Strona 14 z 86 PierwszyPierwszy ... 45678910111213141516171819202122232464 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #131
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    A zastanawialiście się kiedyś gdzie fiat miałby zarobek gdyby produkował ts 8v?

    Tak to musicie przecież serwisować 16v żeby jeździło a serwis 8v sprowadza się do wymiany oleju i naciągu łańcucha.

  2. #132
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    A zastanawialiście się kiedyś gdzie fiat miałby zarobek gdyby produkował ts 8v?

    Tak to musicie przecież serwisować 16v żeby jeździło a serwis 8v sprowadza się do wymiany oleju i naciągu łańcucha.
    znów nie przesadzaj

    8v - to stara toporna konstrukcja... zapewne takich mocy jak ze 16v z nich nie osiągnieto przy podobnych konstrukcjach. Również musisz wliczyc to normy emisji spalin, które to przyczyniły sie w jakims stopniu do modernizacji jednostki ts.

  3. #133
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    napisze to jeszcze raz 8v udana konstrukcja mialem taki silnik jezdzilem i git fajnie ale mimo tych wszystkich rzeczy o ktorych piszecie mam 16v dlatego bo ten silnik jezdzi lepiej ma lepsza kulture pracy od 8v ktore jest glosne na wysokich obrotach a alfa ma mi dawac wiecej radosci podczas jazdy a nie na odwrot dlatego wybralem 16v jestem zadowolony jezdze wszedzie i jak cos to sobie kupie nowy wal i panewki w przyszlosci
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #134
    ViP Alfa i Omega Avatar rdk_
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    [ Płock ]
    Auto
    AR 159 [2.4 JTDm 20v]
    Postów
    382

    Domyślnie

    Ja póki co jestem zadowolony.. Przejechane jakies 60 kkm.. Kupiony przy przebiegu 118 kkm (nie wiadomo czy to rzeczywisty przebieg) Skromne 1.8 ale daje duzo frajdy z jazdy jak na R4 Jest to wysilona jednostka także nie spodziewam sie jakiegos kosmicznego przebiegu Ale fakt na forum czytalem kilka tematow na temat panewki itd i wydaje mi sie ze cos musi byc na rzeczy.

    Kiedys przeczytalem: W twoim T.S tez pójdzie panewka, to jest tylko kwestia czasu.

    Przyznam ze olej zmieniam co 10 kkm (Valvoline 10w40) i w tym czasie doleje 1L z tego co czytam to chyba norma

    Mam nadzieje ze jeszcze dlugi czas pociesze sie tym samochodem , bo nadal mnie fascynuje. Bimski - tak wiem to tylko 156 i do tego 1.8

    I powtórzę pytanie: ile kosztuje profilaktyczna wymiana panewek ?

    Pzdr

  5. #135
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2010
    Auto
    MPK
    Postów
    109

    Domyślnie

    Jak tak sobie czytam to wyraznie wylaniaja sie dwa skrajnie rozne obrazy: "TS 16V to padaka jakich malo" lub "TS 16V to naprawde fajny silnik"
    Jak to zwykle bywa prawda jest gdzies po srodku. Te silniki to zaden cud techniki - faktycznie wysilone i jak na swoje lata produkcji legitymuja sie niezla moca w stosunku do pojemnosci. Maja fajny przebieg mocy i momentu, do tego polaczone sa z atrakcyjnymi wizualnie budami
    Tezy, ze maja fajny dzwiek mnie jednak rozwalaja. Dzwiek tego silnika nijak ma sie japonskich szlifierek, boxerow, silnikow doladowanych czy Vek. No po prostu cos tam sie spod maski odzywa i szczesliwie nie klekocze - szalu nie ma, zwykle R4.
    Niestety wlasnie przez ta moc i jej przebieg w polaczeniu z dosyc trudna obsluga pojawiaja sie problemy.
    Faktycznie jest masa ludzi, ktorzy o tym, ze olej sie skonczyl dowiaduja sie kiedy zapali sie odpowiednia kontrolka. Do tego czerwone pole na zimnym silniku + oszczednosci na czesciach, plynach itd. i masakra gotowa.
    Lud wychowal sie germanskich turboklekotach i nie dorosl do TSa
    A wiekszosc z nas nie wie naprawde czy i na czym oszczedzali porzedni wlasciciele naszych aut.
    Jak mi sie kiedys przy 7000 rpm obroci panewka to sie pewnie zdenerwuje, ale samo widmo takiej mozliwosci nie odciagnie mnie od uzywania mojego silnika w taki sposob
    Poki co trzymam sie tezy "jak dbasz tak masz" i uwazam, ze jak mialo sie odrobine szczescia zeby trafic na silnik o ktory ktos dbal, lub wlozy sie w niego troche kasy i doprowadzi do ladu a pozniej o niego dba to TS 16V jest przyjemny i nie bardziej awaryjny niz inne jednostki napedowe.
    Oczywiscie od kazdej reguly sa wyjatki
    Do tego wiekszosc ludzi zaczyna cos skrobac na forach jak sie cos popsuje, bo jak dziala to nie ma o czym pisac, nie? Stad pewnie latwiej znalezc tematy o przekreconej panewce niz takie, w ktorych autorzy sie chwala, ze panewki maja sie dobrze.

  6. #136
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    ...
    8v - to stara toporna konstrukcja...
    Sam jesteś toporny.
    zapewne takich mocy jak ze 16v z nich nie osiągnieto przy podobnych konstrukcjach.
    Obyś się nie zdziwił. ;]

    Nie ma to jak wypowiadac się na temat, o którym ma się nikłe pojęcie. Przewaga 8v? Aluminium. Te silniki na seryjnych bebechach wytrzymują bardzo wiele. Wersja turbo, według Jima Kartalamakisa (nie muszę pisac, kto to?), wytrzymuje 500 KM na seryjnym wnętrzu. Słabo? Toporna konstrukcja?
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  7. #137
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    8v - to stara toporna konstrukcja... zapewne takich mocy jak ze 16v z nich nie osiągnieto przy podobnych konstrukcjach. Również musisz wliczyc to normy emisji spalin, które to przyczyniły sie w jakims stopniu do modernizacji jednostki ts.
    Ośmiozaworowy TS 2.0 ma 143 KM - to mało? Współczesne 16V często tyle nie mają. Przejście z 8V na 16V to nie modernizacja, to raczej zmiana silnika tak, aby można na nim więcej zarobić i trzymał te idiotyczne normy - zmiana świetnej, sprawdzonej, wieloletniej konstrukcji na silnik, który może i ma więcej mocy, ale waży więcej i jest o połowę mniej trwały i bardziej awaryjny.
    8V to majstersztyk mechaniki przy niezbędnym minimum elektroniki - chciałbym, żeby dzisiaj produkowano takie silniki.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #138
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    8V to majstersztyk mechaniki przy niezbędnym minimum elektroniki - chciałbym, żeby dzisiaj produkowano takie silniki.
    Na testach wytrzymałościowych w Maroku 164 wersja z silnikiem 2.0 8v TS wytrzymała więcej kilometrów katowania niż 3.0 12v. O czymś to świadczy.

  9. #139
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał bimski Zobacz post
    Sam jesteś toporny.

    Obyś się nie zdziwił. ;]

    Nie ma to jak wypowiadac się na temat, o którym ma się nikłe pojęcie. Przewaga 8v? Aluminium. Te silniki na seryjnych bebechach wytrzymują bardzo wiele. Wersja turbo, według Jima Kartalamakisa (nie muszę pisac, kto to?), wytrzymuje 500 KM na seryjnym wnętrzu. Słabo? Toporna konstrukcja?
    Szanowny Panie moderatorze dlaczego dopisałes temu silnikowi turbo, mowa była o wolnossących? Czytajmy ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem o turbinach. Myslisz, że masz wieksze pojecie?

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Ośmiozaworowy TS 2.0 ma 143 KM - to mało? Współczesne 16V często tyle nie mają. Przejście z 8V na 16V to nie modernizacja, to raczej zmiana silnika tak, aby można na nim więcej zarobić i trzymał te idiotyczne normy - zmiana świetnej, sprawdzonej, wieloletniej konstrukcji na silnik, który może i ma więcej mocy, ale waży więcej i jest o połowę mniej trwały i bardziej awaryjny.
    8V to majstersztyk mechaniki przy niezbędnym minimum elektroniki - chciałbym, żeby dzisiaj produkowano takie silniki.
    Super, ale zapomniałes o najważniejszym - spalaniu i normach emisji spalin. Czy taki silnik by je dzisiaj spełniał? Dlaczego cofas sie w rozwoju techniki? Bez elektroniki? Boisz sie elektroniki? Tak samo zamiast kalkulatora możesz użwyac liczydła - tez policzysz

  10. #140
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Super, ale zapomniałes o najważniejszym - spalaniu i normach emisji spalin. Czy taki silnik by je dzisiaj spełniał?
    spalanie?

    moja 1.8 8v - miasto/trasa 50/50 do 120/130 kmh, dwie osoby i cały bagażnik - 7.5l/100.
    miasto kręcenie do 4000rpm z reguły wychodzi 8.5 ale niech będzie 9 l
    zabawa czyli wyprzedzanie na 3 biegu i często na obrotku 6000rpm - 12 l.

    normy? to tylko kwestia elektroniki i zmulenia silnika piętnastoma katalizatorami.

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory