Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: Błąd EGR w CF2

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    to bardzo ciekawe co piszesz, mam podobne odczucia, że silnik pracuje łagodniej (mniej trzęsie) a ponadto przy przyspieszaniu nie widzę w lusterku takiego gęstego szarego dymu tylko samą parę wodną. W mocy różnicy nie czuję - była i jest :-)
    Moje wyniki spalania bez elektrozaworu w dalszym ciągu są obiecujące: 600 km z butem w podłodze i 7,25l/100 km.
    Muszę tylko jedną rzecz sprawdzić - czy zaślepka EGR którą założyłem nie jest przypadkiem przepalona.

    Witam . Możesz sprawdzić u siebie wartość parametrów przepływomierza z włączonym i wyłączonym elektrozaworem(przy całkowitej zaślepce) w FES?
    Podejrzewam ze zmieniają się wartości mierzonego i docelowego przepływu powietrza co wpływa na spalanie.

  2. #22
    christofe
    Gość

    Domyślnie

    a w którym miejscu zaślepiacie w 2.4 JTD CF2

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Cytat Napisał christofe Zobacz post
    a w którym miejscu zaślepiacie w 2.4 JTD CF2
    Tutaj masz opisane gdzie zaślepić http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._poradnik.html

  4. #24
    christofe
    Gość

    Domyślnie

    miejsca oznaczone czerwonym owalem są niejednoznaczne, według tych zdjęć można zaślepić na kolektorze wydechowych przed zaworem bądź za zaworem albo tez na gorze na kolektorze ssącym gdzie dochodzi przewód z kolektora wydechowego

    ---------- Post dodany o godzinie 00:20 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:19 ----------

    ten poradnik już przeglądałem kilkakrotnie stad moje pytanie

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Najlepiej daj zaślepkę na połączenie kolektora wydechowego i zaworu egr . wtedy sadze nie będą go zanieczyszczać

  6. #26
    christofe
    Gość

    Domyślnie

    czyli przed zaworem zaraz na kolektorze wydechowym, taka jest praktyka prawidłowego montażu zaślepki

  7. #27
    viruskill
    Gość

    Domyślnie

    najlepiej zamontować 2 zaślepki przy kolektorze wydechowym i ssacym bo z jednej strony będzie się pchać sadza a z drugiej olej.

    a może wspólnie dojdziemy do tego jak to programowo wyłączyć ja na zagranicznym forum wygrzebałem wycinek softu do cf2 gdzie jest wycięty programowo egr wiec wszystkie błędy związane z egr poszły by w niepamięć i podejrzewam że również pokrywało by się zapotrzebowanie powietrza z przepływem z przepływki
    Ostatnio edytowane przez viruskill ; 02-02-2011 o 09:39

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zaślepka jest przewidywana do zamontowania za chłodnicą spalin przy kolektorze ssącym. Nie ma niebezpieczeństwa jej przepalenia tak jak w przypadku zamontowania przy kolektorze wydechowym
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #29
    christofe
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki Maciek na taka odpowiedz czekałem

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał axel83 Zobacz post
    Witam . Możesz sprawdzić u siebie wartość parametrów przepływomierza z włączonym i wyłączonym elektrozaworem(przy całkowitej zaślepce) w FES?
    Podejrzewam ze zmieniają się wartości mierzonego i docelowego przepływu powietrza co wpływa na spalanie.
    W weekend będę testował dalej, ma być odwilż to może nie zmarznę w garażu :-)
    Znalazłem w necie coś ciekawego, co mogłoby tłumaczyć "łagodniejszą" pracę silnika, a mianowicie załączenie EGR w silnikach benzynowych powoduje przyspieszenie zapłonu, analogicznie więc w dieslu powinien się zmienić kąt wtrysku - po wyłączeniu EGR-a i zaślepieniu staje się optymalny.

    "Czy EGR zmniejsza moc silnika?
    Wielu uważa że ten układ blokuje sztucznie moc silnika, a usunięcie tego “ekologicznego badziewia” da im przyrost mocy.
    Jeśli razem z usunięciem EGRu przeprogramuje się ECM tak, żeby nigdy go nie włączał, wtedy taka operacja rzeczywiście ma jakiś sens i nie zalicza się do rzeźby Heńka®.
    Wyłączenie EGR bez ingerencji w komputer spowoduje efekt całkiem odwrotny. Dlaczego? Ano dlatego że ECM włączając EGR przyśpiesza także zapłon (zmniejszona temperatura - wcześniejszy zapłon), a to jak wiadomo prowadzi do stuków. Knock sensor wykrywa te stuki więc ECM z powrotem cofnie zapłon, ale bardziej niż był przed zmianami(...)"

    ---------- Post dodany o godzinie 20:48 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:45 ----------

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Nie ma niebezpieczeństwa jej przepalenia tak jak w przypadku zamontowania przy kolektorze wydechowym
    chyba że się zrobi z puszki po piwie jak na niektórych forach radzą :-)

    ---------- Post dodany o godzinie 20:58 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:48 ----------

    Cytat Napisał viruskill Zobacz post
    a może wspólnie dojdziemy do tego jak to programowo wyłączyć ja na zagranicznym forum wygrzebałem wycinek softu do cf2 gdzie jest wycięty programowo egr wiec wszystkie błędy związane z egr poszły by w niepamięć i podejrzewam że również pokrywało by się zapotrzebowanie powietrza z przepływem z przepływki
    Daj linka na forum, ja mam oryginalny soft z CF2 więc możemy porównać, ale numery sterownika musiałyby się idealnie zgadzać.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 21:48
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-05-2015, 15:56
  3. Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 15-10-2013, 19:00
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 16:34
  5. Błąd sondy lambda (PO150) + błąd zapłonu?
    Utworzone przez Natalia79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-09-2009, 13:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory