Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 62

Temat: 159 czy Volvo S60

  1. #21
    mnap86
    Gość

    Domyślnie

    Problemem moze byc klamka w miesiacach zimowych... wtedy volvo, nawet i chinskie bedzie lepsze .

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lukas_kamienna166
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Gummersbach
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 150CV "DISTINCTIVE" 2002r ;-)
    Postów
    53

    Domyślnie

    Z tego co widzę na google maps serwis Fiata jest w każdym wiekszym mieście norweskim,więc jakby co opieka jest na miejscu.

    ---------- Post dodany o godzinie 13:29 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:24 ----------

    Cytat Napisał mnap86 Zobacz post
    Problemem moze byc klamka w miesiacach zimowych... wtedy volvo, nawet i chinskie bedzie lepsze .
    A co Volvo ma podgrzewane klamki ? Nie wiedziałem o takim patęcie :p

    ---------- Post dodany o godzinie 13:49 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:29 ----------

    A tu sytuacja o jakiej pisałem wcześniej Wypowiada się gościu z forum Volvo

    cytat "Witam,otóż mam takie pytanie czy w tym samochodzie występuję jakaś grzałka lub podgrzewacz paliwa,bo już drugi raz w ciągu około miesiąca mi zamarzł.Wtedy ciągnę go do ogrzewanego pomieszczenia wymiana filtra i po problemie"

    A tu odpowiedz "Dokladnie, jak paliwo jest dobre a nie jakis syf to nie ma prawa zamarznac. Volvo nie pochodzi z hiszpani czy afryki tyko ma korzenie na dalekiej polnocy i skoro tam stwierdzili ze zadne grzalki nie sa potrzebne i ich poprostu nie zamontowali w standardzie to znaczy ze tak jest. Problemu szukaj najpierw w jakosci paliwa, potem w sprawnosci technicznej auta a nie w grzalkach do paliwa"

    Więc co Alfa sobie nie poradzi ? Teraz trzeba wybrac czy chce się jeździc naleśnikiem czy Alfą za którą się ludzie oglądają.
    Metaloplastyka Ślusarstwo Kaw-Met Bramy,Ogrodzenia,Balustrady www.kawmet.republika.pl

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    powiem tak jesli cie stac na 159/volvos60 na utrzymanie tych samochodow i bardziej podoba ci sie alfa 159 to kup sobie 159 to dobre auto nie rezygnuj z marzen, zycie masz jedno i jeszcze raz podkresle Norwegia to nie Kaukaz alfa tam jest im dobrze znana
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #24
    dorman_jura
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kimi Zobacz post
    czytalem juz na forum tu duzo o 159 jednak chodzi mi o pytania odnosnie klimatu i opinie czy sobie poradzi itp.

    Pozdrawiam serdecznie =)

    Witam,

    Tak się składa, że większość poprzednich wypowiedzi to zdanie osób, które nie jeżdżą AR 159, więc piszą raczej o swych odczuciach co do marek Alfa i Volvo a nie wskazanych modeli.

    Ja kupiłem AR 159 SW z rocznika 2007 tuż przed zimą 2010/2011 i moje uwagi są następujące:
    - trudne zimowe warunki na drodze nie sprawiają zadnych problemów dla AR 159 - zawsze świetnie trzyma sie drogi
    - problem z drobnym noszeniem auta na drodze pojawia się jedynie przy śliskiej nawierzchni i koleinach - ale to nie będzie cię dotyczyło w Norwegii
    - problem zimą sprawia zalegający śnieg na drodze - AR 159 jest dość nisko zawieszona i często tam gdzie inne auta przejadą Alfa szura podwoziem - ostatecznie jednak pomimo kilku takich zdarzeń do tej pory nic się nie uszkodziło z tego powodu
    - odpalanie - silnik AR (mój 150 KM 1,9 JTDM) to jednostka znana z innych firm motoryzacyjnych np. podobno Opel Vectra więc uważam, że jeśli byłyby problemy z odpalaniem to nie z powodu silnika [jak można wywnioskować z postó moich poprzedników]. Będziesz tankował "norweskie" paliwo więc uważam, że z odpalaniem nie będzie problemu
    Ostatecznie moim zdaniem to naprawde fajne auto - prz czym polecam abyś poszukał egzemplarza w dodatkową nagrzewnicą - podgrzewanie szyby i wnętrza przed nagrzaniem silnika w warunkach w których będziesz jeżdził to konieczność.

    Przy wyborze między AR a Volvo uwzględnij jednak ewentualne możliwości dokonywania przeglądów, serwisowania, kosztów części - w przypadku AR należałoby zwrócić uwagę głównie na elementy ulegające zużyciu podczas normalnej eksploatacji - wymiana płynów itd. oraz ew. dostęp do dobrego elektryka samochodowego znającego się na AR i jej drobnych kaprysach.

    Pamiętaj - nieważne, czy Volvo czy Alfa - każde auto może się zepsuć - szukaj więc egzemplarza o którego poprzedni właściciele najlepiej dbali a będziesz zadowolony.

    Ostetecznie uważam, że jeśli podoba ci się AR 159 [nie dziwię się] to nie rezygnuj z marzeń - mnie się udało je spełnić i z uśmiechem znoszę drobne kaprysy - kolejnej kobiety mego życia - pięknej Włoszki.

    Pozdrawiam i życzę słusznego wyboru

    PS. Na forum jest temat o AR 159 na zimę, w którym też zostawiłem swój post - jest tam sporo o zachowaniu tego modelu zimą

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    ta jednostka nie ma nic wspolnego z oplem a druga sprawa jak ma sie zachowywac alfa 159 w zimie opowiedz prosta tak jak inne auta zwyczajnie poprostu jezdzic i tyle nie widze zeby potrzebowala specjalnej opieki z powodu zimy
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    ta jednostka nie ma nic wspolnego z oplem a druga sprawa jak ma sie zachowywac alfa 159 w zimie opowiedz prosta tak jak inne auta zwyczajnie poprostu jezdzic i tyle nie widze zeby potrzebowala specjalnej opieki z powodu zimy

    salatin to ta sama jednostka , na bazie współpracy Fiata z GM wymieniano technologie między firmami ,między innymi dlatego do 159 trafiły benzyny od GM a do Opla Vectry CDTI diesel od Fiata-Alfy
    Tego samego diesla ma jeszcze między innymi Opel Signum , Zafira , Saab 9-3,Cadillac BLS , Fiat Croma .
    Ostatnio edytowane przez rafter ; 29-01-2011 o 16:17
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  7. #27
    Kowalski
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    A ja wciąż uważam, że mimo ogólnych norm/zaleceń/specyfikacji dla przemysłu samochodowego Volvo może być lepiej przystosowane do niskich temperatur niż Alfa. I .
    Ciekawe czemu podnosisz wątek akurat niskich temperatur? W Norwegii zimą jest cieplej niż w Polsce. Jakbyś nie wiedział))

  8. #28
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas_kamienna166 Zobacz post
    A co Volvo ma podgrzewane klamki ?
    Klamki może nie, ale jeśli to nie było Volvo przeznaczone na rynki południowe to nie ma tego co ma model oferowany na Skandynawię czyli podgrzewanie filtra paliwa.

    Z samą marką Volvo wcześniej się zetknąłem niż z Alfą Romeo i w każdym egzemplarzu sprzed epoki Forda nie było żadnych problemów nawet przy -30 z czym kolwiek.

    O tych po 99 roku nie chcę się wypowiadac, bo tych modeli poprostu nie znam od strony praktycznożyciowej, więc nie chcę ani krzywdzic ani specjalnie przechwalac.

    S/V60 są od dawna montowane w Belgii w Gent(tam gdzie budują ciężarówki Volvo, które defacto należą dalej do Volvo AB w przeciwieństwie do osobówek). Fabryka więc zacna.

    Cytat Napisał Kowalski Zobacz post
    Napisałem, ze 159 jest lepsza, bo volvo jest we władaniu, pewnie nie wiesz, biznesu chińskiego, Geely. Fiergloo pisze, ze volvo wyjdzie na tym lepiej ale polemizowałbym.
    Właśnie wiem, że jest we władaniu Geely co napisałem nawet w zacytowanej przez Ciebie mojej wypowiedzi.

    Volvo napewno jest lepsze w poszanowaniu dziedzictwa technicznego:
    Mimo wszystko nie dało sobie wyrwac rzędowej turbodoładowanej piątki z której słynie tak samo jak Alfa Romeo z V6 Busso.

    Powiem lepiej- silnik który miał swoją premierę w 850 w 1993 roku ma zastosowanie do dziś w wyczynowej odmianie Volva C30T5. O samej cywilniej wersji nie wspominając.

    Buduje nawet silniki T6, a o skutkach prochobicji w Szwecji i zrealizowanym pomyślie montażu 4.4 litrowego V8 poprzecznie w S80 z napędem na obie osie nawet szkoda wspominac. W sumie tam akurat mogą, bo ten segment gdzie jest S80 raczej do sportu się średnio nadaje.

    Chociaż przy nowej S60tce widzę forsują temat prowadzenia.

    Do tego permanentna obecnośc na rynku USA.

    No i... Chińczycy, Ford i inni nie myśleli i nie myślą nawet o zaoraniu muzeum Volvo.

  9. #29
    Użytkownik Ogier Avatar artur76
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    166 V6
    Postów
    187

    Domyślnie

    AR 159+Webasto >>> Volvo S60 Wybór oczywisty

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    salatin to ta sama jednostka , na bazie współpracy Fiata z GM wymieniano technologie między firmami ,między innymi dlatego do 159 trafiły benzyny od GM a do Opla Vectry CDTI diesel od Fiata-Alfy
    Tego samego diesla ma jeszcze między innymi Opel Signum , Zafira , Saab 9-3,Cadillac BLS , Fiat Croma .
    to wiedzialem ze 159 dostaly jts od Gm ale nie wiedzialem ze Alfa-Fiat dala silniki diesla wyzej wymienionym samochodom tak wiec w tym przypadku tylko sie cieszyc bo akurat saab 9-3 to takie auto na ktore zwracam uwage dzieki za info
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

Podobne wątki

  1. Alfa 166 vs A6 C5 vs Volvo S60 vs S80
    Utworzone przez migcool w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 29-07-2016, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory