Strona 8 z 86 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171858 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #71
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    A ja myślałem, że TS mojego brata dużo pije oleju bo sprawdza 2 razy w tygodniu
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  2. #72
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mdx Zobacz post
    A ja myślałem, że TS mojego brata dużo pije oleju bo sprawdza 2 razy w tygodniu
    on sprawdza profilaktycznie nie pisał że dolewa

  3. #73
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfik84 Zobacz post
    Niedługo okaże się, ze OHV z poloneza jest bardziej wytrzymałe niż TS 16V.
    bo jest, widziałeś kiedyś ohv z obróconą panewą? co najwyżej wytłuczone główne bo podparcie na 3 łożyskach.

    16v nie przeżyje tyle ile poczciwe ohv z zerowym ciśnieniem oleju i panewkami grubości żyletek...

  4. #74
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    Sprawdzam za każdym razem ale nie zawsze dolewam, może mi ktoś nie uwierzyć ale na 10 tys km między wymianą oleju - dolewam średnio ok 100 ml oleum. Jednakże jestem zdania, że od otwarcia maski ręka mi nie odpadnie a być może zapobiegnę niemałemu wydatkowi. przy okazji rzucam też okiem na płyn chłodniczy i od czasu do czasu kontrolnie na płyn od wspomagania kierownicy.
    Ostatnio edytowane przez jj82 ; 20-01-2011 o 11:12

  5. #75
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Podsumowanie: Silnik Twin Spark 16V to bardzo ciekawa , dobrze brzmiąca , wysilona i zarazem strasznie delikatna konstrukcja która może wielu ludziom nie przypaść do gustu ponieważ jego obsługa jest bardzo kosztowna biorąc pod uwagę ceny wszystkich części obsługowych oraz ich częstotliwość wymiany. Na rynku wtórnym silniki te często ulegają poważnym uszkodzeniom wynikających z nie właściwego dla tych silników użytkowania poprzez obecnego jak i wcześniejszego właściciela. A więc klienci i właściciele TSów! Miejcie się na baczności, bo nie znacie dnia ani godziny kiedy możecie stanąć na środku jakiejś trasy i liczyć ile to tysięcy złotych jesteście w plecy.
    I właśnie dlatego nie kupie auta z tym silnikiem bo uważam ze różnie pierdoły typu szyby, przełączniki i inne duperele mogą nie działać w alfie bo w alfie jest mnóstwo bajerów które można znaleźć tylko w bardzo drogich autach ale silnik musi być nie zawodny, bo bez działającej szyby lub ogrzewania, ale ja muszę dojechać do celu. Dlatego szanuję stare TS8V jak i JTD i V6 bo to są silniki według mnie nie zawodne i nie trzeba robić ze siebie wariata wymieniając pasek rozrządu i oleju 3 razy do roku jak ktoś troche więcej jeździ. Wielu zakochanych powie że alfa jak dziewczyna , trzeba ją pielęgnować, ale spójrzcie na to z boku, to pasja? czy może brak zdrowego rozsądku? Ja też jestem alfistą , kocham te samochody ale do beznadziejnych rozwiązań potrafię przyznać rację co wielu z was nie potrafi.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 20-01-2011 o 11:41

  6. #76
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    bo jest, widziałeś kiedyś ohv z obróconą panewą? co najwyżej wytłuczone główne bo podparcie na 3 łożyskach.
    Tak widziałem - a własciwie więcej miałem okazje obrócic panewke w takim silniku - popatrz niemożliwe.
    Czesto tak was wszystkich czytając nie potrafie zrozumieć jednej rzeczy - po co takie chuchanie na zimne, pielegnowanie wszystkiego przy kazdym wyprowadzeniu auta z garazu czy dalekiej wyprawie pod najblizsza biedronke ( ewentualnie lidla)
    Ludzie - auto jest po to zrobione ze ma jeździć a nie żeby dmuchać na wszystko co sie tylko odzywa.
    Polonez - tak udana konstrukcja silnika ;0 o ktorej wspominacie - po 15 latach w naszych rekach ( kupiony od nowosci) i zrobieniu 90tys km na LPG wsadzonym w pierwszych miesiacach uzytkowania - skonczyl z obrocona panweka i zatartym jednym cylindrem.

    Wracajac do TS - mam takiego w 166 - czyli najgorsza wersja przez wszystkich odradzana i uwazana za pomylke - od kupna zrobione 10 tys - poza dolewka oleju nic nie dzieje sie a auto ma ponad 210 tys +/- to co ukręcili sprzedawcy, auto po kilku dzwonach z masa nieoryginalnej blachy - i co niby wedlug wielu z was to nie ma prawa jezdzic - a jednak jezdzi.
    Ktos dobrze powiedzial - po co wyrywać zdrowe zeby - nie potrafie tego ogarnać

  7. #77
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Właśnie przyprowadziłem z Niemiec 155 2,0 16 V z 1996 roku . U mnie w pracy 2 kolesi ma takie same 16 V. Jeden nie dba o niego wcale olej wymienił ostatnio po 25 tysiącach a jezdzi na lotosie i jest z 16 V mega zadowolony. Drugi dba jak mało kto i zawsze jest niezadowolony bo panewki obróciło ale na 5 biegu jezdził po 60 na godzinę i nigdy ten motor nie dostał po dupie. Zależy na jaki motor trafimy panowie i przez kogo był użytkowany.

  8. #78
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał jj82 Zobacz post
    Sprawdzam za każdym razem ale nie zawsze dolewam, może mi ktoś nie uwierzyć ale na 10 tys km między wymianą oleju - dolewam średnio ok 100 ml oleum. Jednakże jestem zdania, że od otwarcia maski ręka mi nie odpadnie a być może zapobiegnę niemałemu wydatkowi. przy okazji rzucam też okiem na płyn chłodniczy i od czasu do czasu kontrolnie na płyn od wspomagania kierownicy.
    Ja po kupnie TSa nie wiedziałem, że to tak żłopie olej (w poprzednich autach w zasadzie nie sprawdzałem oleju, bo nie piły), jak pierwszy raz sprawdziłem, było poniżej minimum . Teraz staram się to robić zdecydowanie częściej. A łyka mi do 2 litrów na 10.000 km.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #79
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    mattom a ile w polandi jeździło polonezów a ile 155 (ew 156) 16v? Po za tym o materiałach użytych do silnika poldka nie będę pisał bo to był śmiech na sali chociaż jakbyście nie wiedzieli to tłoki z Gorzyc doskonale nadawały się do silników fiata dohc 8v i wytrzymywały bardzo dużo w silniku z którego wywodzi się 16v alfy.

    Silniki 16v nie powinny mieć więcej jak 120 koni. W BBM jest ten sam silnik 1.8 pozbawiony wariatora i nie wysilony i tam jakoś się nic nie zaciera a przebiegi są rzędu 400kkm.

    Główne wady 16v? Ciężko określić bo nikt z nas nie przeprowadzał badań tej jednostki, można tylko się domyślać.
    Ja stawiam na zdecydowanie spieprzony układ smarowania (może zła konstrukcja magistrali olejowej, słaba pompa oleju), może układ korbowy nie dopracowany i źle obliczony, jakość materiałów też pozostawia trochę do życzenia. To wszytko jednostkowo mieszczące się w granicach jakiejś tam tolerancji producenta w sumie sprawia, że 16 nie wytrzymuje po prostu przeciążeń powodowanych przez mułowatą jak i agresywną jazdę.

  10. #80
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    moze kanaliki olejowe są mniejsze niz w innych silnikach? warto dołozyc sobie zegar cisnienia oleju.

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory