Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Wahacz Trw oryginał a podróbka jak odróżnić

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie Wahacz Trw oryginał a podróbka jak odróżnić

    Najtańsze wahacze mogę kupić na allegro ale mam małe obawy co do oryginalności produktu. Jak odróżnić wahacz oryginalny trw od podróbki? Przejrzałem chyba wszystkie wątki i jedni piszą, że musi mieć wybite na każdym elemencie trw, a inni, że ma nie mieć żadnych oznaczeń tylko znaczek ricambi.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    jak dobrze swoje kojarzę swoje przy wymianie to chyba te z oryginał montażu nie miały wybitych oznaczeń stron
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  3. #3
    inobart
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli jest oryginalny to logo ma zeszlifowane tak mi powiedział mechanik i faktycznie jak kupiłem w sklepie tak było bo oryginał idzie tylko na pierwszy montaż

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    patrz jeszcze na gumy żeby był napis BOGE (wahacze górne)
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 25-01-2011 o 23:26

  5. #5
    bocik_156
    Gość

    Domyślnie

    Panowie oryginalny wahacz dolny z TRW do 156 nie ma żadnych oznaczeń nawet chyba nie ma oznaczenia stron, jest tylo mały wypókły napisik TRW na gumowej osłonie sworznia.
    Kiedyś taki wahacz dorwałem na allegro i gumy wytrzyały 3 lata bez jakigo kolwiek śladu zuzycia (wahacz ze strony prawej nadodatek), ale niestety sworzeń dostał lekkich luzów.
    Od tego samego sprzedawcy zaraz po kupnie owego wahacza strony prawej kupiłem stronę lewą i już przyszła inna, zarzekał się Pal... ze to orginał TRW, ale w nim niestety po roku użytkowania gumy dostały duzych luzów, choć sworzeń jeszcze był oki. Ten wahacz miał mały napisik (nadruk) w miejscu mocowania łapy amortyzatora TWR.
    Co do drugiego wahacza zrobiłem małe śledztwo i dowiedziałem sie że to jest faktycznie produkcja TRW, ale polska spod Bielska Białej i te wahacze sprzedawane są do warsztatów jako niefirmowane TRW. Ile w tym prawdy nie wiem, wkażdym bądź razie TRW, TRW nie równe.

    Dodatkowe informacje. Oryginalne TRW powinno mieć:
    - możliwośc przyblokowania swoznia imbusem,
    - pierścienie przytrzymujące osłonę gumową sworznia powinny być, mały brazowy, duzy niebieski lub na odwrót, pierścień w kształcie naciętego okręgu nie kilku zwojowy,
    - plastikową (transportową) osłonę swożnia siegającą po sam czubek gwintu,
    - w tuleii dużej blacha ograniczająca, zewnętrzna powinna być płaska, bez trzech przetłoczeń,
    - tuleja mała, metalowa powinna byc koloru złotego,
    - wiem że też było cos z długościa gwintów w mocowaniu aluminiowym wahacza

    Wiecej niepamiętam, ale Ja i tak polecam poliuretany, tylko sworzeń musisz mieć dobry i reszta Cię nie obchodzi
    Ostatnio edytowane przez bocik_156 ; 26-01-2011 o 00:07

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Dzięki wiem już więcej. Mam już delikatny luz na sworzniach z prawej strony, znam warsztat, który regeneruje sworznie i z robiłby to za 100zł od wahacza, ale ja się na to nie pisze. A przy silniku 2.4 to tylko trw lepiej zrobić raz a dobrze

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał rolek Zobacz post
    Dzięki wiem już więcej. Mam już delikatny luz na sworzniach z prawej strony, znam warsztat, który regeneruje sworznie i z robiłby to za 100zł od wahacza, ale ja się na to nie pisze. A przy silniku 2.4 to tylko trw lepiej zrobić raz a dobrze
    polecam kupić oryginały będziesz miał pewność że to trw a kosztują niewiele więcej. TRW muszą mieć wybity napis TRW na sworzniu od dołu, na gumach są oznaczenia. Na oznaczenia na aluminiowym odlewie nie patrz bo podróbki też je mają (tyle że mniej wyraźne), ja się na taką naciąłem i wytrzymała niecały miesiąc (pojawił się luz na sworzniu).

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Panowie jutro wam dam znac, by wywalałem w lipcu zeszłego już roku górne i jeden dolny lewy wahacz jeszcze orginały i mam je w garażu (do wywalenia na złom lub jak ktos chce do oddania, ale odbiór osbisty)

    Zrobie fotki i zobaczycie co i jak

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    daje fotki moich orginałów - wytrzymały 9 lat (135tkm) jak widac na zdjeciach rocznik 01 - tak jak auto.
    Wiec tak. Należy sprawdzic to:

    denko (spód) swożnaia - napis trw - u mnie juz go nie widac
    [URL=http://img256.imageshack.us/i/trwf.jpg/][IMG]http://img256.imageshack.us
    na tulejkach napis BOGE

    oraz na tulejkach napisz Fiat i rocznik

    oraz na tulejkach była jeszcze seria cyferek
    swożeń miał wejscie na klucz imbusowy
    Chyba wszystko

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Dzięki. Jak kupie to wrzucę zdjęcia i porównamy

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-01-2013, 14:37
  2. Jak odróżnić lampy?
    Utworzone przez RobertWroc w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-05-2010, 15:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory