Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [156 2.4jtd 2000r] nie pali, obroty, wtryski, rozrząd, moc

  1. #1
    karolkarolek
    Gość

    Domyślnie [156 2.4jtd 2000r] nie pali, obroty, wtryski, rozrząd, moc

    Przepraszam za ten krótki esej ale chciałem dokładnie wyjaśnić moją przygodę z alfą
    A więc tak: z dwa miesiące temu kupiłem alfę 156 2.4 jtd 2000r
    do naprawy, poprzedni właściciel powiedział że po powrocie z wakacji nie odpaliła a że ma firmowy samochód to nie chce mu się jej robić i takie tam pierdoły
    wziąłem się więc za naprawę
    pierwsze co to sprawdzenie paska rozrządu - cały
    próba odpalenia na "easy start" - spray do psikania w kolektor
    jak się psikało to silnik kręcił i sporo dymił ale jak przestałem psikać to gasł tak że dałem sobie spokój
    jadę na komputer - "examiner" - zepsuty przekaźnik świec żarowych, trochę tępy mechanik (warsztat specjalizujący się w naprawie alf) któremu musiałem tłumaczyć że jak komputer pokazuje przekaźnik świec to na 99% są padnięte świece i po wymianie ich błąd powinien zniknąć
    świece wymieniłem w międzyczasie zainstalowałem FiatEcuScan błąd świec wykasowałem został błąd przepływomierza - kupiłem nowy przepływomierz, a przy okazji czujnik wału (gdzieś wyczytałem że lubi stwarzać problemy)
    dalej to samo - nie pali
    robię odczyt parametrów na komputerze
    prędkość silnika, zawór regulacji ciśnienia, ciśnienie paliwa i planowane ciśnienie paliwa - jadę z tym do gościa z serwisu bosch
    sugeruje że to pompa (trochę za małe ciśnienie ale również obroty przy próbie rozruchu), ale żeby wcześniej sprawdzić wtryski
    no to sprawdzam wtryski - metoda przelewowa czy jakoś tak
    wyniki - paliwo w rurkach
    1. 69mm
    2. 210mm
    3. 485mm
    4. 665mm
    5. 13mm
    przynajmniej z dwa do wymiany?
    ciężko dostać z takim samym numerem jakieś używane w dobrym stanie
    więc biorę od fiata punto 1.9 jtd - dostałem cztery używane w cenie połowy jednego używanego z aukcji
    podmieniam trzy środkowe odpala ale kreci ok 500 obrotów przy wciśniętym sprzęgle jak puszczam sprzęgło to gaśnie
    dobieram się do rozrządu
    na chłopski rozum przeskoczył o jeden ząbek
    http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=428165005
    http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=428165006
    ustawiam tak jak chyba być powinno na wałku rozrządu jest znak - ok
    wał korbowy jest taki znak ale nie jestem pewien czy to ten
    sprawdzam dodatkowo pierwszy tłok od strony paska rozrządu GMP - pasuje
    składam rozrząd, podmienione trzy środkowe wtryski od punto, nie zakładam tylko koła od paska klinowego - założę później
    próba przelewowa - wszystkie wtryski podobne wartości
    pokręciłem - odpalił - trochę z opóźnieniem reaguje na pedał przyśpieszenia, kręcę maksymalnie do prawie 5000 obrotów - ale długo stał, brak porównania do innej alfy - na początku po kopcił, ale zaraz ustało - będzie dobrze
    składam resztę odpalam i d..a - obroty ok 500 brak reakcji na pedał przyśpieszenia, silnik coś nie równo pracuje
    przeskoczył pasek?
    sprawdzam - zdejmuje koło pasowe - wszystko dobrze odpalam - kreci do prawie 5000 obrotów jak wcześniej
    komputer
    obroty, regulator, ciśnienie, planowane ciśnienie
    regulator pracuje
    link do pliku csv z odczytu
    http://chomikuj.pl/labuda99/Dokument...,428172873.csv
    ciśnienia podobne wartości
    co dalej?, co z nią jest? jakieś pomysły?
    może w tym tygodniu kupie sprzęt do sprawdzania ciśnienia na tłokach to coś znajdę

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A EGR w jakim masz stanie - nie jest non stop otwarty
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    jak po założeniu koła pasowego cyrki się dzieją to może zatarta sprężarka, alternator, pompa wspomagania?

  4. #4
    karolkarolek
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za podpowiedzi jutro przed pracą się trochę pobawię to wieczorem napisze o wynikach

  5. #5
    karolkarolek
    Gość

    Domyślnie

    a wiec po wyczyszczeniu kolektora dolotowego i zaślepieniu EGR'u bez zmian
    myśląc że może te wtryski od fiata punto są za słabe wstawiłem w środek stary od alfy tak że wtryski były:
    1. alfa - ten co nalał 69mm
    2. punto
    3. alfa - 210mm
    4. punto
    5. alfa - 13mm
    no i d..a nie chce odpalić
    no to znowu podmieniam wtryski
    1. alfa - 69mm
    2. punto
    3. punto
    4. punto
    5. punto
    odpalam bez paska klinowego - tak jakby szybciej reagował na pedał przyśpieszenia
    zakładam pasek i .... działa )
    na razie chodzi trochę jak traktor - pojadę w sobotę na szrot to wezmę jeszcze jeden komplet wtrysków i wymienię ten ostatni
    ***mam nadzieję że moja przygoda z alfą się komuś przyda i szybciej się upora z ewentualną usterką***
    dzięki za podpowiedzi a jak ktoś ma jakieś sugestie czy pytania to proszę pisać

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Chociaż te wtryski masz o tych samych numerach i klasach?

  7. #7
    karolkarolek
    Gość

    Domyślnie

    nie wtryski mają inne numery
    oryginalnie były 0445 110 002
    a od punto 0445 110 019
    starałem się znaleźć jakieś informacje o wtryskach ale nie dałem rady
    na jakimś angielskim forum ktoś pisał że wymienił wtryski od punto i że mu nawet lepiej chodziła alfa po tej wymianie

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Eeee to z tego nic nie będzie. Wszystkie muszą być jednakowe inaczej będzie kaleczył, motor masz CF2 czy CF3? Coś zjadło katalogi BOSCH więc Ci nie powiem czy 019 były zamiennikiem 002. Jak chcesz mieć święty spokój kup takie jak było ori. Szukaj w jtd od 98-2000r. w młodszych na pewno ich nie znajdziesz.
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 27-01-2011 o 14:43

  9. #9
    karolkarolek
    Gość

    Domyślnie

    znalazłem katalog z wtryskami bosch'a
    czy ktoś może mi powiedzieć co oznacza skrót "CG z pochylonym wtryskiem"
    http://chomikuj.pl/labuda99/Dokument...,430979987.pdf
    Ostatnio edytowane przez karolkarolek ; 29-01-2011 o 03:00

  10. #10
    karolkarolek
    Gość

    Domyślnie

    no i wymieniłem ostatni wtrysk od punto i samochód nie jeździ
    on zap.....la
    silnik chodzi równo a sam dawno nie jeździłem takim samochodem
    frajda niesamowita

Podobne wątki

  1. Rozrząd Alfa 166 2.4 JTD 2000r. 136KM
    Utworzone przez RobertD1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-12-2013, 18:50
  2. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 13-09-2012, 12:55
  3. wtryski do wymiany - alfa pali baardzo dużo
    Utworzone przez jezo866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-01-2011, 20:46
  4. Wtryski 2.4jtd
    Utworzone przez kokos871 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-02-2010, 19:22
  5. [146] Nie pali. Wtryski?
    Utworzone przez Warszawiak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-07-2009, 21:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory