Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Tartarini Etagas - potrzebny specjalista

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie Tartarini Etagas - potrzebny specjalista

    Jak w tytule, szukam osoby znającej się na tartarini etagas, problem wielki mam z tym włoskim g..nem. ASO fiata za 150zł postawiło oczywiście błędną diagnozę, a do gazownika nie mam po co jechać. Sam zdiagnozuję dokładnie tak samo.

    W skrócie - przełączenie na gaz i auto gaśnie mimo trzymanego pedału gazu. Puszczę gaz - tak samo. Jak zgaśnie zaciąga LPG spod maski i na pewno nie leci przez dolot. W trasie mogę przełączyć ale jedzie w wąskim zakresie obrotów, około 2000. Uruchamia się po odpuszczeniu gazu skokowo. Na zasadzie działa albo nie działa.

    Wyczyszczone silniki krokowe.

    Posiadam komputer i soft z kablem do instalacji. Gdzie zacząć szukać?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Przyszło mi coś do głowy, zobacz czy reduktor nie wali gazem przez podciśnienie.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Zasysałoby do kabiny? Odczepię jutro wężyk i zobaczę tylko jak go zmusić do otwarcia zaworu, samo przełączenie wystarczy?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Sprawdziłem, nie zasysa. Na zimnym całkiem przełącza się na gaz i o dziwo wtedy działał. Chodził nierówno ale chodził. Na gorącym gaśnie od razu.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Pol dnia w tym tartarini grzebałem i nic. Z komputerem za nic nie chce się połączyć. Nie zaciąga gazu przez podcisnienie, po odlaczeniu podcisnienia nie działa wcale.
    Na wolnych na benzynie na 3tys obrotów na benzynie daje, przelaczam na gaz i spada do tysiaca, potem skowo wzrasta i opada sobie sinusoida na wykresie, sonda w tym czasie wali od 0,3 do 1V

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Stąporków/Kielce
    Auto
    AR159sw 1.9 JTDm '07
    Postów
    56

    Domyślnie

    Kolego dcfan, spróbuj poszukać jakiegoś gazownika na http://lpg-forum.pl/

    Jeśli chodzi o gaz w aucie tam znalazłem odpowiedzi na wszystkie moje pytania i wątpliwości.

    Jeśli chodzi o twój problem, to myślę że jakiś kabel się urwał/przetarł. Podobną zagwozdkę miałem z instalacją opartą na STAGu

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Problem w tym że to 3 generacja, czyli ciągły wtrysk gazu. Coś jak generacja druga z silniczkiem krokowym tyle że gaz podawany jest przy wtryskach benzyny jak w sekwencji.

    Poszukam na LPG Forum, nie wpadłem na to. Ale o serwis takiej egzotyki jest ciężko, autoryzowany serwis i dystrybutor na polskę Autogaz Śląsk wysłał mnie do aso, gdzie diagnozę stawiali podpinając examiner. Pajace.

  8. #8
    patryk520
    Gość

    Domyślnie

    Jakby co to mam komplet gratów do tego gówna, od silników krokowych przez komputer z wiązką do reduktora, chyba nawet sprawne na tyle na ile może być. Auto gasło raz na jakiś czas przy schodzeniu z wysokich obrotów na wolne na tej instalce

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Dzwoniłem dzisiaj do Autogazu Śląsk. Bardzo uprzejma kobieta (!) w dziale technicznym bardzo szybko stwierdziła, że to usterka reduktora i wywala gaz zaworem bezpieczeństwa dlatego śmierdzi. Regeneracja reduktora z ustawieniem ciśnienia pod dane auto (są gotowe ustawienia dla centralki!!!) to max 200zł netto i będzie gadać jak nowe. Wielki plus dla Autogaz Śląsk, bo udzielili wszystkich informacji technicznych jakie potrzebowałem, rzecz niespotykana.

    Kolego, ile byś wołał za reduktor z czujnikiem temp?

  10. #10
    patryk520
    Gość

    Domyślnie

    Poszło na priv.

    BTW, w Warszawie na Krakowiaków regeneracja tego reduktora 450 kosztuje...

Podobne wątki

  1. serwis lpg tartarini poznań
    Utworzone przez siwulec82 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-01-2011, 13:57
  2. [156] Problem z instalacją Tartarini
    Utworzone przez tom993 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2008, 04:08
  3. STAG300 czy Tartarini?
    Utworzone przez cysio w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-12-2007, 22:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory