Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: odchudzone koło zamachowe a 2.0 ts 16v

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    kosztuje to u pewnego goscia w granicy 140zł, za normalne odciazenie, pierwsze słysze ze da tylko na wolnych obrotach...najpierw kolego dobrze poczytaj

  2. #12
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ciekawy jestem dlaczego koło zamachowe jest tak obliczone i takie zamontowane w serii. Czy odchudzanie koła nie odbije się negatywnie na pracy silnika bez kompleksowego wyważania wszystkiego co się kręci nie wspomnę tu że jeśli pomoże w jednym (rozkręcanie silnika) to pogorszy w drugim (hamowanie silnika)

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #13
    ViP Romeo Avatar robak#21
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    coś tam wrzeszczy...
    Postów
    881

    Domyślnie

    Nie wiem jak w alfie ale moge opisac moje odczucia -50% ,ostrzejsze starty ,na wolnych obrotach jak by glosniej ,lepsza reakcja na gaz ,wkręca sie jak w motocyklu w codziennej jeździe nie ma problemu ,a i jeszcze jedno ale musze to sprawdzić na pojezdzawkach szybko sie grzeje sprzeglo(zapada) ,ale nie wiem czy to ma cos wspolnego z kolem co do sprzęgła jeszcze sprawdzam

    ze sprawdzonych kółeczko ACT Prolite

    Pzdr
    [*]


  4. #14
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Ciekawy jestem dlaczego koło zamachowe jest tak obliczone i takie zamontowane w serii. Czy odchudzanie koła nie odbije się negatywnie na pracy silnika bez kompleksowego wyważania wszystkiego co się kręci nie wspomnę tu że jeśli pomoże w jednym (rozkręcanie silnika) to pogorszy w drugim (hamowanie silnika)
    Jest tak obliczone aby zapewnić dobre osiągi i komfort w codziennej jeździe. Dzięki temu, że ma odpowiednio dobraną masę magazynuje w sobie odpowiednią ilość energii. Co do wyważania to przy modyfikacjach z prawdziwego zdarzenia wyważa się cały układ ale wtedy zmniejszenie masy koła jest jedną z wielu modyfikacji jaki się przeprowadza. Zrobienie samego koła to tak jak wrzucenie stożka z allegro za 30zł są ludzie którzy twierdzą, ze lepiej się auto zbiera po jego zamontowaniu

    Cytat Napisał NERO2287 Zobacz post
    kosztuje to u pewnego goscia w granicy 140zł, za normalne odciazenie, pierwsze słysze ze da tylko na wolnych obrotach...najpierw kolego dobrze poczytaj
    ... i vice versa...
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 29-01-2011 o 22:12

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Przegrzewanie? Proste, lżejsze ma mniejszą pojemność cieplną. Szybciej się nagrzewa, wolno chłodzi. Pod rozwagę upalającym.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Jest tak obliczone aby zapewnić dobre osiągi i komfort w codziennej jeździe. Dzięki temu, że ma odpowiednio dobraną masę magazynuje w sobie odpowiednią ilość energii. Co do wyważania to przy modyfikacjach z prawdziwego zdarzenia wyważa się cały układ ale wtedy zmniejszenie masy koła jest jedną z wielu modyfikacji jaki się przeprowadza. Zrobienie samego koła to tak jak wrzucenie stożka z allegro za 30zł są ludzie którzy twierdzą, ze lepiej się auto zbiera po jego zamontowaniu


    ... i vice versa...

    dziwne ze po samym odciazeniu koła i wywazeniu go na hamowni sa znaczne wyniki, nie pamietam na jakim to aucie było i jaka miało moc wyjsciowa, ale koło zostało odciazone o ok 40%, przyrost mocy to 5km i 24Nm
    zadnych dziwnych zachowan auta nie było

  7. #17
    ViP Romeo Avatar robak#21
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    coś tam wrzeszczy...
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Przegrzewanie? Proste, lżejsze ma mniejszą pojemność cieplną. Szybciej się nagrzewa, wolno chłodzi. Pod rozwagę upalającym.

    tylko przy mocnym upalaniu na torze ale pewno tak ,przy sprzęgle exedy stage 1 bo przy serii nie zdążyłem zaobserwować kumpel co prawda nie w Zecie tylko w GT-R'e ma dedykowane nismo co prawda nie -50 i własnie nie ma tego problem
    [*]


  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kowall85
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    AR 156 1.8 ts 2000r
    Postów
    288

    Domyślnie

    U znajomka zakładalismy a astrze 1.8 -40% i co mogę powiedzieć , niebo do ziemi i nikt mi nie wmówi że to to samo co założenie stożka za 30 zeta ,bo i bez chamowni dało sie znacznie odczuć leprze przyspieszenie

  9. #19
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał kowall85 Zobacz post
    U znajomka zakładalismy a astrze 1.8 -40% i co mogę powiedzieć , niebo do ziemi i nikt mi nie wmówi że to to samo co założenie stożka za 30 zeta ,bo i bez chamowni dało sie znacznie odczuć leprze przyspieszenie
    Na hamowni i tak różnica pewnie byłaby niewielka baa powiem więcej niektórym wykres spadł o kilka NM i KM. Na "dupohamowni" czuć różnicę bo auto gwałtowniej reaguje na gaz ale ma to też swoje negatywne strony bardziej "szarpie" układem co czuć w trasie przy np. górkach, podjazdach itp itd. Nigdzie też nie napisałem, ze różnicy w przyspieszeniu nie będzie bo może i będzie ale nie zobaczę pomiarów to nikt mi nie wmówi, ze wyłożenie kilku stów w samo koło będzie opłacalne...

    Imho warto się w to bawić:
    a) przy grubszych modyfikacjach auta jako jedna z wielu modyfikacji
    b) jeśli ma to poprawić samopoczucie właściciela

    Tu obrazek jak może się skończyć zabawa z za mocno odchudzonym kołem:

    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 30-01-2011 o 21:32

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kowall85
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    AR 156 1.8 ts 2000r
    Postów
    288

    Domyślnie

    Mimo wszystko jak bym miał skrzynie na wierzchu to -20/-30% zapodał bym sobie bez wahania

Podobne wątki

  1. Koło zamachowe v6
    Utworzone przez ar4me w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-05-2015, 12:51
  2. odchudzone koło zamachowe
    Utworzone przez alces1 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 19:23
  3. [155] 2.0 ts 16v i odchudzone koło zamachowe
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 29-01-2011, 13:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory