Strona 40 z 126 PierwszyPierwszy ... 30313233343536373839404142434445464748495090 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 391 do 400 z 1257

Temat: Falujace obroty w TS

  1. #391
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    nikt o tym nie wspominał
    dokładnie, może więc błąd my popełnialiśmy przy resecie i od tego faluje...??

  2. #392
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Bo szczerze mówiąc pierwszy raz przeczytałem teraz od Bubu że przed wyłączeniem kluczyka, czyli przed procesem 90 sekund, jeszcze dodatkowo trzeba odczekać jakiś czas, bo ustawia się przepustnica. Jeżeli to fakt i prawda że tak jest, to w takim razie reset i adaptacja wykonywały się niepoprawnie. To by się zgadzało, jak niektórzy pisali że im adaptacja wykonała się dopiero za trzecim i czwartym razem. Przydałby się jakiś DOKŁADNY tutorial na temat adaptacji.

    ---------- Post dodany o godzinie 14:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:41 ----------

    Czyli żeby była jasność
    -po kliknięciu w AD przycisku reset self adaptation parameters pokazuje się komunikat o 90 sekundowym wyłączeniu kluczyka,
    -po tym komunikacie nie ruszamy kluczyka przez okres min 60 sekund,
    -wyłączamy całkowicie kluczyk na 90 sekund,
    -włączamy zapłon i czekamy do zamiany TRA lub tiku temp,

    dodam jeszcze, że co do czekania do załączenia się II biegu wentylatora, to trudno wyczuć kiedy załącza się ten II bieg, wiem że na pewno oba biegi mi działają i pierwszy i II się załącza na teście, natomiast nie wiem czy załącza się II bieg podczas adaptacji, bo trudno to wyczuć, wiem że na pewno któryś bieg działa bo słyszę jak się załącza. TRA zmienia się już przy ok 75st jeszcze przed tikiem, tak więc nie wiem po co czekanie na II bieg wentylatora i nie wiadomo czy w takich niskich temperaturach może on w ogóle się załączyć. Mam sprawny termostat , puszcza wodę dopiero przy ok 98st do tych 88, potem załącza się wentylator. Drugi raz temperatura już nie dobija do 98 bo ją zbija cały czas wentylator i chłodnica, więc załączenie się II biegu wentylatora jest chyba nie możliwe w takim stanie, musiałyby być naprawdę mocne upały. Więc jak to jest z II biegiem, mi się wydaje że nie jest on konieczny do adaptacji.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  3. #393
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - alfa tak łatwo nie odpuści falowania.
    - adaptacja nic nie ma do falowania.
    - tylko, że także nie wiem, co powoduje to falowanie.
    - ja falowania nie mam, dlaczego ?
    - też nie wiem.
    - kiedyś mysłałem że nie mam bo mam MOD 0.66
    - ale kolega Marcin z W-wy potwierdził że ma MOD-a 0.66 i dalej ma falowanie.
    - fakt że elektromagnes wariatora wyciągałem i czyściłem, może przez to czyszczenie.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #394
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    do czekania do załączenia się II biegu wentylatora,
    tu chyba chodzi o II raz I biegu wentylatora
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - adaptacja nic nie ma do falowania.
    ale jednak pomaga na pare km.
    dopiero po jakimś czasie "coś" się dzieje że falowanie wraca
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 02-02-2011 o 15:53

  5. #395
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    zaviaseq odchylenie przepustnicy w AD nazywa się chyba "Absolute Throttle Position" albo "Throttle Position".

    Z adaptacją to będę jeszcze się bawić więc zobaczymy jeśli nie dziś to w tym tygodniu na pewno.

    Z tym włączeniem się 2 raz wentylatora to dla mnie śmieszna sprawa, bo siedząc w kabinie z laptopem na kolanach trudno usłyszeć kiedy on się akurat włącza, zważając na fakt że u mnie np bardzo cicho chodzi.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  6. #396
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    głównie to chyba chodzi o to żeby TRA zmieniło wartość z 0 na xxx
    (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę)

  7. #397
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Tak bynajmniej pisał Bubu w manualach.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  8. #398
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    w mojej na załaczenie drugiego biegu czekałem, az doszło do 120 paru st. i sie nie załaczył .wiec jak ,to jest z wentylatorem, to nie mam pojecia a zeby było ciekawiej 1 bieg mi nie działał musze sie umówic na adaptacje raz jeszcze bo tez zaczyna sie

  9. #399
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    koledze falowały obroty tzn standart przy dojezdzaniu do świateł po wciśnieciu sprzęgła obroty zaczęły falować.Miałem tak samo w swoim TS ale problemu nie rozwiązałem.Kolega natomiast na zaworek odmy założył filterek a przewód od przepustnicy zaślepił i falowanie zniknęło bez resetu krokowca itp.

  10. #400
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    a pierwszy przewód do przepustnicy zostawił tak jak jest?

Podobne wątki

  1. [145] falujace obroty
    Utworzone przez poziomka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-12-2012, 09:21
  2. falujace obroty
    Utworzone przez dawmaj w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 09:07
  3. falujace obroty, zdjełem zaworek i obroty nie faluja
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 22:19
  4. falujace obroty
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2009, 19:35
  5. Falujace obroty 146 1.4 TS
    Utworzone przez doggy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 17-03-2007, 14:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory