Bo szczerze mówiąc pierwszy raz przeczytałem teraz od Bubu że przed wyłączeniem kluczyka, czyli przed procesem 90 sekund, jeszcze dodatkowo trzeba odczekać jakiś czas, bo ustawia się przepustnica. Jeżeli to fakt i prawda że tak jest, to w takim razie reset i adaptacja wykonywały się niepoprawnie. To by się zgadzało, jak niektórzy pisali że im adaptacja wykonała się dopiero za trzecim i czwartym razem. Przydałby się jakiś DOKŁADNY tutorial na temat adaptacji.
---------- Post dodany o godzinie 14:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:41 ----------
Czyli żeby była jasność
-po kliknięciu w AD przycisku reset self adaptation parameters pokazuje się komunikat o 90 sekundowym wyłączeniu kluczyka,
-po tym komunikacie nie ruszamy kluczyka przez okres min 60 sekund,
-wyłączamy całkowicie kluczyk na 90 sekund,
-włączamy zapłon i czekamy do zamiany TRA lub tiku temp,
dodam jeszcze, że co do czekania do załączenia się II biegu wentylatora, to trudno wyczuć kiedy załącza się ten II bieg, wiem że na pewno oba biegi mi działają i pierwszy i II się załącza na teście, natomiast nie wiem czy załącza się II bieg podczas adaptacji, bo trudno to wyczuć, wiem że na pewno któryś bieg działa bo słyszę jak się załącza. TRA zmienia się już przy ok 75st jeszcze przed tikiem, tak więc nie wiem po co czekanie na II bieg wentylatora i nie wiadomo czy w takich niskich temperaturach może on w ogóle się załączyć. Mam sprawny termostat , puszcza wodę dopiero przy ok 98st do tych 88, potem załącza się wentylator. Drugi raz temperatura już nie dobija do 98 bo ją zbija cały czas wentylator i chłodnica, więc załączenie się II biegu wentylatora jest chyba nie możliwe w takim stanie, musiałyby być naprawdę mocne upały. Więc jak to jest z II biegiem, mi się wydaje że nie jest on konieczny do adaptacji.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
- alfa tak łatwo nie odpuści falowania.
- adaptacja nic nie ma do falowania.
- tylko, że także nie wiem, co powoduje to falowanie.
- ja falowania nie mam, dlaczego ?
- też nie wiem.
- kiedyś mysłałem że nie mam bo mam MOD 0.66
- ale kolega Marcin z W-wy potwierdził że ma MOD-a 0.66 i dalej ma falowanie.
- fakt że elektromagnes wariatora wyciągałem i czyściłem, może przez to czyszczenie.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
zaviaseq odchylenie przepustnicy w AD nazywa się chyba "Absolute Throttle Position" albo "Throttle Position".
Z adaptacją to będę jeszcze się bawić więc zobaczymy jeśli nie dziś to w tym tygodniu na pewno.
Z tym włączeniem się 2 raz wentylatora to dla mnie śmieszna sprawa, bo siedząc w kabinie z laptopem na kolanach trudno usłyszeć kiedy on się akurat włącza, zważając na fakt że u mnie np bardzo cicho chodzi.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Tak bynajmniej pisał Bubu w manualach.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
w mojej na załaczenie drugiego biegu czekałem, az doszło do 120 paru st. i sie nie załaczył .wiec jak ,to jest z wentylatorem, to nie mam pojecia a zeby było ciekawiej 1 bieg mi nie działałmusze sie umówic na adaptacje raz jeszcze bo tez zaczyna sie
koledze falowały obroty tzn standart przy dojezdzaniu do świateł po wciśnieciu sprzęgła obroty zaczęły falować.Miałem tak samo w swoim TS ale problemu nie rozwiązałem.Kolega natomiast na zaworek odmy założył filterek a przewód od przepustnicy zaślepił i falowanie zniknęło bez resetu krokowca itp.