A zastanawialiście się kiedyś gdzie fiat miałby zarobek gdyby produkował ts 8v?
Tak to musicie przecież serwisować 16v żeby jeździło a serwis 8v sprowadza się do wymiany oleju i naciągu łańcucha.
A zastanawialiście się kiedyś gdzie fiat miałby zarobek gdyby produkował ts 8v?
Tak to musicie przecież serwisować 16v żeby jeździło a serwis 8v sprowadza się do wymiany oleju i naciągu łańcucha.
napisze to jeszcze raz 8v udana konstrukcja mialem taki silnik jezdzilem i git fajnie ale mimo tych wszystkich rzeczy o ktorych piszecie mam 16v dlatego bo ten silnik jezdzi lepiej ma lepsza kulture pracy od 8v ktore jest glosne na wysokich obrotach a alfa ma mi dawac wiecej radosci podczas jazdy a nie na odwrot dlatego wybralem 16v jestem zadowolony jezdze wszedzie i jak cos to sobie kupie nowy wal i panewki w przyszlosci
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Ja póki co jestem zadowolony.. Przejechane jakies 60 kkm.. Kupiony przy przebiegu 118 kkm (nie wiadomo czy to rzeczywisty przebieg) Skromne 1.8 ale daje duzo frajdy z jazdy jak na R4Jest to wysilona jednostka także nie spodziewam sie jakiegos kosmicznego przebiegu
Ale fakt na forum czytalem kilka tematow na temat panewki itd i wydaje mi sie ze cos musi byc na rzeczy.
Kiedys przeczytalem: W twoim T.S tez pójdzie panewka, to jest tylko kwestia czasu.
Przyznam ze olej zmieniam co 10 kkm (Valvoline 10w40) i w tym czasie doleje 1L z tego co czytam to chyba norma
Mam nadzieje ze jeszcze dlugi czas pociesze sie tym samochodem , bo nadal mnie fascynuje. Bimski - tak wiem to tylko 156 i do tego 1.8
I powtórzę pytanie: ile kosztuje profilaktyczna wymiana panewek ?
Pzdr
Jak tak sobie czytam to wyraznie wylaniaja sie dwa skrajnie rozne obrazy: "TS 16V to padaka jakich malo" lub "TS 16V to naprawde fajny silnik"
Jak to zwykle bywa prawda jest gdzies po srodku. Te silniki to zaden cud techniki - faktycznie wysilone i jak na swoje lata produkcji legitymuja sie niezla moca w stosunku do pojemnosci. Maja fajny przebieg mocy i momentu, do tego polaczone sa z atrakcyjnymi wizualnie budami
Tezy, ze maja fajny dzwiek mnie jednak rozwalaja. Dzwiek tego silnika nijak ma sie japonskich szlifierek, boxerow, silnikow doladowanych czy Vek. No po prostu cos tam sie spod maski odzywa i szczesliwie nie klekocze - szalu nie ma, zwykle R4.
Niestety wlasnie przez ta moc i jej przebieg w polaczeniu z dosyc trudna obsluga pojawiaja sie problemy.
Faktycznie jest masa ludzi, ktorzy o tym, ze olej sie skonczyl dowiaduja sie kiedy zapali sie odpowiednia kontrolka. Do tego czerwone pole na zimnym silniku + oszczednosci na czesciach, plynach itd. i masakra gotowa.
Lud wychowal sie germanskich turboklekotach i nie dorosl do TSa
A wiekszosc z nas nie wie naprawde czy i na czym oszczedzali porzedni wlasciciele naszych aut.
Jak mi sie kiedys przy 7000 rpm obroci panewka to sie pewnie zdenerwuje, ale samo widmo takiej mozliwosci nie odciagnie mnie od uzywania mojego silnika w taki sposob
Poki co trzymam sie tezy "jak dbasz tak masz" i uwazam, ze jak mialo sie odrobine szczescia zeby trafic na silnik o ktory ktos dbal, lub wlozy sie w niego troche kasy i doprowadzi do ladu a pozniej o niego dba to TS 16V jest przyjemny i nie bardziej awaryjny niz inne jednostki napedowe.
Oczywiscie od kazdej reguly sa wyjatki![]()
Do tego wiekszosc ludzi zaczyna cos skrobac na forach jak sie cos popsuje, bo jak dziala to nie ma o czym pisac, nie? Stad pewnie latwiej znalezc tematy o przekreconej panewce niz takie, w ktorych autorzy sie chwala, ze panewki maja sie dobrze.
Sam jesteś toporny.
Obyś się nie zdziwił. ;]zapewne takich mocy jak ze 16v z nich nie osiągnieto przy podobnych konstrukcjach.
Nie ma to jak wypowiadac się na temat, o którym ma się nikłe pojęcie. Przewaga 8v? Aluminium. Te silniki na seryjnych bebechach wytrzymują bardzo wiele. Wersja turbo, według Jima Kartalamakisa (nie muszę pisac, kto to?), wytrzymuje 500 KM na seryjnym wnętrzu. Słabo? Toporna konstrukcja?
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
Ośmiozaworowy TS 2.0 ma 143 KM - to mało? Współczesne 16V często tyle nie mają. Przejście z 8V na 16V to nie modernizacja, to raczej zmiana silnika tak, aby można na nim więcej zarobić i trzymał te idiotyczne normy - zmiana świetnej, sprawdzonej, wieloletniej konstrukcji na silnik, który może i ma więcej mocy, ale waży więcej i jest o połowę mniej trwały i bardziej awaryjny.
8V to majstersztyk mechaniki przy niezbędnym minimum elektroniki - chciałbym, żeby dzisiaj produkowano takie silniki.
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Szanowny Panie moderatorzedlaczego dopisałes temu silnikowi turbo, mowa była o wolnossących? Czytajmy ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem o turbinach. Myslisz, że masz wieksze pojecie?
Super, ale zapomniałes o najważniejszym - spalaniu i normach emisji spalin. Czy taki silnik by je dzisiaj spełniał? Dlaczego cofas sie w rozwoju techniki? Bez elektroniki? Boisz sie elektroniki? Tak samo zamiast kalkulatora możesz użwyac liczydła - tez policzysz![]()
spalanie?
moja 1.8 8v - miasto/trasa 50/50 do 120/130 kmh, dwie osoby i cały bagażnik - 7.5l/100.
miasto kręcenie do 4000rpm z reguły wychodzi 8.5 ale niech będzie 9 l
zabawa czyli wyprzedzanie na 3 biegu i często na obrotku 6000rpm - 12 l.
normy? to tylko kwestia elektroniki i zmulenia silnika piętnastoma katalizatorami.