Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Co do LPG Zenit - sekwencja

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie Co do LPG Zenit - sekwencja

    Będę chciał wymienić wtryski (obecnie Valtek czerwone - już się kończą) i reduktor (obecnie Tomasetto - nie wiem jaki model - o numerze 67R-013165) będą pracować w Alfa Romeo 155 8 zaworów 144KM ( w lecie będzie przekładka silnika na 200KM - narazie siedzi jeszcze w dawcy na podwórku ) co polecacie żeby nie trzeba było znów później wymieniać...
    fundusz ok. 450-500zł (Scorpion ST + MagicJet)???

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Magic da radę ale będzie musiała być spora dziura w dyszy. Najlepiej pojedyncze i montuj przy kolektorze to da się to jakoś sensownie wyregulować bez mocno rozbieżnej mapy. Co do scorpiona to 250KM będzie bardzo na styk, licz minimalnie 30% więcej niż na silniku moc. to może lepiej kme gold, ale nie zmieścisz się w budżecie lub mocno na styk (silnik R4 czy jakaś V?)

    Fajnie byłoby coś mniejszego gabarytowo, miałbyś lepszą stabilność cieplną a co za tym idzie bardziej stabilne ciśnienie.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    R4 2,0 TURBO 16V z Fiata Coupe (dokładnie 190 KM) będzie...to jaki zestaw byś proponował? MagicJet pojedyncze ( to jest ok. 230 zł) + jaki parownik?
    Zawsze parę groszy można dołożyć...

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Przy silniku turbo reduktor tłokowy Magic 250 albo i lepiej 350, rożnica w cenie żadna. Dwa filtry fazy ciekłej przed reduktorem. Za nim filtr fazy lotnej czaja FL02 i listwa. I teraz pytanie, bo najlepszym rozwiązaniem byłoby zapodanie wtrysków np. Hana H2000 typ A (zielone) w cenie 122zł/sztuka każdy osobno (potrzebny rozdzielacz na 4 wtryski) albo w listwie (wtedy plus 50 za listwę). Miałbyś w takim zestawie spokój na długi czas, bo hana jest bardzo odporna a dwa filtry ciekłe oszczędzą katorgi magicowi. Plus taki, że Magic3 jest bardzo mały, dasz radę go wszędzie upchać.

    Koszt reduktor magic 3 180zł, 4xHana H2000 488zł i listwa. Razem w 800zł się zmieścisz z filtrem czaja. No i zestaw wydoli do 250km spokojnie, powyżej będziesz potrzebować drugi reduktor i zmienić zasilanie - dwa wtryski z jednego, dwa z drugiego.

    Polecam też przy planie na 200km zmienić miedź z butli do reduktora na 8mm (fajne są nowe wężyki z tworzywa) bo 6 może być wąskim gardłem w górnym zakresie obrotow.

    Nie muszę przypominać o wystrojeniu tego, bo dłuższe pałowanie silnika turbo ze zbyt ubogą mieszanką nie jest zdrowe... możesz mieć dodatkową, nieplanowaną dziurę w bloku.

    GrzesiekK. jak się gdzieś mylę to mnie popraw.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Zgadzam się w 100%, uboga mięszanka -> wypalenie zaworów + dziury w denkach tłoków

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Niekoniecznie, czasami zawory wypalają się i bez ubogiej mieszanki, np magnezowe. Dlatego czasami niezbędny jest układ lubryfikacji, żeby chłodzić zawory a głownie trzonki zaworów.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Reduktora Magic bym nie polecał (potrafi puścić bąka w układ chłodzenia a wtedy sporo problemów) moim zdaniem lepszy jest scorpion GT.Wtryski magic jet lub lepiej Hana 2000 ale wtedy przekroczysz budżet.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Niekoniecznie, czasami zawory wypalają się i bez ubogiej mieszanki, np magnezowe.
    Że co proszę?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Upalił się zawór w megance po 12-13tys wpadł co cylindra, jak mnie mówili magnezowy trzonek miał i dlatego LPG go zjadło. Właściciel nie mial lubryfikacji, po założeniu 60tys nalatał i nie ma problemu.

    ---------- Post dodany o godzinie 14:45 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:36 ----------

    Cytat Napisał NOE Zobacz post
    Reduktora Magic bym nie polecał (potrafi puścić bąka w układ chłodzenia a wtedy sporo problemów) moim zdaniem lepszy jest scorpion GT.Wtryski magic jet lub lepiej Hana 2000 ale wtedy przekroczysz budżet.
    Ludzie nie polecali też valteków a robia kosmiczne przebiegi. Co z tego, że reduktor może puścić 3.5 bar, nie trzeba go tak ustawiać. do auta turbo wystarczy 1.8 bar i będzie gitara. Na plus H2000 zaliczyć trzeba też to, że pracują stabilnie do 3 bar ciśnienia, magic przy 2 zaczyna się poddawać.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Upalił się zawór w megance po 12-13tys wpadł co cylindra, jak mnie mówili magnezowy trzonek miał i dlatego LPG go zjadło. Właściciel nie mial lubryfikacji, po założeniu 60tys nalatał i nie ma problemu.


    Sodowy ;] magnezu i jego stopu na zawory się nie używa, jest palny ;] Mówiąc sodowy trzeba też zdawać sobie sprawę że nie z sodu jest zawór, a jedynie dół trzonka i część grzybka wypełniona jest w środku sodem, często urywa się z wady materiału, w skutek mechanicznego uszkodzenia, nieosiowości zaworu.


    BTW Alfa Romeo też używa sodowych zaworów ;]
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 27-01-2011 o 14:53
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. [145] 1.4 TS, LPG sekwencja
    Utworzone przez Konewka w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-06-2014, 13:28
  2. Sekwencja
    Utworzone przez Kosi4r w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-10-2008, 07:55
  3. Sekwencja i Alfa 156
    Utworzone przez vito100 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-04-2007, 14:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory