina" pali 8.5 - 9 litra.
Pozdrawiam.
W mojej 1,8 8V na trasie spalanie wyszło dokładnie 7,2 litra. Co do kosztów utrzymania to najpierw spytaj się sprzedającego co nie działa. Jeżeli blacha jest super i tylko zderzak do wymiany to albo sprzedaje bo coś kupił innego do jazdy albo to po prostu skarbonka. Do tego ta wersja ma 126 koni. Obejrzyj ją dokładnie przejedz się i wtedy pytaj o poradę. Każdy samochód jest dobry do póki jezdzi. Jak się przejedziesz to sam będziesz wiedział czy warto.
mam pytanie...
znalazłem 155 elegancką tylko zastaną od roku w jedny mmiejscu.. co należało by obowiązkowo zmienić i o co zadbać po taki postoju ? napewno łozyska i płyny razem z klockami ew tarczami hamulcowymi, koncówki drążków a reszta zawieszenia chyba może zostać o ile na stacji diagnostycznej nic nie będzie poza normą... ??
co do silnika ? zmienić olej i filtry - wiadomo obowiązkowo.... a czy coś jeszcze ? przed pierwszym odpaleniem ?? rozrząd na łańcuchu więc tylko łańcuch przesmarować ?
Moje Belle:
Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )
Dzięki wszystkim za takie wartościowe odpowiedziNajpierw muszę się Seata pozbyć, a potem będę mógł kupić Alfę. Cena dobra, ale taki "przeciętny kierowca" przestraszy się stereotypem psującej się AR i brakiem LPG, więc może na mnie Alfa poczeka u sprzedającego
Jakbym już chciał kupować to jasne że będę wymagał od sprzedawcy rzetelnych informacji, przejażdżka będzie, dokładne obejrzenie zawiasa na kanale itp. Choć mam takie wrażenie że ona była bita. Po pierwsze cena za auto w takim stanie jest za niska, po drugie lakier jest w super stanie, nie ma rudej, więc mogła być malowana, trzeba będzie miernika użyć. I widzę że maska jest trochę krzywa. I ten brak zderzaka można usprawiedliwić tym że został połamany i gościu go jeszcze nie dokupił. Zobaczy się, bo jeśli to serio taki dobry wóz to mi się ładna okazja trafiła i żal zmarnować. Jeszcze raz dzięki, chociaż jak komuś coś wpadnie do głowy to czekam na dalsze opinie stopięćdziesiątkipiątki
No i pozdrawiam ziomka maciejbydg_87 - z Łochowa jestem![]()
Jesteś pewny że to łańcuch?? Bo jest to poliftowa sztuka a one miały pasek.
Co do wymian to obowiązkowo wszystkie płyny, filtry. Reszta typu zawieszenie, hamulce itp mogą być dobre tylko trzeba je rozruszać w jakimś ustronnym miejscu.
Inny kolega mówił że to przed FL wersja
Może tak: w jakich latach robili 155 i w którym roku był lifting? Nie wierzę wikipedii więc pytam Was.
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 19-01-2011 o 19:12
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
yerzoll, zgadza się "Twoja" jest na łańcuchu a pisząc o pasku miałem na myśli kolegę maciejbydg_87![]()