Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Alfa 156 PILNE fachowa porada

  1. #1
    alanwroc
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 PILNE fachowa porada

    Otóż w swojej AR 156 1.9Jtd dokonałem pare przeróbek wymieniłem tłumik końcowy na przelot i wyciełem kata i w jego miejsce zalozylem strumienice.. dzisiaj gosciu mi powiedzial ze kata musze spowrotem zalozyc bo robi sie jakies podcisnienie i moze mi wyssac uszczelki z pod glowicy czy to prawda ?!

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar Rafik
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Bartoszyce/Londyn
    Postów
    173

    Domyślnie

    Dziwna sprawa :?
    Ja w moich poprzednich autach tzn, w Golfie II i Vectrze wstawialem strumienice i z niczym takim sie nie spotkalem. Jezdzilem po 2 lata na strumienicach i nic sie nie dzialo. Zaden mechanik o tym nie wspomnial. Fakt ze byly to benzyniaki, nie wiem jak to jest z dieslem.
    Pozdr.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Wywal strumienice i ma byc bez katalizatora, najlepiej rurka w miejsce kata tej samej średnicy, rozmawiałem na ten temat z facetem, który jest mechanikiem od diesli i sam miał alfę JTD bez kata, powiedział, że katalizator w dieslu psuje charakterystykę pracy i jest zamontowany tylko po ekologię.

  4. #4
    Istvan
    Gość

    Domyślnie

    Panowie, ja się w ogóle nie orientuję - nie ma wtedy problemów z przeglądem rejestracyjnym? Tzn. po wywaleniu katalizatora?

  5. #5
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    eee tam problemy... zależy od stacji jedziesz na taką gdzie Ci podbiją i już.
    Ja powiem tak że robiłem kilka razy przegląd techniczny samochodu i nigdy mi nie sprawdzali analizy spalin... a to tego jak tylko Ci fura nie będzie dymić jak "stodoła marki Jelcz" to nie powinno być z tym problemu na większości stacji diagnostycznych, no chyba, że pojedziesz do takich nadgorliwców...

  6. #6
    alanwroc
    Gość

    Domyślnie

    no ok ale ogolnie nic mi sie od strumiennicy w silniku nie uszkodzi ?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał alanwroc
    no ok ale ogolnie nic mi sie od strumiennicy w silniku nie uszkodzi ?
    co ty masz z tą strumienicą? po co ci to, wyrzucone pieniadze, lepiej za te pieniądze kupic dobre klocki hamulcowe.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Nie lepiej pozostawić katalizator na swoim miejscu, bo przecież on jest tam po coś zamontowany, a nie dla "widzi mi sie" konstruktorów. W moim przekonaniu zastępowanie katalizatora kawałkiem rury, to swego rodzaju "wiejski tuning" przede wszystkim, albo może i dlatego, że mam na względzie ochronę środowiska. Masz stosunkowo młody samochód, więc ten katalizator z pewnością jest jeszcze sprawny. Jeśli już koniecznie chcesz go ruszać, to może rozglądnij się za jakimś katalizatorem sportowym, ale z pewnością nie będzie to mały wydatek.
    Ponadto usunięcie katalizatora i zastąpienie go strumienicą, bądź rurą (jak zwał, tak zwał), nie przyniesie jakichś wyjątkowo odczuwalnych zmian w osiągach.
    Zdecydowanie lepiej jest go pozostawić na swoim miejscu, a np. zmodyfikować silnik montując np chip, co przy dieslu znacznie podniesie moc i moment obrotowy, a i żaden z "zielonych" nic nie będzie miał Ci do zarzucenia.
    Ja osobiście nigdy katalizatora nie usunę, męczyło by mnie sumienie, że zatruwam bardziej niż przedtem, no i zawsze przed przeglądem zastanawiałbym się, czy przypadkiem nie sprawdzą składu spalin na analizatorze.
    Pomijam już fakt, że spory procent stacji diagnostycznych wystawia dokumenty o sprawności pojazdu bez żadnych badań. No, a potem dziwimy się, że był wypadek, bo opony były łyse, bo hamulce zawiodły itp. No, ale to Polska właśnie... Żyjemy w cywilizowanym świecie, dlatego może warto się nad tym zastanowić i zmienić coś na lepsze, a nie na gorsze...

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmówcą co do ochrony środowiska i co do tego, że masz stosunkowo młode auto i katalizator jest jeszcze w miare wydajny i to tyle zgodności co do kata. Co do sportowego katalizatora to efekt taki jakbyś pomalował zaciski na czerwono-lepiej hamuja przez to? Kwestia jest tylko taka, albo półśrodki albo pełny przelot, czyli bez kata. Mój kolega od napraw mechaniki silników dieslowskich (w szczególności pompy i wtryski), a także elektroniki (w tym także chip tuning) powiedział, że w dieslu katalizator"przeszkadza", jak w benzynie w niektórych przypadkach może pogorszyć osiągi, tak, w dieslu zawsze przeszkadza. Znajdź chocby jeden samochód profesjonalnie tuningowany w jakiejś firmie gdzie cały układ wydechowy jest modyfikowany to czy zostawiają w nim katalizator?? A i u mnie po wycięciu katalizatora i zaślepieniu EGR (jeszcze jeden wynalazek od ochrony środowiska, który zasyfia silnik) wzrósł moment obrotowy o 12 nM, może to nie rewela ale zawsze coś. Decyzja należy do ciebie i twojego sumienia.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmówcą co do ochrony środowiska i co do tego, że masz stosunkowo młode auto i katalizator jest jeszcze w miare wydajny i to tyle zgodności co do kata. Co do sportowego katalizatora to efekt taki jakbyś pomalował zaciski na czerwono-lepiej hamuja przez to? Kwestia jest tylko taka, albo półśrodki albo pełny przelot, czyli bez kata. Mój kolega od napraw mechaniki silników dieslowskich (w szczególności pompy i wtryski), a także elektroniki (w tym także chip tuning) powiedział, że w dieslu katalizator"przeszkadza", jak w benzynie w niektórych przypadkach może pogorszyć osiągi, tak, w dieslu zawsze przeszkadza. Znajdź chocby jeden samochód profesjonalnie tuningowany w jakiejś firmie gdzie cały układ wydechowy jest modyfikowany to czy zostawiają w nim katalizator?? A i u mnie po wycięciu katalizatora i zaślepieniu EGR (jeszcze jeden wynalazek od ochrony środowiska, który zasyfia silnik) wzrósł moment obrotowy o 12 nM,(to pomiar prze chip'em) może to nie rewela ale zawsze coś. Decyzja należy do ciebie i twojego sumienia.

Podobne wątki

  1. Alfa 166 porada
    Utworzone przez mazzi w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-06-2015, 07:54
  2. Alfa 147 GTA porada
    Utworzone przez kak-tus w dziale 147
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 14-11-2013, 23:28
  3. Alfa 159 - porada
    Utworzone przez bakka w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 09:30
  4. [159] Zakup Alfy Romeo 159, potrzebna fachowa pomoc.
    Utworzone przez lenovo1990 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 15-10-2012, 14:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory