Strona 15 z 86 PierwszyPierwszy ... 567891011121314151617181920212223242565 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #141
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Super, ale zapomniałes o najważniejszym - spalaniu i normach emisji spalin. Czy taki silnik by je dzisiaj spełniał? Dlaczego cofas sie w rozwoju techniki? Bez elektroniki? Boisz sie elektroniki? Tak samo zamiast kalkulatora możesz użwyac liczydła - tez policzysz
    Nie boję się, ale normy emisji spalin są do niczego nie potrzebne (masz globalne ocieplenie za oknem), a elektronika należy obecnie do najbardziej awaryjnych podzespołów, kontrolując już niemal wszystko w aucie - i tu też należy zadać pytanie czy to potrzebne? TS 8V był konstrukcją, która czerpała z silników wyczynowych i sportowych, a TS 16V ma drugą świecę, po to, żeby dopalać resztki ładunku i nazywać się TS - spokojnie poradziłby sobie z jedną świecą. A ósemka powinna mniej palić przy podobnej pojemności, bo ma bardziej niskoobrotową charakterystykę, z tym że trzyma ją do samego końca - polecam zobaczyć wykres.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 22-01-2011 o 11:51
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  2. #142
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Szanowny Panie moderatorze dlaczego dopisałes temu silnikowi turbo, mowa była o wolnossących? Czytajmy ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem o turbinach. Myslisz, że masz wieksze pojecie?
    Bimskiemu chodziło bardziej o to, że jakby TS 16v dołożyc turbinę Schwitzera z Actrosa na seryjnych bebechach to raczej by nie pożył tyle co ósemka.

    I nie ma co się spierac, TS 8v zapisał się korzystniej niż TS 16v, a wyjęcie 190 koni z 8v bez turbiny znacząco nie odbijało się na żywotności tegoż silnika. Ale to głównie dlatego, że tu było pełne aluminium pisane historią wyczynowych Alf Romeo, 16v jest już oparta na żeliwnym bloku co to go FIAT stworzył i wdziąc problemy z układem korbowym jakoś się do tego nie przyłożył.

    Po za tym....Bosch zrobił wszystko aby 16v nie trzymały mocy, więc w takiej życiowej konfrontacji 2.0 TS 8v vs 2.0 TS 16v człowiek by nawet różnicy nie odczuł.

  3. #143
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Po za tym....Bosch zrobił wszystko aby 16v nie trzymały mocy, więc w takiej życiowej konfrontacji 2.0 TS 8v vs 2.0 TS 16v człowiek by nawet różnicy nie odczuł.
    No ja słyszałem, że 16V moc trzyma dość dobrze, chyba że ma walniętą elektronikę - czyli potwierdza się to co mówisz
    A wiecie, że 155 z 8V była o 0,1s szybsza do setki od 16V?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #144
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    A wiecie, że 155 z 8V była o 0,1s szybsza do setki od 16V?
    8v szybsze od 16v? Nie na odwrót?
    Dziwne bo 8v ma mniej KM i chyba +-tyle samo Nm

  5. #145
    Мoδεrдтor Romeo Avatar Jagiel
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Ford Mondeo, VW Paserstti, Lancia Kappa
    Postów
    685

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    A wiecie, że 155 z 8V była o 0,1s szybsza do setki od 16V?
    2.0 8v 9.3s do 100 2.0 16v 9.0s do 100
    Wolniejsza była o 0.3



  6. #146
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    kwestia sporna, sa strony które podaja 2.0 16v ze miały 9,8 do 100, ale ogólnie 16v bije 8v jesli jest w dobrej kondycji, a zadbane 2.0 16v spokojnie schodza ponizej 9s...ja mam 16v i nie narzekam moze jest troche kłopotliwa, ale grunt to dobry mechanik o sie zna i dbanie o sprzet a nie wymiana po czasie...o kazde auto trzeba dbac, a jak sie wymienia na zamienniki to nie ma sie co dziwic...nie zmienie silnika na 8v, bede robił swój az mi sie to znidzi, puki co jest pewien plan, który mam nadzieje ze wypali...wtedy sie pochwale, sami ocenicie...

  7. #147
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    2.0 8V jest wolniejsze od 2.0 16V na papierze i w rzeczywistości. Co prawda nie wiele, ale jednak wolniejsze.
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  8. #148
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mdx Zobacz post
    2.0 8V jest wolniejsze od 2.0 16V na papierze i w rzeczywistości. Co prawda nie wiele, ale jednak wolniejsze.
    Nie mogę znaleźć w tej chwili strony gdzie to czytałem - może był po prostu błąd... Chociaż wersja z 16V była nieco cięższa, więc uważam, że to możliwe - dlaczego? Bo moc jest funkcją momentu i obrotów, a skoro moment był taki sam, tylko 8V miał charakterystykę "niżej" - te 12KM (a gdyby porównać wersję 8V bez kata z pierwszą QV, która nie miała zmiennej geometrii dolotu... 2KM) wynika z tego, że ośmiozaworówka wcześniej "gubi" moment z powodu słabszej wymiany ładunku i ma moc maks. przy 6000 obr, a nie przy 6500 jak 16V - no i, duże zawory nie pozwalają jej się kręcić tak wysoko jak 16V. Do tego - 8V miały dłuższe skrzynie od 16V.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #149
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    a na pewno skrzynie 2.0 8v i 16v mają takie same przełożenia bo jak nie to po co takie pisanie która szybsza.

  10. #150
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    a na pewno skrzynie 2.0 8v i 16v mają takie same przełożenia bo jak nie to po co takie pisanie która szybsza.
    Przeczytaj ostatnie zdanie z poprzedzającego Twój posta
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory